Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

X1: další BMW do městského terénu

aktualizováno 
Příští rok se dočkáme dalšího BMW do přírody a především do města. Malá X1 se jasně hlásí ke svým větším "terénním" bratrům, ale prozatím je to jen stylistické cvičení.

Milovaný i nenáviděný Chris Bangle už přímo v designovém oddělení BMW nečaruje. Z funkce generála designu celého koncernu BMW dohlíží i na Richarda Kima, který 4,45 metru dlouhou, 1,53 metru vysokou a 179 centimetrů širokou novinku s devatenáctipalcovými koly vzdálenými 2,76 metru (rozvor), namaloval.

X1 dostala všechny prvky, které dělají BMW nezaměnitelným. Proporcemi je novinky někde na půl cesty mezi X3 a X5. Tvary dodržují Bangleovskou filozofii křivek, které nikde nezačínají ani nekončí a jsou často především samoúčelné. Plochý nos má X1 podobný jako nové BMW řady 7, z bočního silně připomíná X5.

O Bmw X1 Conceptu toho automobilka moc neprozradila. Je to typická autosalonová studie. S černými okny, pravděpodobně i bez motoru a dotýkat se jí můžeme jen pohledem.

Dá se tušit, že technika bude vycházet z BMW řady 1 a řady 3 a že dostane inteligentní pohon všech kol xDrive.

BMW X1 bude "zatápět" novému Mercedesi GLK, VW Tiguan, nebo Toyotě RAV4. Ještě rok ale budeme muset počkat do frankfurtského autosalonu, který otevře za rok. Produkce začne na podzim 2009.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.