Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Yamaha Motobot V1 v akci. Jednou nahradí motorkáře

aktualizováno 
Možná se blíží doba, kdy si k motorce koupíte i řidiče a budete se vozit na místě spolujezdce. Značka Yamaha na výstavě v Tokiu představila úplně nový druh řidiče. Jde o autonomního humanoidního robota pro řízení motocyklu, kterému se zkráceně říká Motobot.

Už jsme si zvykli, že nejnovější asistenční systémy v autech umí nouzově zabrzdit nebo směnit směr v třeba v případě hrozící srážky s chodcem či jiným vozem. Na podobných bezpečnostních systémech samozřejmě pracují i výrobci motocyklů. Ovšem aby mohla elektronika zasahovat do řízení, musí se napřed naučit sama řídit motocykl.

Fotogalerie

Japonská značka Yamaha chytře zakomponovala celý svůj výzkum a zkušenosti v této oblasti elektroniky a robotiky do zajímavého projektu Motobot. A místo toho, aby prototyp posadila na nějakou začátečnickou motorku, dala mu do hliníkové „ruky“ rovnou svůj nejsilnější a nejrychlejší superbike, Yamahu R1M.

První verze Motobota je podle videa zatím jen prvním prototypem vybaveným stabilizačními kolečky. Robot zvládá první fázi, tedy stabilní jízdu rovným směrem, ovšem cílem Yamahy je vytvořit stroj, který by byl schopný řídit jakoukoli mašinu na okruhu i v rychlostech přes 200 km/h. Konstruktéři se přitom vyjádřili, že hledali inspiraci v jedinečném jízdním stylu šampiona MotoGP Valentina Rossiho. Budoucí Motobot by ve finále měl být schopný na uzavřeném závodním okruhu řídit jakoukoli motorku.

Yamaha Motobot V1

Valentino Rossi se zatím nemusí příliš obávat, že ho o titul připraví robotická konkurence. Alespoň v nejbližších letech. Ale kdo ví, třeba už za pár let objede robot na motorce čestné kolo před závodem MotoGP.

Yamaze se každopádně tímto tahem povedlo vzbudit zájem veřejnosti a z Motobota by mohlo být dobré marketingové lákadlo, podobně jako je již několik let bílý robot ASIMO od konkurenční Hondy.

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.