Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Yamaha Motobot V1 v akci. Jednou nahradí motorkáře

aktualizováno 
Možná se blíží doba, kdy si k motorce koupíte i řidiče a budete se vozit na místě spolujezdce. Značka Yamaha na výstavě v Tokiu představila úplně nový druh řidiče. Jde o autonomního humanoidního robota pro řízení motocyklu, kterému se zkráceně říká Motobot.

Už jsme si zvykli, že nejnovější asistenční systémy v autech umí nouzově zabrzdit nebo směnit směr v třeba v případě hrozící srážky s chodcem či jiným vozem. Na podobných bezpečnostních systémech samozřejmě pracují i výrobci motocyklů. Ovšem aby mohla elektronika zasahovat do řízení, musí se napřed naučit sama řídit motocykl.

Fotogalerie

Japonská značka Yamaha chytře zakomponovala celý svůj výzkum a zkušenosti v této oblasti elektroniky a robotiky do zajímavého projektu Motobot. A místo toho, aby prototyp posadila na nějakou začátečnickou motorku, dala mu do hliníkové „ruky“ rovnou svůj nejsilnější a nejrychlejší superbike, Yamahu R1M.

První verze Motobota je podle videa zatím jen prvním prototypem vybaveným stabilizačními kolečky. Robot zvládá první fázi, tedy stabilní jízdu rovným směrem, ovšem cílem Yamahy je vytvořit stroj, který by byl schopný řídit jakoukoli mašinu na okruhu i v rychlostech přes 200 km/h. Konstruktéři se přitom vyjádřili, že hledali inspiraci v jedinečném jízdním stylu šampiona MotoGP Valentina Rossiho. Budoucí Motobot by ve finále měl být schopný na uzavřeném závodním okruhu řídit jakoukoli motorku.

Yamaha Motobot V1

Valentino Rossi se zatím nemusí příliš obávat, že ho o titul připraví robotická konkurence. Alespoň v nejbližších letech. Ale kdo ví, třeba už za pár let objede robot na motorce čestné kolo před závodem MotoGP.

Yamaze se každopádně tímto tahem povedlo vzbudit zájem veřejnosti a z Motobota by mohlo být dobré marketingové lákadlo, podobně jako je již několik let bílý robot ASIMO od konkurenční Hondy.

Autoři:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Nový model skútru Lambretta představený v italské padově
Autofotka týdne: Lambretta je zpátky, bývala slavnější než Vespa

Přesně 70 let po zahájení výroby skútrů se představila znovuzrozená italská značka Lambretta. Její skútry se po dlouhá desetiletí vyvážely do celého světa a v...  celý článek

BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
OBRAZEM: Dvoukolová raketa, na kterou je lepší mít zbrojní pas

Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.