Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvoukolový Abarth je v podání Yamahy parádní neo-retro

aktualizováno 
Dvorní ladičská firma Fiatu se pustila limitovanou edicí Yamahy XSR900 Abarth i do světa motocyklů. Pro zasvěcené se nejedná o tak velké překvapení, protože spolupráce Abarthu s Yamahou začala už před deseti lety, byť to původně vypadalo pouze na marketingovou spolupráci a podporu Valentina Rossiho.

Yamaha XSR900 Abarth | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Nyní se obě firmy rozhodly představit hmatatelný výsledek své spolupráce i zákazníkům. A rovnou vlastně výsledky dva. Představena nebyla pouze Yamaha XSR900 Abarth, ale i automobil Fiat Abarth 695 XSR Yamaha. Oba Abarthy budou vyrobeny v limitované edici 695 kusů a prvních 150 zákazníků získá jako bonus zážitkový den s Abarthem včetně tréninku na okruhu.

Yamaha XSR900 Abarth logicky vychází z konstrukce XSR900. Úplně nová je však pozice jezdce - stroj má především užší a níže položená řídítka, přibyla přední karbonová kapota zajišťující skromnou, ale stylovou ochranu proti větru. Sedlo spolujezdce je zakryto karbonovým krytem, po jehož odejmutí se monopost promění v dvoumístný stroj. Abarth vyniká použitím ušlechtilých materiálů a kvalitním zpracováním.

Sama Yamaha prezentuje tento stroj jako neo-retro, což přesně sedí. Podstata spočívá v tom, že stroj uznává klasickou koncepci motocyklů a pocitově se vrací ke kořenům café-racerů, ale přitom využívá moderní technologie a materiály. A hlavně je nádherná.

Motocykl je na první dojem vratký a je třeba zvyknout si na specifickou...

Motocykl je na první dojem vratký a je třeba zvyknout si na specifickou ergonomii caferaceru

Počasí nám během testu příliš nepřálo

Počasí nám během testu příliš nepřálo

Jednoduchost především

Ovladače na řídítkách jsou jednoduché a dobře přehledné. Mimo základních ovládacích prvků najdete na levé části řídítek ovládání kontroly trakce, na pravé pak tlačítko pro výběr jízdního režimu. Sdružený monochromatický displej není velký, ale je dobře čitelný i přehledný a svým kulatým tvarem dobře zapadá do celkového designu. Kombinací klasického tvaru a moderního displeje zajímavě kombinuje moderní a klasické konzervativní hodnoty. Po jeho obvodu dominuje stupnice otáčkoměru, největší číslice zobrazují rychlost, v horní části displeje se zobrazuje zařazený rychlostní stupeň a nechybí ani počítadlo kilometrů, informace o zvoleném jízdním režimu a kontrole trakce.

Přední světlo je klasické a stejně jako ve směrovkách jsou použity běžné žárovky, zatímco zadní světlo kombinované s brzdovým světlem tvoří 24 LEDek. Zrcátka jsou přehledná, vypadají hodně vytažená do stran, ale to je spíš kontrast k úzkým řídítkům. Dobře vypadá prošití semišového sedla červenou nití. Pozice řidiče je hodně na řídítkách a přední karbonová kapota kryje před větrem vážně jen symbolicky. V pomalých rychlostech je jízda náročná a namáhavá, trochu se to zlepší ve vyšších rychlostech, kdy vás nadlehčuje proudění vzduchu. To však není nedostatek, ale vlastnost, prostě frajeřina někdy bolí

Motor má obsah 847 ccm a výkon 115 koní

Motor má obsah 847 ccm a výkon 115 koní

Srdcem stroje je vodou chlazený tříválec o objemu 847 ccm. Výkon 115 koní je podpořen slušným krouťákem 87,5 Nm. Motor má slušný zátah už od spodních otáček. Nástup výkonu je plynulý a přesto motoru nechybí ani agresivita. Proti svému staršímu sourozenci XSR900 má v sobě motor víc emocí, které nám občas u japonských motorek chybí. Zásluhu na tom má samozřejmě i výfukový systém Akrapovič, který je nedílnou součástí modelu Abarth.

Může se hodit

Motor nabízí tři výkonové režimy: A, B a Standard. Volit můžete podle svých schopností nebo prostě podle nálady. Nezávisle na jízdním stylu můžete zvolit i jeden ze tří stupňů kontroly trakce. Vibrace motoru nejsou velké, ale díky tomu, že ležíte na řídítkách, přenáší se vám do těla. Převodovka je přesná a dobře odstupňovaná a motor není potřeba příliš vytáčet.

Ve městě dá stroj zabrat

Odpružení je tvrdší a odpovídá sportovnímu charakteru motocyklu. Opět se tu projevuje natažená pozice jezdce a díky váze na rukou a na řídítkách dostáváte od předku výbornou zpětnou vazbu a víte o všem, co se na předním kole děje. Horší je pak manévrovatelnost ve městě, kde je kvůli natažené pozici a menšímu rejdu manipulace se strojem složitější. Naopak na zatáčkovitých okreskách s ní zažijete spoustu radosti a nepochybuji, že s ní bude zábava i na okruhu. Ze začátku jsem se sice cítil na téhle yamaze trochu nestabilní a působila na mě vratkým dojmem, ale to je prostě svět café racerů a brzy si zvyknete na jeho kouzlo. Zadní tlumič je navíc nastavitelný a můžete si jej přizpůsobit svým požadavkům.

Fotogalerie

Většinu testovacích kilometrů jsme najezdili na mokru a při teplotách jen lehce přesahujících deset stupňů, ale i tak fungovaly sériové pneumatiky Bridgestone Battlax výborně a poskytovaly dobrý grip. Brzdy naprosto odpovídají tomuto motocyklu, brzdí slušně a dobře se i dávkují. Jen ABS předního kola s plastovým krytem a bowdenem kolem celého brzdiče ruší jinak do detailů propracovaný design.

Pokud uvažujete o XSR900 a teď zvažujete jeho derivát XSR900 Abarth, pak na to rovnou zapomeňte. Je to totiž pocitově úplně jiný stroj, na kterém je vidět, jak moc je možné motocykl změnit úpravami po technické stránce relativně malými. Cena XSR900 Abarth je pro český trh stanovena na 339 990 korun. To není úplně málo, ale vzhledem ke konkurenci a použitým materiálům ani přemrštěná. Navíc se jedná o omezený počet kusů, který je už z větší části rozebrán.

Celkově ve mně nechal motocykl výjimečný dojem. Jedná se sice o limitovanou edici, ale Yamaha ukázala, že chápe zákazníky, kteří nečekají jen sterilní kvalitu, ale hledají u motocyklů hlavně emoce. A že se nejedná jen o jeden případ, potvrzuje Yamaha svým projektem Faster Sons, který tento směr v poslední době výrazně podporuje.

Autoři:




Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Další z rubriky

Yamaha XSR900 Abarth
Dvoukolový Abarth je v podání Yamahy parádní neo-retro

Dvorní ladičská firma Fiatu se pustila limitovanou edicí Yamahy XSR900 Abarth i do světa motocyklů. Pro zasvěcené se nejedná o tak velké překvapení, protože...  celý článek

Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet.
První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na...  celý článek

Václav Parus
Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.