Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jednoduchá jízda do města. Na tříkolovou motorku stačí řidičák na auto

aktualizováno 
Skútry jsou čím dál populárnější a rozšířenější, ale mnoho lidí se bojí bezpečnosti a nestability jednostopého vozidla. Nejen pro ně je tu segment tříkolek, které poskytují trakci a bezpečnost podobnou autu. Nejnovějším přírůstkem do této třídy je Yamaha Tricity.

Yamaha se na rozdíl od konkurence pustila cestou maximální jednoduchosti. Projevuje se to hlavně na hmotnosti, díky které může skútr pohánět „jen“ jednoválcová stopětadvacítka o výkonu 8,3 kW.

To znamená, že novou Tricity můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Díky malému motoru nejsou třeba legislativní ústupky, jako je přidání nožní brzdy nebo aretace předních vahadel pro samostatné stání. Nejen to se podepsalo na skvělé hmotnosti 146 kg bez náplní.

 Elegance Tricity rozhodně nechybí.

Elegance Tricity rozhodně nechybí.

Může se hodit

Fandíte motorkám a rádi byste se projeli na skůtru, čtyřkolce nebo silničním stroji? Vyberte si ze široké nabídky všech typů motocyklů na Automodul.cz.

Yamaha se soustředila hlavně na jednoduchou ovladatelnost a agilitu. Té pomáhají relativně velká 14" přední kola, která jsou odpružená čtveřicí tlumičů. Na každém kole jsou dva, jeden je plnohodnotným tlumičem a ve druhém je pouze píst pro pevnější vedení kola.

Celý skútr je naprosto jednoduchý. Elegantní design se tu pojí s jednoduchými ovladači, přehlednou palubní deskou a příjemným posedem, který bude vyhovovat jak vysokým jezdcům, kteří tu mají dostatek místa pro nohy, tak menším postavám a ženám, které bez problému dosáhnou z nízkého sedla na zem.

Na dlažebních kostkách jede Yamaha komfortně.

Na dlažebních kostkách jede Yamaha komfortně.

Na skútru se sedí hodně vzpřímeně, nohy mají na rovné podlaze dost místa a velká kapotáž je dobře chrání. Pokud si pak dokoupíte velké plexisklo z doplňkové výbavy, nezaskočí vás ani chladné či deštivé počasí.

Yamaha je i praktická, pod sedlem je dost místa na otevřenou přilbu nebo menší nákup. Naopak bychom ocenili schránku na doklady v kapotáži před nohama jezdce.

V cyklistické džungli

Jako první z Česka jsme dostali možnost Tricity otestovat v ulicích a okolí Amsterodamu. Celé Nizozemsko je plné cyklistů a pohybovat se mezi nimi není žádná legrace. Předpisy pro ně tak nějak neplatí a vám nezbývá, než mít oči všude a být připraven na všechno.

Ale s Tricity je to nakonec celkem legrace. Díky dvojici kol vepředu se nemusíte bát prudkých změn směru v jakékoliv rychlosti a na jakémkoliv povrchu. Dvě kola vepředu snesou velký náklon a na limit vás dostane až škrtnutí hlavním stojanem o zem.

Palubní deska není velká, ale ukazuje přehledně vše potřebné.

Palubní deska není velká, ale ukazuje přehledně vše potřebné.

Pod sedlo se vejde otevřená přilba.

Pod sedlo se vejde otevřená přilba.

Stejnou jistotu budete mít i při brzdění. Přední kola brzdíte stiskem pravé páčky, ta levá pak brzdí společně přední i zadní kolo. Tím se stává brzdění stabilní a ABS téměř není třeba. Celý ABS systém přece jen něco váží a u malého skútru je to zatraceně znát.

Nejvýstižněji lze označit jízdu na Tricity jako „samozřejmou“. Ovládání je jednoduché, skútr se dobře překlápí a kličkování mezi auty je stejně snadné, jako na klasickém skútru.

Není problém ani mít jedno kolo na obrubníku, druhé na silnici a projíždět hustým provozem. Podvozek je na tříkolový skútr také překvapivě komfortní. Přes příčné prahy se yamaha jen přehoupne a dlažební kostky nebo kanály téměř nepocítíte.

Fotogalerie

Yamaha se ovšem neztratí ani za městem, kde určitě nebudete za brzdu, i když na nějaké dálniční přesuny raději rovnou zapomeňte. Stopětadvacítka totiž dokáže tříkolku rozjet na 90 km/hod.

Z kopce pak uhání i 110, ale to už je opravdu hodně. Na okreskách si můžete být jistí stabilním podvozkem, který dobře funguje v zatáčkách i na rovinkách, a je celkem jedno, zda máte zrovna pod koly hladký asfaltový koberec, nebo rozbitou silnici plnou děr.

Pod sto tisíc

Test zakončíme tou nejzajímavější zprávou, která konkurenci udělá hodně vrásek. Yamaze se podařilo stlačit cenu na českém trhu pod 100 tisíc korun, což je oproti ostatním velká úspora.

Na výběr jsou čtyři barvy: bílá, černá a šedá metalíza a matná červená.

Na výběr jsou čtyři barvy: bílá, černá a šedá metalíza a matná červená.

Na úkor ceny tu samozřejmě chybí některé vymoženosti, jako jsou zámek vahadla nebo ABS. Ale jak jsme se mohli přesvědčit, nic z toho k životu se skútrem nepotřebujete.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 8,1 kW při 9 000 ot.
Hmotnost (vč. provozních kapalin): 152 kg
Objem nádrže: 6,6 l

Autoři:


Témata: Yamaha




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.