Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha V-Max 1200: oblíbený silák s puncem zvláštnosti

  11:22aktualizováno  11:22
- Yamaha V Max 1200 je sice ve výrobě už od roku 1985, ale dodnes si tento motocykl řazený na pomezí customu a cestovního stroje zachovává punc zvláštnosti. A to díky výraznému designu, čtyřválcovému supermotoru o výkonu 145 koní a pověsti nezkrotného Ramba mezi motorkami. Západní Evropa ho povýšila na kultovní záležitost a například na jedno z největších setkání V-Maxů se do Belgie tradičně sjíždějí tisíce vlastníků zmíněných strojů.

Může se hodit

Nové i ojeté japonské vozy Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

V Česku fandové svolali na nedávné dny teprve první takový sraz, nicméně obliba Yamahy V-max 1200 není v zemi nová. Na trhu ojetin se model prakticky nezdrží a cenou se pohybuje v mezích pro motocykl neobyčejných: stroje ze začátku produkce stojí - jsou-li v pěkném stavu - 150 tisíc korun a kolem 200 tisíc korun se platí za motorky deset let staré. Je to dáno nejenom oblibou, ale také cenou nového kusu - na jeho koupi je potřeba bezmála 370 tisíc korun. Zájemce o Yamahu V-max tedy musí mít peníze, k tomu srdce věčného kluka a navíc ještě řádné svaly a jezdecké zkušenosti, aby oře se čtyřválcovou dvanáctistovkou do V vůbec zvládl. Motocykl má zajímavý průběh výkonu: od začátku zrychluje, že je to radost sledovat, leč v šesti tisícovkách otáček začíná let. Tehdy se však zásadně projeví největší nedostatek stroje: rám koncipovaný v duchu osmdesátých let, který stabilitou značně zaostává za výkonem motoru. Také brzdy exemplářů z let 1985 až 1993 jsou vzhledem k síle motoru poddimenzované. Z toho plyne doporučení preferovat při zájmu o koupi právě Vmaxe od ročníku 1993, které mají také zesílenou hlavu řízení a tužší rám. Výčet slabších míst stroje pak uzavírá po letech provozu choulostivější převod z motoru na kardan. Jinak ale Yamaha V-max svému majiteli příliš starostí nedělá, dostává-li základní péči, údržbu a vůbec slušné zacházení. Například motor je schopen dobře sloužit i v osmdesáti až stovce tisíc kilometrů na kontě,což také není u motocyklů běžné. Na tuzemském trhu ojetin není každá Yamaha V-max stejná. Dost strojů se do země dostalo z USA, a mají tedy i v nejstarších ročnících výkon 145 koní stejně jako motorky vyrobené například pro Francii a některé další evropské země včetně Česka. Zato V-maxy dovezené jako ojetiny či po haváriích z Německa skýtají hned několik možností: nejprve se tam oficiálně nedovážely, a proto se staly předmětem zájmu černých importérů, do loňska pak následovalo období, ve kterém se u sousedů prodávaly zmíněné modely s výkonem sníženým na 98 koní a teprve nejmladší exempláře se od klasiky nijak neliší. Značkoví prodejci nabízejí nejzákladnější náhradní díly na Yamahu V-Max v následujících orientačních cenách - brzdové destičky na jeden kotouč: 700 korun, přední pneumatika: 3500 korun, zadní pneumatika 4500 korun a čtyři svíčky: 440 korun.
Technické údaje

-

* zastaralý a nepříliš stabilní rám
* horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
* poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993
* choulostivější převod z motoru na kardan

+

* pověst kultovního a výjimečného stroje
* mimořádně výkonný motor
* nízká ztráta na ceně
* trvanlivost a výdrž

Motor čtyřdobý čtyřválec do V

Objem 1198 cm3
Výkon 73 kW (98 koní) až 107 kW (145 koní) při 9000 1/min
Max. točivý moment 103,0 při 3000 1/min
Chlazení kapalinou
Přední brzda dvojitá kotoučová
Zadní brzda jednoduchá kotoučová
Převodovka/převod pětistupňová/kardanem
Celková délka/šířka/výška 2300/795/1160 mm
Rozvor 1590 mm
Nádrž 15 l
Výška sedadla 765 mm
Hmotnost 262 kg

- * zastaralý a nepříliš stabilní rám * horší jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech * poddimenzované brzdy zvláště do ročníku 1993 * choulostivější převod z motoru na kardan + * pověst kultovního a výjimečného stroje * mimořádně výkonný motor * nízká ztráta na ceně * trvanlivost a výdrž

Autor:


Témata: jízdné, Yamaha


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...
Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...

r.v. 2016, naj. 70 km, diesel, 1. majitel
1 119 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.