Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha XJ 600 S Diversion: zkušenost pro silnější stroje

  10:27aktualizováno  10:27
- Yamaha XJ 600 S je v modelu Diversion ve výrobě od roku 1992, ve starších provedeních brázdí silnice světa o celé desetiletí déle. Právě Diversion patří k velmi oblíbeným strojům a také v tuzemsku je relativně silně zastoupen.

Může se hodit

Nové i ojeté motorky Yamaha můžete koupit
na www.automodul.cz

Dostal se i do policejních služeb, řadovým jezdcům ho jako ojetinu zejména ze západní Evropy během posledních roků ve významném množství dodali individuální dovozci. "V Česku je poměrně velký výběr šestistovek Diversion v rozmezí od 80 000 do 120 000 korun," říká Pavel Rys, který s novými i staršími stroji obchoduje na Plzeňsku.
"Právě Yamahu XJ 600 S Diversion bych doporučil jezdcům s jistou zkušeností, kteří jsou na cestě ke skutečně silným motocyklům," dodává Pavel Rys. "Je nenáročná a dobře ovladatelná. Na Yamaze XJ 600 S Diversion se sedí v normální pozici, a tak je vhodná na delší cestování i do města. K nevýhodám patří slabší rám, což se projeví určitou nestabilitou hlavně při přetížení."
Podle Pavla Rysa jsou za zhruba 80 000 korun stroje ročníku výroby 1992, zatímco asi 120 000 korun je třeba mít na motorku z let 1994 či 1995. Řeč je o motocyklech průměrně užívaných, spíš lépe než hůře udržovaných a takových, které za sebou nemají těžkou havárii. Pro srovnání: nový Diversion je u zdejších dealerů k mání za necelých 200 000 korun.
Právě problémy související s bouračkami patří k největším rizikům šestistovek Diversion, dovezených do tuzemska jako starší z ciziny. Zájemce o koupi by tedy měl důkladně zkontrolovat rám a zjistit, zda není neodborně opravený. Také křivé vidlice bude draze opravovat - jedna trubka stojí bezmála čtyři tisíce korun. Křivé brzdové kotouče se poznají po chvilce jízdy, nevalnou a nepravidelnou údržbu motoru signalizují klepající ventily. Vytahaný rozvodový řetěz se projevuje nepřeslechnutelným cvakáním. Ale kdo si není v motocyklech dostatečně jist, ten by se neměl stydět přizvat ke koupi odborníka či stroj dát k prohlídce do specializovaného servisu. Pavel Rys upozorňuje, že mnohá ojetin, poměrně rozšířených na zdejším trhu, má stočené kilometry.
Nový vlastník starší Yamahy XJ 600 S Diversion by měl počítat s následujícími cenami náhradních dílů - brzdové destičky na jeden kotouč: 660 korun, plášť: 3500 až 4000 korun, řetězová sada: 4000 korun, olejový filtr: 350 až 400 korun, svíčky: čtyři kusy po 240 korunách.             

Technické údaje

Motor                

čtyřdobý čtyřválec

Objem (cm3)

599

Výkon

37 kW (50 k) při 8000 ot/min

Max. rychlost (km/hod)

170

Převodovka

6 rychlostí

Průměrná spotřeba (l/100 km)

5

Nádrž (l)

17

Výška sedadla (cm)

77

Hmotnost (kg)

190

Yamaha XJ 600 S Diversion patří na trhu jetých motocyklů k poměrně rozšířeným

Autor:


Témata: Yamaha


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.