Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha XV 535 Virago: čopr-ideál pro začátečníky a ženy

aktualizováno 
Yamaha XV 535 Virago, která motorkáře zajímá už půldruhého desetiletí, působí dojmem stroje většího, silnějšího, dražšího a vůbec lepšího, než ve skutečnosti je. Proto ji kupují lidé,kteří buď chtějí novou motorku a potřebují se vejít pod dvousettisícovou mez, nebo s čopry začínají a shánějí relativně levnou ojetinu s minimem rizik v jízdě i v údržbě.

Ti druzí platí třeba za velmi pěkný a dva roky starý exemplář se zhruba 5000 až 7000 kilometry na kontě kolem 150 tisíc korun. Stroje z prvních roků výroby 1986 až 1988 bývají k mání za částky kolem 70 tisíc a ročník 1990 stojí asi 80 tisíc korun. Půllitrové virago (vyrábí se také slabší i silnější verze) se považuje za čopr vhodný pro začátečníky,kterým brzy "padne do ruky". Vyhovuje i menším postavám a také ženám s vášní pro jednu stopu. Posezení je totiž nízké a příjemné,při menší hmotnosti se poměrně úzký stroj dobře ovládá. Motor sice není žádný high-tech,nicméně vydrží bez problémů až 50 tisíc kilometrů, nežádá zvláštní péči a jeho případné opravy patří k levnějším v porovnání s jinými zahraničními čopry zvučných značek. Velkou předností je bezúdržbový kardan. Majitelé také oceňují,že pro virago je ke koupi spousta originálních doplňků a dílů pro úpravy a vylepšení. Yamaha XV 535 Virago však nemusí být jen stroj, který stojí na začátku dalšího jezdeckého vývoje,a náročnějším poměrně rychle zevšední. Je to plnokrevný motocykl,který mnohým motorkářům postačuje dlouhé roky a za nic by jej nevyměnili. Problémem viraga byla v začátcích jeho výroby malá zásoba benzinu. U strojů první verze do roku výroby 1988 totiž byla na tradičním místě nádrže jen atrapa a skutečná nádrž pod sedlem pobrala jen 8,6 litru benzinu. Jistěže to bylo při šestilitrové spotřebě málo. Ale novější stroje už mají nádrže dvě. Zásadní nevýhodou celé řady je nepohodlné sedlo pro spolujezdce a ne každému vyhovuje stárnoucí vizáž. Při zájmu o starší Yamahu XV 535 Virago je na místě věnovat pozornost její minulosti, a zvláště u strojů dovezených do Česka jako starší ze zahraničí se vyplatí sledovat původ a kvalitu případných oprav. U starších a více jetých strojů někdy hučí pětka, což je signál opotřebené převodovky. Dřív než by se dalo čekat, koroduje předtlumič výfuku,k častým poruchám patří ucpaný elektromagneticky ovládaný uzavírací ventil rezervy paliva.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pěkná Yamaha XV 535 Virago roku výroby 1998 se dá koupit za zhruba 150 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně stará Honda VT 600 Shadow za 160 tisíc, Suzuki VS 800 Intruder rovněž za 160 tisíc, Kawasaki VN 800 Vulkan za 160 tisíc a Yamaha XVS 650 Drag Star za 190 tisíc korun. "Z uvedené nabídky bych asi volil mezi hondou a právě Yamahou XV 535 Virago," říká Martin Kříž, prodejce v jednom z největších tuzemských motobazarů se sídlem v Praze."Kdybych ale s motorkami a hlavně s čopry začínal, zřejmě bych upřednostnil yamahu. A to hlavně kvůli její lehké ovladatelnosti, spolehlivosti a celkově nenáročnému a relativně levnému provozu. Také bych ocenil, že na rozdíl od hondy s řetězem má bezúdržbový kardan."

Yamaha XV 535 Virago

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 535 ccm
výkon: 32 kW (44 k)
převodovka: pětistupňová
výška sedla: 720 mm
max. rychlost: 156 km/hod
hmotnost: 182 kg
nádrž: 13,5 l
spotřeba: 6 l/100 km

+
- ideální poměr hmotnosti a výkonu
- relativně dlouho drží dobrou cenu
- dobrá ovladatelnost, stabilní šasi
- nejdostupnější motocykl s kardanem
- kvalitní a bezproblémový motor
- minimální údržba
- dobrý točivý moment
- pěkně čalouněné sedlo s příjemným posezením
- bohaté chromy, kvalitní lak, možnost mnoha doplňků
- cenová dostupnost
- dostupné a levné náhradní díly
- zájem na trhu ojetin

-
- náročnějšímu motorkáři příliš rychle zevšední
- možnost častějšího střídání majitelů
- méně pohodlné zadní pérování
- jen jedna malá nádrž (8,6 l) u strojů do ročníku 1988
- zastaralejší design
- nepohodlné místo pro spolujezdce

Autor:




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.