Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yamaha XV 535 Virago: čopr-ideál pro začátečníky a ženy

aktualizováno 
Yamaha XV 535 Virago, která motorkáře zajímá už půldruhého desetiletí, působí dojmem stroje většího, silnějšího, dražšího a vůbec lepšího, než ve skutečnosti je. Proto ji kupují lidé,kteří buď chtějí novou motorku a potřebují se vejít pod dvousettisícovou mez, nebo s čopry začínají a shánějí relativně levnou ojetinu s minimem rizik v jízdě i v údržbě.

Ti druzí platí třeba za velmi pěkný a dva roky starý exemplář se zhruba 5000 až 7000 kilometry na kontě kolem 150 tisíc korun. Stroje z prvních roků výroby 1986 až 1988 bývají k mání za částky kolem 70 tisíc a ročník 1990 stojí asi 80 tisíc korun. Půllitrové virago (vyrábí se také slabší i silnější verze) se považuje za čopr vhodný pro začátečníky,kterým brzy "padne do ruky". Vyhovuje i menším postavám a také ženám s vášní pro jednu stopu. Posezení je totiž nízké a příjemné,při menší hmotnosti se poměrně úzký stroj dobře ovládá. Motor sice není žádný high-tech,nicméně vydrží bez problémů až 50 tisíc kilometrů, nežádá zvláštní péči a jeho případné opravy patří k levnějším v porovnání s jinými zahraničními čopry zvučných značek. Velkou předností je bezúdržbový kardan. Majitelé také oceňují,že pro virago je ke koupi spousta originálních doplňků a dílů pro úpravy a vylepšení. Yamaha XV 535 Virago však nemusí být jen stroj, který stojí na začátku dalšího jezdeckého vývoje,a náročnějším poměrně rychle zevšední. Je to plnokrevný motocykl,který mnohým motorkářům postačuje dlouhé roky a za nic by jej nevyměnili. Problémem viraga byla v začátcích jeho výroby malá zásoba benzinu. U strojů první verze do roku výroby 1988 totiž byla na tradičním místě nádrže jen atrapa a skutečná nádrž pod sedlem pobrala jen 8,6 litru benzinu. Jistěže to bylo při šestilitrové spotřebě málo. Ale novější stroje už mají nádrže dvě. Zásadní nevýhodou celé řady je nepohodlné sedlo pro spolujezdce a ne každému vyhovuje stárnoucí vizáž. Při zájmu o starší Yamahu XV 535 Virago je na místě věnovat pozornost její minulosti, a zvláště u strojů dovezených do Česka jako starší ze zahraničí se vyplatí sledovat původ a kvalitu případných oprav. U starších a více jetých strojů někdy hučí pětka, což je signál opotřebené převodovky. Dřív než by se dalo čekat, koroduje předtlumič výfuku,k častým poruchám patří ucpaný elektromagneticky ovládaný uzavírací ventil rezervy paliva.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pěkná Yamaha XV 535 Virago roku výroby 1998 se dá koupit za zhruba 150 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně stará Honda VT 600 Shadow za 160 tisíc, Suzuki VS 800 Intruder rovněž za 160 tisíc, Kawasaki VN 800 Vulkan za 160 tisíc a Yamaha XVS 650 Drag Star za 190 tisíc korun. "Z uvedené nabídky bych asi volil mezi hondou a právě Yamahou XV 535 Virago," říká Martin Kříž, prodejce v jednom z největších tuzemských motobazarů se sídlem v Praze."Kdybych ale s motorkami a hlavně s čopry začínal, zřejmě bych upřednostnil yamahu. A to hlavně kvůli její lehké ovladatelnosti, spolehlivosti a celkově nenáročnému a relativně levnému provozu. Také bych ocenil, že na rozdíl od hondy s řetězem má bezúdržbový kardan."

Yamaha XV 535 Virago

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 535 ccm
výkon: 32 kW (44 k)
převodovka: pětistupňová
výška sedla: 720 mm
max. rychlost: 156 km/hod
hmotnost: 182 kg
nádrž: 13,5 l
spotřeba: 6 l/100 km

+
- ideální poměr hmotnosti a výkonu
- relativně dlouho drží dobrou cenu
- dobrá ovladatelnost, stabilní šasi
- nejdostupnější motocykl s kardanem
- kvalitní a bezproblémový motor
- minimální údržba
- dobrý točivý moment
- pěkně čalouněné sedlo s příjemným posezením
- bohaté chromy, kvalitní lak, možnost mnoha doplňků
- cenová dostupnost
- dostupné a levné náhradní díly
- zájem na trhu ojetin

-
- náročnějšímu motorkáři příliš rychle zevšední
- možnost častějšího střídání majitelů
- méně pohodlné zadní pérování
- jen jedna malá nádrž (8,6 l) u strojů do ročníku 1988
- zastaralejší design
- nepohodlné místo pro spolujezdce

Autor:




Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi-96KW INTENS...
Renault Kadjar 1.6dCi-96KW INTENS...

r.v. 2016, naj. 22 836 km, diesel, 1. majitel
559 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.