Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti je tady. Nová škodovka se představila v Ženevě

  20:55aktualizováno  20:55
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - V předvečer otevření ženevského autosalonu se představuje nová modelová řada Škody. Terénní SUV vyjíždí dřív, než mladoboleslavská automobilka původně plánovala. Velkým překvapením je nový motor 1,2 TSI s výkonem 105 koní.

Škoda Yeti | foto: Škoda Auto

Yeti je už pátým modelem Škody. Pětidveřové sportovně-užitkové auto (SUV) o délce 4,2 m zvládne i jízdu v terénu. Čtyři z pěti nabízených motorů mají pohon všech kol.

"Vůz vystavený v Ženevě je shodný s produkčním vozem," říká tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Původně však automobilka plánovala jeho uvedení až na podzimní autosalon ve Frankfurtu, o jeho uvedení v Ženevě se rozhodlo před několika týdny.

"Ceny modelu budou oznámeny později. Za přímé konkurenty modelu lze považovat vozy Kia Sportage, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 a Suzuki Grand Vitara," dodává Krauskopf.

Původně automobilka považovala za hlavního konkurenta yetiho nově prodávanou malou Kii Soul se základní cenou 300 tisíc korun (pouze s pohonem předních kol). Uvedené modely, které jsou v nabídce i ve verzích 4x4, jsou větší. Nejlevnější je qashqai se startovací cenou 452 korun.

Škoda Yeti

"Kdybych neznal velmi povedený koncept, který sériové verzi předcházel, byl bych z yetiho nadšený asi ještě více," říká o české novince Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling. "Bohužel musela Škodovka asi ustoupit rozpočtovým požadavkům. Vytratila se trochu hravost konceptu; auto teď působí mnohem dospělejším a důstojnějším dojmem."

Všechny motory pro yetiho jsou přeplňované turbodmychadlem. V nabídce jsou dvě benzinové a tři naftové jednotky. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru. Silnější benziňák má objem 1,8 litru. Naftová "TDIčka" jsou bez výjimky dvoulitrová - nejslabší s výkonem 81 kW, prostřední 103kilowattové a přišlo i na nejsilnější 125kilowattové.

Základní objem kufru mladoboleslavská automobilka zatím neprozradila, když se sklopí zadní sedadla, odveze až 1760 litrů zavazadel.

První vozy by měly k zákazníkům dorazit během léta. Yeti se bude vyrábět v závodě automobilky ve Kvasinách, v tuto chvíli běží výroba ověřovací série, zahájení produkce plánuje Škodovka na druhé čtvrtletí.

Motory pro yetiho 
benzinové
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
1,8 TSI/118 kW (4×4)
naftové
2,0 TDI CR 81 kW (pohon předních kol, 4×4)
2,0 TDI CR 103 kW (4×4)
2,0 TDI CR 125 kW (4×4)

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.