Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti si brousí drápy na titul evropského auta roku

  16:35aktualizováno  16:35
Citroën C3 Picasso, Mercedes třídy E, Opel Astra, Peugeot 3008, Toyota IQ, Volkswagen Polo. Tuto šestici musí předstihnout SUV z Mladé Boleslavi, aby se Škoda Yeti stala prvním českým evropským autem roku.

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V prestižní anketě Evropského auta roku bylo letos přihlášeno 33 aut, z finálového výběru musí porota složená z novinářů z celé Evropy vybrat vítěze v průběhu listopadu. Vítěz bude oznámen 30. listopadu.

Povedená česká novinka letošního roku má zdatné soupeře. Veselý Citroën C3 Picasso má skvělý design a povedený interiér. Také druhá velkoprostorová novinka ve finálovém výběru je z Francie. Bachratý Peugeot 3008 zaujme povedeným interiérem.

Opel Astra teprve vstupuje do prodeje, podle prvních ohlasů ale bude víc než zdatným soupeřem pro etalon své třídy VW Golf.

Evropské auto roku 2010

Hlasujte v anketě ZDE

Mercedes třídy E překypuje moderní technikou a jde na dračku, stejně je na tom Volkswagen se svou novou generací Pola.

Poslední soupeř yetiho, který ale rozhodně nemusí být outsiderem, přijíždí z Japonska. Kapesní IQ je přehlídkou zajímavých technických řešení, Evropě se líbí také proto, že se dobře vejde do přeplněných měst.

Evropské auto roku vybírá letos 59 novinářů ze 23 zemí Evropy. Svého zástupce má v porotě i Česká republika. Prestižním titulem se pro letošní rok pyšní Opel Insignia. V těsném finále (insignia zvítězila o jediný bod před Fordem Fiesta) dělal velkému opelu společnost také superb (skončil šestý). Pokud by yeti uspěl, stal by se první škodovkou v historii, která by tento titul získala.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.