Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti je rychlejší než ferrari a užitečnější než maybach, zjistili Britové

aktualizováno 
Škoda si může gratulovat. V aktuálně vysílané sérii Top Gear se totiž Jeremy Clarkson rozhodl otestovat yetiho a malé SUV z Mladé Boleslavi si vedlo dobře. Ve všech testech bláznivého novináře uspělo a ještě pobavilo tisícovky diváků.

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Velkou vypovídací schopnost testy Top Gearu sice nemají, ale tento pořad je v motoristickém světě pojem. I když Jeremyho Clarksona z nějaké přízně ke škodovkám rozhodně podezřívat nemůžeme, po jednom z posledních dílů se možná stane i oblíbeným pořadem škodovkářů.

Pološílený britský autonovinář se rozhodl, že si v testu odpoví na několik zásadních otázek: jak je tohle auto rychlé, jak je pevné a jaký poskytuje komfort. A protože jde o Top Gear, je jasné, že na yetiho nečekaly jen tak obyčejné testy.

Je například větší než luxusní maybach za 300 000 liber (asi 9 milionů korun)? Clarkson si odpoví poměrně rychle. Kromě toho, že řidič yetiho může mít díky místu nad hlavou i "masivní afro", je totiž maybach jen pro čtyři cestující. To do yetiho se vejde pět lidí a sedačky se navíc dají naklápět, sklápět, posouvat dopředu i dozadu a dokonce i vyndat, takže z něho uděláte něco jako dodávku.

Yeti útočí na Ferrari

Yeti útočí na Ferrari

Takže yeti určitě je praktičtější než maybach. Ale může být rychlejší než například ferrari? Rychlostní zkoušku na okruhu v Doningtonu podstoupil yeti se soupeřem toho nejtěžšího kalibru. Ferrari 308 GTS, ve kterém sedí připravený speciální testovací jezdec Top Gearu Stig. "Chcete tip?" ptá se Clarkson. "Vsaďte si na mě!"

Finta

Ferrari se sice s lehkostí odlepí a mizí Jeremymu v dálce, ale má to jeden malý háček. Okruh Doningtonu totiž zrovna teď prochází rekonstrukcí a trať přetínají výkopy. A to Stig pochopitelně neví. Takže brzdí, objíždí a dívá se na to, jak pro změnu mizí Clarkson, který jede na plný plyn. A protože těch děr je poměrně dost, spokojený Clarkson přijíždí do cíle na volnoběh.

Vydrží tahle zmrzlina 900 stupňů Celsia?

Vydrží tahle zmrzlina 900 stupňů Celsia?

Co vlastně yeti vydrží?

Fantazie pracuje naplno: yetim musí projít při hasení požáru zásahová jednotka hasičů, tatér v něm během jízdy udělá opravdové tetování a Clarkson do auta pošle i psa, aby tam hledal míček. A jen kvůli testu klimatizace zapálí dům, koupí si zmrzlinu a uprostřed plamenů se přesvědčí, že zmrzlina opravdu netaje.

Yeti podle moderátora obstál v každém testu, Jeremy má ale ještě jednu zásadní otázku. "Tohle je důležité: hodně lidí se mě ptá, jestli se do přední přihrádky vejde známá herečka Sienna Miller. Tak se podíváme." O chvilku později mává sympatická blondýnka z přihrádky a potvrzuje, že je to tam opravdu komfortní.

Škoda může být spokojená. Z Jeremyho je během reportáže cítit nadšení a úplně nakonec se rozhodne dokázat, že na yetim může přistát i helikoptéra. "Tak tohle je yeti," směje se na závěr a chválí ho i přesto, že auty pod půl milionu většinou pohrdá.


TG1601-2
Uploaded by Veedubalmighty. - Watch auto videos

Pokud se vám video nezobrazí, můžete si ho prohlédnout ZDE.

Top Gear

Top Gear je motoristický magazín televizní stanice BBC. Prodává se do více než 50 zemí světa, jeho sledovanost se vyšplhala na neuvěřitelných 350 miliónů diváků. Aktuálně vysílané série české stanice nepřebírají, starší díly můžete vidět na stanici Prima Cool.


Kdo je Stig?
Záhadný jezdec, jehož aktuální totožnost nikdo nezná. Právě on testuje auta na rychlost a kvalitu jízdy, Top Gear si ho vybírá mezi profesionálními závodníky.







Nejčtenější

Příklady individualizace vozů Rolls-Royce v rámci programu Bespoke.
Čína více zdaní nejluxusnější auta. Nechce, aby se bohatí předváděli

Čína zavádí mimořádnou desetiprocentní daň na luxusní vozy značek Ferrari, Bentley, Aston Martin nebo Rolls-Royce. Tamní úřady tím chtějí usměrnit nejbohatší...  celý článek

Zaznamenat zkoušku v nové laboratoři u Mladé Boleslavi musí speciální...
Nová laboratoř testuje bezpečnostní výbavu aut bez jediného škrábance

Nové testovací centrum u Mladé Boleslavi simuluje náraz při dopravní nehodě. Auta se však při tom neničí. Vedle této laboratoře vzniknou také speciální...  celý článek

dálniční známka
Už platí dálniční známka na rok 2017, roční stojí pořád 1 500 Kč

Nové dálniční známky na rok 2017 vstupují do prodeje a už platí. Od 1. ledna 2017 bude nově osvobozeno 11 úseků dálnic ze zpoplatnění.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.