Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yeti zatím na dračku nejde, čeká se na základní verzi

  13:00aktualizováno  13:00
Terénní škodovka se už měsíc prodává. Je o ni sice velký zájem, objednávek ale prodejci prozatím moc nenasbírali. Zákazníci totiž čekají na nižší verze s přeplňovaným motorem 1,2, který yeti dostane až na podzim.

"O auto je velký zájem. Nepamatuji si, že by byl u některého z modelů Škody takový zájem o testovací jízdy a informace," říká o nové Škodě Yeti Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství škodovek NHCar. "A je i poptávka, ale především po základních modelech s pohonem předních kol a motorem 1,2 TSi. Tedy po modelech, které zatím nejsou," vysvětluje.

Zájem velký, prodej malý

Někteří čeští prodejci škodovek lamentují nad (ne)zájmem zákazníků o sportovně-užitkovou novinku. Yetiho mladoboleslavská automobilka nabízí od poloviny července. Podle prodejců si lidé auto zatím stále spíše jen prohlížejí a chtějí se v něm svézt.

"Stav prodeje yetiho mohu zhodnotit naprosto jasně - zájem je velký, auto se ale neprodává," shrnul situaci Jaroslav Pavliš z brněnské prodejny Automédia.

"Většina lidí je s ním spokojená. My děláme jízdy v ideálním terénu, kde zákazníci vidí, jak ta čtyřkolka pracuje a co dokáže. Většinou jsou z něj nadšení, ale s koupí váhají," řekl Jaroslav Pavliš.

S tím souhlasí i Radek Donner: "Máme z toho trochu zamotanou hlavu. Máme obrovský ohlas na různé marketingové akce, kolem 25 %. Normálně se v takových případech pohybujeme v jednotkách procent. Jenže výtěžnost v podobě reálně prodaných aut je malá." Na podporu rozjezdu prodeje navíc mladoboleslavská automobilka vyhlásila stopovací soutěž "Chyťte si Yetiho".

Čekání na zásadní motor

Podle Jaroslava Pavliše z prodejny Automédia se situace změní, až firma uvolní do prodeje yetiho s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru. "Mám tu na tohle auto spoustu zájemců," dodává.

Také Donner vidí největší problém v omezené nabídce modelů. "Narážíme na to, že momentálně neumíme nabídnout kompletní modelovou řadu," říká. Nyní jsou k mání pouze vyšší verze 1,8 TSI a 2,0 TDI s pohonem všech kol, na které je standardní čekací doba kolem 5 týdnů, stejně jako u ostatních škodovek. Základní verze čtyřkolky s dvoulitrovým motorem TDI 125 kW vyjde na 459 800 korun.

Yeti v akci

Jak jezdí nová škodovka do terénu čtěte ZDE

Nejočekávanější základní verze s motorem 1,2 TSI s výkonem 77 kilowattů dorazí až na přelomu října a listopadu, od 43. týdne. Auto s základním motorem a pohonem předních kol bude stát 359 800 korun.

Radek Donner uvádí, že například zákazníci v Praze nežádají úplně nejzákladnější verze. "Největší zájem je o verze kolem 400 tisíc," uvádí.

Na nový motor, který podle všeho konečně odstartuje naplno prodeje, čekají i další prodejci. Například v Laureta Auto v Mladé Boleslavi je již na nejlevnější verzi yetiho vytvořen pořadník. "Prodej se rozbíhá pomalu, ale ta slabší verze by ho měla nastartovat. Každopádně lidi to auto nenechává chladné. Chodí sem dost zájemců," řekl prodejce Josef Schubert. Většina je podle něj s autem spokojená, někteří však mají i drobné výhrady. "V první řadě je to vyšší cena, někomu se také zdá menší zavazadlový prostor."

Stejně mluví i v prodejně Auto Tichý v Lysé nad Labem. "Lidé se ptají, chtějí se svézt, chválí to auto, ale závaznou objednávku zatím nemáme," říká prodejce Robert Pejšek. "Jsem v tomto směru optimista, lidé nemají k yetimu výhrady, snad až na tu cenu. To by se mělo v říjnu změnit," dodal.

Prodejům nepřeje krize a léto

Na nízké objednávky yetiho si stěžuje také Luděk Toušek z plzeňské prodejny Auto-Štádler. "Lidé to zatím nekupují. Zřejmě je to tím, že se všude mluví o krizi, a tak mají často strach investovat do auta. Máme momentálně problém prodat i fabie," řekl.

"Zájem by byl, ale drtivá většina zákazníků se zatím chodí jen koukat, případně si auto vyzkouší," řekl Michal Král z českobudějovického CB Auto. Podle něj to ale ještě nic neznamená vzhledem k tomu, že yeti je v obchodech zatím jen měsíc.

Radek Donner z NHCaru ale své kolegy uklidňuje: "V červenci a srpen je vždycky 'mrtvo'. My jsme docela spokojeni, prodali jsme doposud něco přes 20 aut."

Ceny Škody Yeti
Motorizace Yeti Active Ambition Experience
1,2 TSI/77 kW, 6° manuál** 359 800 Kč 399 800 Kč 459 800 Kč 489 800 Kč
1,2 TSI/77 kW, 7 ° DSG** X 449 800 Kč 509 800 Kč 539 800 Kč
1,8 TSI/118 kW 4x4, 6° manuál X 539 800 Kč 599 800 Kč 629 800 Kč
2,0 TDI/81 kW, 5° manuál X 449 800 Kč 509 800 Kč 539 800 Kč
2,0 TDI/81 kW, 4x4 6° manuál 459 800 Kč 499 800 Kč 559 800 Kč 589 800 Kč
2,0 TDI/103 kW, 4x4 6° manuál X X 619 800 Kč 649 800 Kč
2,0 TDI/125 kW 4x4 ,6° manuál X X 679 800 Kč 709 800 Kč
** motor 1,2 TSI/77 kW bude možné objednat od října 2009, v kombinaci se 7° DSG převodovkou začátkem roku 2010.

Základní výbava obsahuje mimo jiné čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu, dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič.

Sériová výbava verze Active obsahuje kromě výše uvedeného klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition má navíc 16" hliníková kola MOON, kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.