Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peklo už má své auto. Youabian Puma má hlavně potěšit

aktualizováno 
Asi nejošklivějším, nejdivnějším a nejzbytečnějším autem loňského roku je Youabian Puma. Podivná kreatura na pomezí roadsteru, SUV, kabrioletu a kdo ví čeho ještě měří na délku přes šest metrů. Samotná kabina se v tomto monstru téměř ztrácí.

Youabian Puma | foto: Puma Motors

Co dům dal. Přesně tak vypadá kreace Youabian Puma, která má zadní světla z buicku a přední zřejmě z volva. Kabina s kutilsky doladěným interiérem pak patří Volvu C70, u youabianu ale dostalo okolo sebe desítky centimetrů karoserie z laminátu.

Fotogalerie

Auto postavila stejnojmenná firma z Los Angeles v Kalifornii. Svojí kreací vzbudila docela velkou pozornost na mezinárodním autosalonu ve stejném městě. Aby ne, když si za auto žádá 1,1 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 22 milionů korun. Firma auto zařadila do vlastní kategorie aut pro potěšení.

Monstrum s délkou 6,14 metru a rozvorem 4,15 metru (mezi kola pumy by se vešla drtivá většina malých aut na našem trhu) stojí na podvozku z oceli a hliníku. Karoserie je ocelová (část z Volva C70) a na zbytek použil tvůrce hliník a skelná vlákna. S ohledem na rozměry vozu, který šířkou překonává 2,35 metru, padlo na výrobu opravdu hodně materiálu.

Design, pokud se tak dá vůbec vzhled vozu nazvat, je poněkud rozevlátý. Předek je zašpičatělý po vzoru nějakého roadsteru, takže přední kola nejsou zpředu ukrytá v blatnících a chrání je jen miniaturní naznačené nárazníky. Přední maska není příliš nápadná, chromem se v tomto případě opravdu šetřilo. Zbytek auta zdobí nejrůznější křivky, které se vlní po bocích karoserie. Zadní partie z určitého úhlu připomínají Porsche Boxter a asi jsou z celého auta nejpovedenější.

Youabian Puma

Při pohledu z boku působí auto dost disproporčně, kabina je výrazně posunutá vpřed. Obří dvacetipalcové chromované ráfky se téměř ztrácejí v gigantických 44palcových pneumatikách. Pneumatiky se asi v terénu neztratí, ale samotné auto má jen pohon zadní nápravy, což ho z bezproblémové jízdy v terénu vylučuje.

Interiér je převzatý z dárcovského Volva C70, což je patrné na palubní desce i na sedačkách. Úpravce se to částečně snažil zamaskovat, což se mu nepovedlo a navíc čisté linie interiéru dostatečně pokazil. Původní v prostoru stojící středový panel z boku "zazdil" a přilepil na něj dva velké displeje. Úpravou prošel i středový tunel. Sedadla z volva jsou přečalouněná na dvoubarevnou kombinaci.

Youabian Puma

Asi nejzajímavější věcí na celém monstru je použitý motor. Pochází z produkce General Motors a je to osmiválec s objemem sedm litrů, který spolupracuje s šestistupňovým automatem. Výkon 371 kW je jistě dostatečný a stačí pro sprint na stovku za 5,9 sekundy. Maximální rychlost výrobce neuvádí, rozhodně není podstatná. Spotřeba bude obrovská, podle výrobce si auto ve městě vezme přes 15 litrů a na dálnici necelých 12. Auto má dvě nádrže po necelých 70 litrech benzinu.

Výrobce pumu produkuje na zakázku a poskytuje na ni záruku jeden rok do maximálního nájezdu 16 000 kilometrů. Což je při požadované ceně poměrně krátká doba.

Autor:


Témata: Porsche, Volvo


Nejčtenější

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.