Škoda Fabia Monte carlo

Škoda Fabia Monte carlo | foto: Škoda Auto

Z Mladé Boleslavi posílají milostné dopisy věrným škodovákům

  • 46
Stále oblíbenější způsob přímého oslovování zákazníků zvolila pro svou nejčerstvější kampaň pro český trh mladoboleslavská automobilka. Guerillová reklama v podání Škody spočívá ve velkých milostných psaních, která nacházejí od pondělního večera pověšená na zrcátkách majitelé starších škodovek. Nabídka na fabii je tak nejnižší v historii: 183 tisíc.

"V první fázi takto oslovíme pětadvacet tisíc majitelů škodovek," vysvětluje šéf českého zastoupení Škody Petr Pečenka netradiční, překvapivou a přesně cílenou reklamu. Automobilka se totiž rozhodla oslovit své věrné. "Je to unikátní akce, která nemá v Česku obdoby," popisuje Vítek Pelc z tiskového oddělení značky.

Automobilky se obvykle snaží odloudit zákazníky jiným značkám. Škodovka se ale rozhodla využít své unikátní pozice v Česku. Těm, kteří mají doma škodovku starší deseti let sleví při nákupu nové fabie nebo roomsteru  v jakémkoliv provedení se všemi motory 40 tisíc při platbě za hotové, nebo 60 při sjednání leasingu. "V Česku je registrováno 4,5 milionu aut, z toho 1,8 milionu škodovek," vypočítává Petr Pečenka. "Víc než 1,1 milionu z nich je starších deseti let," dodává. Škoda vidí v takových zákaznících velký potenciál. "Zaslouží si lepší přístup, je to taková odměna za loajalitu značce," vysvětluje Pečenka.

Akce se netýká akčních modelů, ale platí i pro speciální verze jako Fabia Monte Carlo, scouty, greenliny i praktiky. Nejlevnější fabia (Classic 1,2 HTP/44 kW) tak bude za 182 900 Kč při platbě za hotové, kombi vyjde o 15 tisíc dráž a nejlevnější roomster bude za 230 tisíc. Při nákupu na úvěr odečtou ještě dalších 20 000 Kč. "Všechny modely mají navíc zdarma prodlouženou záruku na čtyři roky, nebo do ujetí 60 000 km," popisuje Pečenka.

Akce má probíhat do konce letošního roku, podmínkou je, že majitel staré škodovky musí kupovat nové auto jako soukromá osoba, stačí předložit technický průkaz. "Musí být také půl roku vlastníkem starého vozidla. Výhoda je přenosná v rámci rodiny," popisuje Petr Pečenka. "Otec tak může koupit třeba novou fabii synovi."

"Zároveň nabídneme stejnou slevu třeba těm, kteří jezdí už dlouhé roky škodovkou a pravidelně ji obměňují, takže by se na stáří deseti let u svého vozu nedostali," slibuje zástupce automobilky.

"Tato akce není šrotovné, staré auto zákazníkovi necháme," upozorňuje Vítek Pelc. Automobilka ale dodává, že chce svou akcí také pomoci omladit český vozový park. "Aktuálně je průměrné stáří automobilů na českých silnicích téměř 14 let, přičemž skoro dvě třetiny vozů jsou starší 10 let," vypočítává Petr Pečenka. Právě majitele takových aut chce značka akcí oslovit. Staré stodvacítky a favority jsou dnes kvůli desetitisícovému ekologickému poplatku za převod starého vozu vlastně neprodejné.

Výměna starého auta začne být ještě aktuálnější, pokud ministerstvo životního prostředí prosadí posun hranice stáří vozu pro placení ekologického poplatku už na auta vyrobená před rokem 2006 (dnes 2000).

Akce zatím probíhá do konce roku, Petr Pečenka prozrazuje, že se ještě v průběhu může rozšířit. "Budeme vývoj sledovat a možná ji upravíme," slibuje těm, kterým jsou malé škodovky těsné a rádi by třeba octavii.