Za cenu nového malého kombi je luxusnější ojetina

Automobily kombi patří k hitům trhu ojetin a dvojnásob to platí v případech, kdy kromě prostoru mají také úsporný naftový motor.
Automobily kombi patří k hitům trhu ojetin a dvojnásob to platí v případech, kdy kromě prostoru mají také úsporný naftový motor. "Během léta zájem o diesely postupně vzrostl o čtvrtinu," upřesňuje Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. A doplňuje, že skutečně kvalitních starších vozů je stálý nedostatek. "Ale není jich zase tak málo, aby se nedaly sehnat. Jsem přesvědčen, že při trpělivém, obezřetném a rozumem vedeném výběru lze za několik dnů najít solidní jetý automobil," míní Tomáš Pánek. Za takový v cenové kategorii nové Škody Fabia kombi považuje Tomáš Pánek vůz koupený jako nový v tuzemsku, s prokazatelnou servisní historií, po prvním či druhém majiteli a případně vybavený doplňky. Například v nižší střední třídě, tedy v kategorii Škody Octavia, to budou automobily zhruba rok staré s deseti tisíci až 20 tisíci kilometry na kontě. Ve střední třídě, do níž se řadí například Ford Mondeo či Opel Vectra, lze ve zmíněné cenové skupině nárokovat vůz dva roky starý asi s 50 tisíci kilometry. S penězi přichystanými na koupi nového kombi ražení Škody Fabia, Škody Felicia, Seatu Cordoba či Oplu Astra Classic a podobně lze uvažovat také o vozu vyšší třídy - formátu Audi A6 či mercedesu. Tady už je třeba připustit zhruba sedm let stáří a najetých 20 až 30 tisíc kilometrů ročně, tedy celkem 150 tisíc až 200 tisíc kilometrů na kontě. A je to vůbec ještě rozumné uvažovat o tak starém a opotřebovaném vozidle, když lze za stejné peníze pořídit zcela nové? "Je třeba vycházet z toho, že současná auta vyšší třídy mají mnohem delší výdrž ve srovnání s malými vozy. A každý jistě uzná, že cestování s maličkou cordobou je něco docela jiného než jízda dejme tomu s BMW 525," odpovídá Tomáš Pánek. "Potenciální kupec tedy musí zhodnotit svoje potřeby. Jezdí-li kupříkladu denně do práce stovku či více kilometrů, tak asi neudělá špatně, když si na dva tři roky dopřeje kvalitní a pohodlné auto. Jiné potřeby má také rodina s dvěma či třemi dospívajícími dětmi, a jiné člověk, který většinou jezdí sám."