Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za chyby u pumpy se někdy platí draze

  8:59aktualizováno  8:59
Do moderního motoru není radno tankovat nekvalitní palivo, pokud jeho vlastník chce, aby mu dobře sloužilo. "Největším rizikem u zážehových motorů je, pokud se do nádrže soustavně tankuje benzin s příměsí třeba jen několika procent nafty, což je směs, s níž se stále lze u některých prodejců setkat," říká Ivo Krajíček, vedoucí zkušební technik motorové zkušebny Ústavu paliv a maziv.

V této zkušebně se prověřují i nově zkonstruované motory pro mladoboleslavskou automobilku. Podle Krajíčka může k poškození motoru v takovém případě dojít již po dvaceti tisících kilometrů. "Nafta" totiž postupně naředí olejovou náplň motoru, čímž se následně sníží olejový film na stěnách válců, tím se opotřebovávají pístní kroužky, motor začne takzvaně žrát olej, to má zase za následek zničený katalyzátor a tak dále..." vysvětluje Krajíček. Oprava pak může stát i desítky tisíc korun. Mechanici kolínského servisu Auto-Bohemia se sice dosud s takto postiženým benzinovým vozem nesetkali, ale zase vědí o mnoha případech problémů s dieselovými vozy, do kterých majitel lil nekvalitní naftu.

"Měli jsme tady octavii, u které jsme kvůli tomu museli dokonce dvakrát měnit čerpadlo," vzpomíná mistr Josef Nešpor. Časté jsou také případy, kdy musí oživovat dieselové vozy, do nichž řidiči omylem načerpají benzin. Sice se obvykle kromě filtru v motoru nic nepoškodí, ale auto hned přestane jet a musíme si pro ně dojet, dotáhnout do dílny a pracovat na něm. Takovýto omyl obvykle přijde majitele kromě nového paliva na dvě a půl tisícovky korun.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.