Podle ředitele sdružení Antonína Šípka se vlastní domácí trh s ojetými vozy v uplynulých letech již dostatečně rozvinul a nabízí nejen dostatečné množství, ale i potřebný sortiment vozidel v dostupných cenových relacích.
Omezení dovozu ojetých vozů, od jejichž první registrace v zahraničí uplynulo více než pět let, které platí od poloviny letošního roku, by podle sdružení mělo pomoci zmírnit dopad některých opatření EU, týkajících se například povinnosti
likvidovat vozidla po skončení jejich životnosti. Právě u dovezených ojetých vozů se přitom podle Šípka na likvidaci zřejmě bude muset podílet stát a další dovoz starších vozů by tak ve svém důsledku ještě více zatížil státní rozpočet.
Proti zákazu dovozu starších vozů protestují drobní dovozci automobilů, kteří hodlají 20. srpna zablokovat ministerstvo dopravy. Podle ministra dopravy a spojů Jaromíra Schlinga se resort k žádné úpravě legislativy nechystá.
Moderní auta z druhé ruky jsou ve zdejších bazarech obvykle levnější než v západní Evropě |