Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za hranicemi se nedá na autě ušetřit

  12:38aktualizováno  12:38
Dovoz ojetých automobilů ze západní Evropy dobře prosperuje. Není také už žádný problém, aby si zájemce zajel třeba do Německa koupit auto sám. Zkusit koupit ojetý automobil si redaktoři MF DNES zajeli hned za německé hranice, poblíž Chamu.

Na rozdíl od drtivé většiny českých bazarů v ohradě tam měli vozy vystavené v prosklené výstavní budově. Hitem tu byly rok dva staré vozy, nebourané, s minimem najetých kilometrů.

Jste sám? Tak nic!
"Líbí se vám naše ceny? Ano? Tak to si z nich odpočítejte ještě šestnáct procent daně, kterou vám vrátíme, pokud si vůz odvezete do republiky," říkal prodejce Jürgen Schmid. Nabízel i vyřízení veškerých celních formalit za 240 eur. Zpočátku se zdálo, že nákup bude hračka. Hned se však ukázalo, že zvládnutí nezbytných formalit by byl docela oříšek: zařídit doklad o vývozu, vrátit se pro proplacení daně, zajistit převozní značku, automobil proclít a zaplatit 22procentní daň v Česku a přihlásit se na registrační značku.

"Jestli jste to nikdy nedělal, bude to obtížné. My vám pomůžeme, ale doma si to už budete muset zařídit sám," řekl německý prodejce. Když zjistil, že český zákazník nemá s sebou na pomoc zkušeného dovozce, usoudil, že z obchodu sejde. Nakonec přiznal, že se od počátku divil: "Češi si k nám auta kupovat nejezdí a pro překupníky jsme dražší."

Doma laciněji
Zpáteční cestou jsme vyzkoušeli k porovnání autobazary. Jedním z prvních byl bazar v Březí u Horšovského Týna. Jeho majitel porovnal ceny v německém bazaru a "ty své" a vyšlo najevo, že výslednou cenu bude mít nižší on. Nicméně auta budou mít nepoměrně víc najetých kilometrů. Druhý namátkou oslovený obchodník v Horšovském Týně měl svou nabídku vystavenou přímo v bazaru. O cenách nediskutoval a všechny vyhledal v počítačové databázi. Většina z nich byla podobná těm německým. Protože neměl žádné na skladě, poskytl kontakt na známého, který "dokáže sehnat a přivézt cokoliv".

Koupě víceméně po telefonu
"Ceny, které vám říkám, jsou částky, které za ně dám já venku. Předtím mi navrhněte moji odměnu a určitě se domluvíme," rýsuje obchodník transakci při telefonátu. Slibuje, že na požádání nechá každé auto prověřit, zda nepochází z krádeže: "I já chci ještě nějaký čas obchodovat. Když budete spokojený, třeba mi někdy zavoláte."

Z cenových důvodů jsou tedy všechny trumfy na straně tuzemských dovozců ojetých aut. Obchodníci se staršími auty v západní Evropě jim dávají výrazné slevy, jaké individuální zájemce nikdy nedostane. Ale je třeba se mít na pozoru před špatně opravenými lacinými auty z bouraček. Proto je doporučení třeba doplnit o radu: Při koupi staršího dovezeného auta vezměte technika s sebou!

V zemích západní Evropy je v autobazarech skutečně z čeho vybírat. V Itálii je však třeba dávat velký pozor na technický stav vozidla, ve Francii jsou auta drahá, v Belgii nejlevnější. V nejlepším pořádku bývají vozy ve Švýcarsku. Kdo hledá ideální kompromis mezi cenou a technickým stavem, ten nechť se vydá do Německa.

Autoři:


Témata: hračky


Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.