Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za jízdu bez řidičáku už nebude hrozit vězení

  9:57aktualizováno  9:57
Bezohlední lidé za volantem, kteří již nasbírali dvanáct trestných bodů nebo jim policisté odebrali řidičský průkaz, se již nemusí příliš bát sednout do auta znovu bez "papírů". Od 1. ledna se totiž tento trestný čin promění na pouhý přestupek.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Policie ČR

Hříšníkovi tedy nebude hrozit až rok vězení a pokuta do 50 tisíc korun jako dosud, ale jen běžné projednání na odboru dopravy radnice. Tam se pokuty pohybují v nižších řádech a o pobytu za mřížemi nemůže být řeč.

"Úpravu navrhlo ministerstvo spravedlnosti, my jsme nesouhlasili. Soudy prý byly zavaleny těmito případy. A nakonec stejně tito lidé dostali veřejně prospěšné práce," komentoval změnu Karel Hanzelka, mluvčí ministerstva dopravy.

"Soudní líčení trvá dlouho a stojí statisíce, ale takový řidič nakonec stejně dostane jen podmínku, která nemá výchovný efekt. Podle nové úpravy bude potrestán hned a pokutou, která je výchovnější," hájí změnu exministr spravedlnosti Jiří Pospíšil. Opakovaná jízda bez řidičáku bude podle něj dále trestným činem.

Podle odborníků na bezpečnost dopravy je to i tak šlápnutí vedle. Pro ty nejarogantnější řidiče nemusí být hrozba přestupku dostatečná na to, aby za volant nesedli bez dokladů. "Morálku na silnicích to ještě zhorší," říká třeba dopravní psycholožka Pavla Rymešová. Za tři roky od zavedení bodového systému nasbíralo 12 bodů (hranice ztráty řidičáku) už 23,5 tisíce řidičů.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 81 kW Style
Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 81 kW Style

r.v. 2016, naj. 14 765 km, CNG + benzín
429 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.