Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za ojetou fiestu nabídli sto i sto padesát tisíc

  11:00aktualizováno  11:00
Uvažujete o prodeji auta? Jestli ano, pak si udělejte čas a zajeďte se podívat do více autobazarů. Rozdíly jsou v nabídkách výkupních cen, ale i v informacích o tom, za kolik je auto prodejné.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Přesvědčila jsem se o tom, když jsem navštívila čtyři autobazary v plzeňském kraji a zjišťovala, za jakých podmínek bych mohla prodat svůj vůz Ford Fiesta.

Všechny prodejce jsem informovala o tom, že vůz je starý čtyři roky, má najeto 94 tisíc kilometrů a byl v zadní části nabouraný.

První místo, kam se jdu ptát, je autobazar Volf-Lorenc v Klatovech. Dozvídám se, že pokud chci auto dát do komisního prodeje, musím podepsat alespoň měsíční smlouvu.

Bazar vykupuje i za hotové, prodejce -zřejmě majitel autobazaru - mi ale radí, že to není výhodné: "Pokud nejste v nějaké finanční tísni, není to pro vás zajímavé. Autobazary v takovém případě vyplácejí většinou jen 70 procent z ceny.“

Když nemám představu, za kolik se moje auto na trhu prodává, muž začne ochotně pátrat v Annonci. Nakonec se od jeho kolegy dovídám, že je to kolem 160 tisíc korun.

Jako druhý navštěvuji autobazar Václav Krs v Horní Lukavici. Majitel mi vysvětluje, že vykupuje jen za hotové. "Do komise už neberu, takhle je to pro mě jednodušší, stejně za auta ručím já,“ vysvětluje.

Ptá se, za kolik chci auto prodat. Odpovídám, že alespoň za 130 tisíc. Muž mi nabízí na ruku 120 tisíc.

V Plzni se jedu informovat do autobazaru BBB Autogroup v Lochotínské ulici. Místní prodejce jako jediný prohlíží motor a kufr vozu. Informuje mě, že pokud bych chtěla auto prodat okamžitě, autobazar by mi za něj dal 100 až 105 tisíc a že cena, za kterou se podle něj auto dá prodat, se pohybuje mezi 120 až 130 tisíci korunami.

Poslední zastávkou je pro mě autobazar Bob a Tom v Plzni v Jateční ulici. Vítají mě s tím, že auto podobné mému tu před časem měli. Majitel na něj nasadil cenu 150 tisíc korun a během čtrnácti dnů bylo pryč.

"Myslím si, že když byste nasadila stejnou cenu, prodáte to podle mě stejně úspěšně,“ říká mi místní prodejce. S autem prý můžu přijet kdykoli.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.