Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za pár let si auto přestavíte na hybridní pohon doma

aktualizováno 
Tak jako lze dnes přestavovat auta na spalování plynů LPG nebo CNG, bude zanedlouho možné "podomácku" přestavět vůz na hybridní pohon. Technologie se chystá na praktické testy a během tří let se může objevit na trhu.

Přestavba na hybridní automobil | foto: TheMotorReport.com.au

Dodatečné přestavby automobilů na plug-in hybridy umožní vynález bývalého špičkového manažera společnosti IBM Charlese Perryho. Ten navrhl sestavu součástek, která by se dodatečně dala namontovat prakticky do jakéhokoli vozu. V podstatě jde o sestavu dvou nebo čtyř elektromotorů, kabeláže a baterií.

Za svůj vynález, který momentálně prochází patentovým řízením, získal Perry cenu Tenessee Technology Development Corporation. Součástí ocenění je i odměna 50 tisíc dolarů. "Dalších 50 tisíc dolarů Perrymu přislíbila společnost Palmer Labs," uvádí server Newswise Science News.

Právě s její pomocí se bude Perry snažit o uvedení technologie do praxe. V první fázi osadí hybridním systémem třicet automobilů státní správy USA. Během tří až čtyř let bychom se mohli dočkat uvedení "hybridních kitů" do prodeje. Stát by měly zhruba 3–5 tisíce dolarů, tedy 57 až 95 tisíc korun.

Elektromotory s výkonem 10–15 koní budou umístěny přímo do náboje kola, baterie pak budou, stejně jako v případě většiny dodatečných přestaveb na CNG nebo LPG, zabírat místo v zavazadlovém prostoru. Systém může uspořit až 50 % paliva a nejefektivnější bude ve městech.

Palmer vychází z toho, že až 80 % amerických řidičů denně najezdí vzdálenosti do 30 mil (tedy do cca 48 kilometrů), navíc rychlostmi do 40 mil za hodinu (64 km/h). Velkou část této trasy by mohly vozy vybavené dodatečným hybridním systémem urazit na elektřinu. Pokud by takový systém využívala polovina amerických aut, denně by to ušetřilo přes 450 milionů litrů paliva.



Témata: technologie, trh, CNG, IBM, Plyn


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.