Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zácpy znají v Belgii a Londýně

aktualizováno 
Zapomeňte na drobné dopravní potíže na pražské magistrále či skutečnou melu na výpadovce z Dolní Lhoty do Horní Lhoty. Přecpanost silnic je jednou z mnoha měřítek kvality života, v níž za vyspělým světem poněkud zaostáváme. A existuje dokonce důvod, proč by nás to mohlo i mrzet.

Ilustrační foto | foto: Nissan

Podle americké služby pro dopravní informace Inrix, která monitoruje provoz na hlavních tazích a nedávno vydala svou roční zprávu, jsou v Evropě největší dopravní zácpy v Belgii, kterou stíhají Nizozemsko a Německo. Mezi městy pak vede Londýn.

V Belgii promarnili řidiči v roce 2014 v průměru 51 hodin v dopravních zácpách, zatímco v Nizozemsku a Německu to bylo 41 hodin. Není to zcela jednoznačné pořadí, protože studie zveřejnila seznam pouze třinácti evropských zemí, mezi nimiž chybí i Česko. Zaznamenáníhodné je však zjištění, že zhoršení dopravy souvisíshospodářskou kondicí dané země. Zatímco země, které ekonomicky rostly, zaznamenaly růst dopravních potíží, ve státech, kde ekonomika padala a zvyšovala se nezaměstnanost, se jezdilo oproti roku 2013 o poznání pohodlněji.

Doprava se za zmíněný rok zhoršila v téměř polovině ze sledovaných 94 evropských měst. V Londýně zdržení při cestách po městě stouplo o čtrnáct procent. Podle žebříčku Inrix stráví londýnští řidiči v průměru 96 hodin ročně v dopravních šňůrách.

Belgičany, kteří mají nelichotivý primát v porovnání zemí, může těšit, že Londýn odsunul na druhé místo Brusel. Loni strávili řidiči v Bruselu popojížděním v beznadějně ucpaných ulicích téměř o 24 hodin méně než v Londýně. Pokud však jde o meziroční srovnání, rekordmanem byla loni Barcelona, kde čas potřebný k dojezdu do cíle vzrostl o 66 procent.

Britové komentují svůj postup na žebříčcích dopravní přetíženosti mimo jiné tím, že osobních vozů ubývá, zatímco firemních (a často rozměrnějších) přibývá. „Soukromé užívání vozidel je na ústupu, to však nahrazuje rostoucí počet komerčních aut,“ řekl zpravodajskému serveru BBC Rob Clayton z Inrixu. Pro zajímavost – v přetíženosti dopravy jsou v Británii za jasným „lídrem“ Londýnem města Manchester, Merseyside, Belfast a Birmingham.

Šéf společnosti Transport for London Garrett Emmerson vidí příčinu londýnského prvenství v ucpanosti silnic i v tom, že počet obyvatel ve městě prudce stoupl. „Londýn nyní prožívá velký růst populace a to v kombinaci s ekonomickým oživením vede i ke zvýšení stavební činnosti v metropoli. Doprava tím samozřejmě trpí,“ shrnul Emmerson.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.