Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zácpy znají v Belgii a Londýně

aktualizováno 
Zapomeňte na drobné dopravní potíže na pražské magistrále či skutečnou melu na výpadovce z Dolní Lhoty do Horní Lhoty. Přecpanost silnic je jednou z mnoha měřítek kvality života, v níž za vyspělým světem poněkud zaostáváme. A existuje dokonce důvod, proč by nás to mohlo i mrzet.

Ilustrační foto | foto: Nissan

Podle americké služby pro dopravní informace Inrix, která monitoruje provoz na hlavních tazích a nedávno vydala svou roční zprávu, jsou v Evropě největší dopravní zácpy v Belgii, kterou stíhají Nizozemsko a Německo. Mezi městy pak vede Londýn.

V Belgii promarnili řidiči v roce 2014 v průměru 51 hodin v dopravních zácpách, zatímco v Nizozemsku a Německu to bylo 41 hodin. Není to zcela jednoznačné pořadí, protože studie zveřejnila seznam pouze třinácti evropských zemí, mezi nimiž chybí i Česko. Zaznamenáníhodné je však zjištění, že zhoršení dopravy souvisíshospodářskou kondicí dané země. Zatímco země, které ekonomicky rostly, zaznamenaly růst dopravních potíží, ve státech, kde ekonomika padala a zvyšovala se nezaměstnanost, se jezdilo oproti roku 2013 o poznání pohodlněji.

Doprava se za zmíněný rok zhoršila v téměř polovině ze sledovaných 94 evropských měst. V Londýně zdržení při cestách po městě stouplo o čtrnáct procent. Podle žebříčku Inrix stráví londýnští řidiči v průměru 96 hodin ročně v dopravních šňůrách.

Belgičany, kteří mají nelichotivý primát v porovnání zemí, může těšit, že Londýn odsunul na druhé místo Brusel. Loni strávili řidiči v Bruselu popojížděním v beznadějně ucpaných ulicích téměř o 24 hodin méně než v Londýně. Pokud však jde o meziroční srovnání, rekordmanem byla loni Barcelona, kde čas potřebný k dojezdu do cíle vzrostl o 66 procent.

Britové komentují svůj postup na žebříčcích dopravní přetíženosti mimo jiné tím, že osobních vozů ubývá, zatímco firemních (a často rozměrnějších) přibývá. „Soukromé užívání vozidel je na ústupu, to však nahrazuje rostoucí počet komerčních aut,“ řekl zpravodajskému serveru BBC Rob Clayton z Inrixu. Pro zajímavost – v přetíženosti dopravy jsou v Británii za jasným „lídrem“ Londýnem města Manchester, Merseyside, Belfast a Birmingham.

Šéf společnosti Transport for London Garrett Emmerson vidí příčinu londýnského prvenství v ucpanosti silnic i v tom, že počet obyvatel ve městě prudce stoupl. „Londýn nyní prožívá velký růst populace a to v kombinaci s ekonomickým oživením vede i ke zvýšení stavební činnosti v metropoli. Doprava tím samozřejmě trpí,“ shrnul Emmerson.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.