Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný airbag není věčný

aktualizováno 
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag.
Třicet let uplyne 23. října tohoto roku od okamžiku, kdy si automobilka Daimler-Benz nechala patentovat systém Airbag. Do praxe se tento vynález dostal o deset let později v luxusním Mercedesu S a ještě v osmdesátých letech se stal hitem především v zámoří. V Evropě zažívá airbag opravdový rozmach od devadesátých roků. Odborníci přitom majitelům aut s airbagy radí, aby v servisních knížkách ověřili, jak se zmíněným bezpečnostním zařízením nakládat. Výrobci se totiž v dané záležitosti neshodují: zatímco jedni doporučují pouze kontrolu systému, jiní stanoví jeho výměnu, a to v horizontu deseti až 15 let. Pokud to majitel vozu ignoruje, zbavuje se automobilka jakékoliv odpovědnosti za případnou nesprávnou funkci airbagu. Jeho výměna však není laciná. "Záleží na cenách práce v servisech, ale v každém případě je výměna airbagu podstatně dražší, než když je ve výbavě nového vozu," říká Jan Kuhn z firmy Daimler Chrysler Automotive Bohemia, která je oficiálním dovozcem vozů Mercedes-Benz na zdejší trh. Korejská společnost Daewoo je konkrétnější: za dva airbagy dodané s novým modelem Matiz zákazník zaplatí 24 tisíc, zatímco jejich výměna stojí téměř dvojnásobek – 47 tisíc korun. Tento poměr však neplatí paušálně: ačkoliv automobilky nakupují komponenty od stejných výrobců, kterých je ve světě asi šest, může se konečná cena airbagu jako náhradního dílu lišit i několikanásobně.
Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.