Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhada mercedesu Stevea Jobse. Nikdy ho nikdo neviděl se značkou

  12:00aktualizováno  12:00
Pan Apple Steve Jobs jezdil stříbrným Mercedesem SL55 AMG. Na tom není nic zvláštního, člověk jako on by mohl jezdit i mnohem dražšími auty. Záhadou ale je, že na autě neměl registrační značku. Teorie, proč tomu tak bylo, jsou hodně divoké.

Mercedes SL55 AMG (2005) | foto: Mercedes Benz

Nedávno zesnulý technologický guru Steve Jobs, zakladatel firmy Apple, patřil mezi nejbohatší Američany (čtěte zde). V domovské Kalifornii se občas projížděl v běžném provozu svým stříbrným mercedesem z roku 2006. Jenže podle svědků vždy bez registrační značky, která je v tomto státě umístěna jen vzadu.

Záhadu se snažila vysvětlit Barbara Keysová v blogu na automobilovém webu polk.com, který se jinak zabývá daty z automobilového byznysu a marketingem.

Podle autorky koluje na internetu mnoho teorií, proč Jobsův mercedes jezdil bez registrační značky, což je jinak ve státě Kalifornie přestupek. Jenže Jobs za čtyři roky, co auto používal, nebyl nikdy za tento přestupek pokutován.

Spekulovalo se o nějakém high-tech zařízení, které značku automaticky zneviditelňovalo nebo schovávalo. Další teorie hovořila o tom, že fanoušci Applu pokaždé, když to bylo možné, značku ukradli na památku.

Asi nejbizarnější byla teorie o tom, že Jobs nechtěl značku na autě z estetických důvodů. A to proto, že kalifornské značky prý mají ošklivý font, což by někomu, kdo svůj byznys z velké části postavil na designu, mohlo vadit.  

Článek Barbary Keysové vzbudil velký ohlas a jeden ze čtenářů vcelku logicky vyvrátil poslední teorii s tím, že kdyby Jobsovi tak vadil font na značce, tak by s jejím odstraněním nechal sundat i rámeček od dealera, který sám o sobě příliš esteticky rozhodně nepůsobí.

Nejpravděpodobnější tak je teorie o nenechavých rukou fanoušků Applu, kteří značky kradli na památku. A právě z takových důvodů prý v Kalifornii lze požádat o zvláštní povolení, aby značka na autě být nemusela. Krádeže značek z aut známých osobností jsou tam docela rozšířené, aby také ne, když většina herecké a šoubyznysové smetánky žije právě v tomto státě. Proto ta výjimka. To, že Jobs měl povolení od úřadů jezdit bez značky, potvrdil magazínu The Business Insider i spoluzakladatel Applu Steve Wozniak.

Zajímavou informací je i střídmé využití auta za čtyři roky, kdy jej Jobs používal. Jeden z nadšenců se dostal k výrobnímu číslu auta (VIN) a z databáze Carfax zjistil, že auto bylo zakoupeno v roce 2006 a do srpna 2011 najelo jen 21 800 mil (asi 35 000 kilometrů). Ročně tak najelo pouhých 5 500 mil (8 700 kilometrů). Je ale pravděpodobné, že Jobs měl k dispozici i služební vůz, takže s vlastním často jezdit nemusel.

Mercedes SL55 AMG, kterým Jobs jezdil, se vyrábí od roku 2005 a v roce 2008 prošel model faceliftem. Přeplňovaný motor o objemu 5,5 litru má výkon téměř 500 koní a auto jako nové stálo v USA přes 120 000 dolarů (v aktuálním kurzu asi 2,2 milionu korun). Modelová řada SL zahrnuje několik modelů s rozdílnými motory, dvě verze jsou připravené s ladičskou firmou AMG. Vedle modelu 55 je to pak ještě SL65 AMG, který má šestilitrový přeplňovaný motor s výkonem přes 610 koní. Jobs tedy neměl ani vrcholnou verzi modelu.

V České republice je jízda bez registrační značky považována za závažný dopravní přestupek s následkem zákazu řízení. Mediálně známá je kauza bývalého ministra dopravy Víta Bárty (víc o kauze čtěte zde) a dálničního piráta Aleše Trpišovského (o "pirátovi z D1" čtěte tady). V jejich případě byl problém v přední značce, kterou měli neoriginální, jen v podobě nálepky.

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.