Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákon, který nikdo nedodržuje

  12:13aktualizováno  12:13
Celá debata o silničním zákonu a bodovém systému se pořád odpoutává od toho hlavního: že tu máme zákon, který porušují desetitisíce lidí denně. Režim, který panuje na našich silnicích, tlačí pak i na ty, kteří ho porušovat nechtějí; nakonec ani není úplně bezpečné ho dodržovat.

Každý den následkem toho tři nebo čtyři lidé zemřou, někteří vlastní vinou, někteří nevinní, i děti.

Ale zvykli jsme si. Představa, že by se našimi městy, i tam, kde není dopravní zácpa, auta šinula padesátikilometrovou rychlostí a po přehledných silnicích první třídy devadesátkou, nás mnohé podvědomě znervózňuje.

To by totiž nakonec prakticky nikdo nikoho nepředjížděl. Dát policii více moci je vždycky riskantní.

Jde jenom o to, jestli za to omezení její moci neplatíme příliš draze a jestli to vlastně neplatíme proto, abychom mohli předjíždět.

Jestli se podvědomě nedržíme představy o sobě, po léta pěstované, že na nás žádný zákon neplatí. Snad každý druhý Čech je hrdý na to, že aspoň na něho ne. A dokud se toto nezmění, není asi jiná cesta než dopravní policii více moci dát.

Musíme si zvyknout, že nebezpečí nepředstavuje policista, který by nám napařil pokutu, ale my sami, kteří jezdíme tak, že to na pokutu je.

Konec předjíždění

Pravidla pro zpřísnění režimu represe je zapotřebí zajisté velmi pečlivě připravit, ale další odklad už je neúnosný. Osvěta řidičů, zlepšení kvality silnic - to všechno jsou přece jiné věci, potřebné, které se tím ale ani v nejmenším neodsouvají.
Pokud nepomůžeme prosadit vládu zákona na českých silnicích, nic nepomohou.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.