Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zamykání převodovky lze hravě obejít - couváním

aktualizováno 
Jak nejlépe ochránit své auto před krádeží? Řidiči si nejčastěji nechávají namontovat zamykání zpáteček nebo si pořizují alarmy. Podle odborníka je ale zamykání rychlostí téměř zbytečné.
Ilustrační foto

Ilustrační foto

"I tak může zloděj s autem zmizet. Prostě odcouvá. Když tam není alarm a auto nehouká, zloděj ani nemusí spěchat,“ říká Vladimír Doubek, jehož firma se zabývá zabezpečovacími systémy do vozidel na severu Čech. Podle něj je 30 až 40 procent těchto systémů zbytečných.

Navíc ho lze lehce obejít. "Zloději to mají snadné hlavně u aut koncernu VW, jako jsou škodovky nebo golfy. Stačí totiž otevřít kapotu, kam vede lankové zařízení od řadicí páky, to odmontují a v klidu zařadí a odjedou,“ popsal Doubek.

Výhodnější jsou podle něj alarmy. "Ty totiž mají imobilizér, který při nastartování přeruší elektrický obvod a auto navíc při tom ještě houká.

K tomuto systému bych ještě doporučil přidat tzv. "tajný vypínač“. Ten také přerušuje elektrický obvod, ale na jiném místě,“ popsal odborník. Alarm i s prací stojí 4 tisíce. "Každý týden namontujeme tři až čtyři,“ prozradil Doubek.

Méně náročným řidičům by doporučil jen tajný vypínač. „Auto lze maximálně odtáhnout, ale ne nastartovat a stojí jen 800 korun,“ dodal Doubek.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.