Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zamykání u starších aut koncernu VW lze hacknout, týká se to i škodovek

  0:01aktualizováno  0:01
Desítky milionů vozů prodaných koncernem Volkswagen v uplynulých 20 letech, včetně některých současných modelů, čelí zvýšené hrozbě vloupání, protože do jejich elektronického systému dálkového zamykání se pomocí levných technických zařízení mohou nabourat zločinci.

Systém zamykání u řady aut z koncernu VW prý lze „hacknout“. Lepší ochranu mají nové modely založené na technické platformě MQB. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zjistili to vědci z Birminghamské univerzity. Mezi automobily zranitelné takovýmto útokem podle nich patří většina modelů VW, Audi, Seat a Škoda prodávaných od roku 1995, napsala agentura Reuters.

Automobilka Volkswagen podle agentury DPA nicméně zdůraznila, že takovýto útok sice umožňuje vůz odemknout, ale ne s ním odjet. „Krádež vozu není tímto způsobem možná,“ uvedla firma.

„Je myslitelné, že všechna auta ze skupiny VW (s výjimkou některých vozů Audi) vyrobená v minulosti a některá vyráběná dnes se spoléhají na systém ‚konstantního klíče‘, takže jsou zranitelná těmito útoky,“ píše se v dokumentu, který vědci zveřejnili. Nastínili v něm, jakým způsobem dokázali zkopírovat kontrolní prvky systému v okamžiku, kdy řidiči aktivovali zamčení či odemčení vozu.

Výjimkou jsou podle vědců vozy založené na nové platformě MQB (používají ji mimo jiné Škoda Octavia a Superb). „Stále se prodávají některé modely VW, které nejsou založeny na nejnovější platformě a které tak zůstávají zranitelné těmito útoky,“ řekl agentuře Reuters spoluautor dokumentu Flavio Garcia.

Mluvčí Volkswagenu uvedl, že současným verzím modelů Volkswagen Golf, Tiguan, Touran a Passat nebezpečí útoku nehrozí. K rizikům u jiných modelů ve však nevyjádřil, napsala agentura Reuters.

Vědci o svých zjištěních skupinu Volkswagen poprvé informovali v listopadu a v únoru se setkali se zástupci podniku, kteří podle nich uznali, že tento problém existuje. Automobilka rozhovory potvrdila a označila je za konstruktivní. Vědci podle ní souhlasili, že ve své zprávě neuvedou podrobnosti, které by zločinci mohli využít ke vniknutí do automobilů.

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.