Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Západoevropský "trabant" se vrátí

  16:40aktualizováno  16:40
Odolný, praktický a především levný - takový by měl být nový Fiat Panda. Nástupce známého, ale koncem produkční periody již poměrně zastaralého vozu, se představí příští rok, přičemž na trh by se měl dle dosavadních informací dostat v podzimních měsících 2003.

Nová panda, která si s největší pravděpodobností toto jméno ponechá, se délkou 3,5 metru zařadí mezi seicento a nástupce Fiatu Punto. Oproti předchůdci povyroste o téměř deset centimetrů do délky a zcela jistě bude i vyšší. Přiložené fotografie, které se objevily v italském tisku, naznačují, že novinka z dílny Bertone bude spíše "hubenější", než aby budila dojem robustní podsaditosti. S problémem malých kompaktů v podobě nedostatku místa nad hlavou cestujících na zadních sedadlech se nová panda tedy nesetká.

V nabídce se oproti původním předpokladům objeví obě karosářské varianty - tří i pětidvéřový model, přičemž rozvor by měl být u obou totožný. Mezi fanoušky italské automobilky se také spekuluje o možných motorech. Horkokrevní Italové se zajímají především o nově vyvijený moderní turbodiesel 1,25 s technikou Common-Rail. Jeho výkon by měl začínat zhruba na 60 koních, v případě použití mezichladiče stlačeného vzduchu a variabilní geometrie dosahne až hodnoty 80 koňských sil. Tento agregát bude ale k mání dle očekávání nejdříve v roce 2004.

Hlavní roli mezi benzínovými jednotkami bude hrát známá ale přepracovaná dvanáctistovka s osmi či šestnácti ventily. Management z Turína také uvažoval o využití motorů z nabídky zpřízněného Opelu, ale vyšší cena jeho agregátů i převodovek Italy odradila.

Ptáte se jakého úspěchu může nástupce kontroverzního miniauta dosáhnout? Na zahraničních trzích asi nikterak oslnivý nebude, ale Apeninský poloostrov by si mohl domácí novinku zamilovat. A to je pro chřadnoucí italský koncern, který se potýká s tíživou finanční situací i nedostatkem nových modelů velice důležité. Snad se ale začíná blýskat na lepší časy. Ještě před pandou přijde stilo kombi, následovat bude opožděný minivan na bázi punta a na přelomu let 2004/2005 se snad Fiat dočká i limuzíny vyšší střední třídy.

Přestože designéři z centra Bertone na vzhledu nového Fiatu Panda ještě pracují, fotografie, která se objevila v italských médiích, mnohé naznačuje.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.