Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na golfa. Je tu nové GTI

aktualizováno 
Nový VW Golf už nikoho nezajímá. Teď už se totiž všichni ptají: "Jaké je nové GTI?"

Volkswagen Golf GTI | foto: Volswagen

Ještě pár měsíců se bude motoristický svět dohadovat, jestli je "ten nový golf" vlastně opravdu nová generace oblíbeného modelu, nebo jen s velkým humbukem představený jeho větší facelift. Obrázek si o něm udělejte, až si přečtete TENTO ČLÁNEK (Víme, jaký je nový Volkswagen Golf).

K ikoně evropského automobilového trhu a - ať se nám to líbí, nebo ne - jednomu z nejvýraznějších modelů posledních desetiletí patří neodmyslitelně také tři písmena, na která slyší každý, kdo má rád rychlou jízdu: GTI.

Nové "GéTéÍčko" se představí dřív, než se čekalo, naráz s obyčejným golfem v Paříži tento čtvrtek. Jak mu to sluší na pohled si prohlédněte ve FOTOGALERII VW GOLF GTI.

Volkswagen Golf GTI

Rozdíl jedné generace, to znamená v podání golfu "pětky" a "šestky" 10 koní maximálního výkonu. Ze stejného dvoulitrového přeplňovaného TFSIčka, které má ve stávajícím GTI, a třeba i Škodě Octavii RS 200 koní, motoráři vydobyli nově 210 koní. 280 newtonmetrů maxima kroutícího momentu zůstalo nezměněno.

Novému Golfu GTI nechybí o 22 milimetrů snížený podvozek, jiné tlumiče a stabilizátory a hlavně elektronicky řízený diferenciál. Za příplatek bude podvozek s nastavitelnou tuhostí, známý z kupé Scirocco.

Volkswagen Golf GTI

S motorem bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka. K mání bude i dvouspojková převodovka DSG, uvidíme, jestli bude mít šest nebo sedm převodových stupňů.

Nové GTI bude na stokilometrové rychlosti za sedm sekund, ručka tachometru pak bude ukazovat maximálně 240 kilometrů v hodině. Kombinovaná spotřeba sedm a půl litru benzinu na sto kilometrů bude asi předpokládat diplom kurzu sebeovládání... Čas na něj máte do jara.

Volkswagen Golf GTI

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.