Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záruky na auta se prodlužují. Dejte ale pozor na podmínky, kdy platí

aktualizováno 
Už víc než polovina automobilek v Česku nabízí delší než běžnou dvouletou garanci na nové auto. Nejvíce nyní dávají Korejci, evropští výrobci za totéž žádají příplatky nebo koupi na úvěr.

Hyundai nabízí od začátku pětiletou záruku na celé auto bez omezení najetých kilometrů. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Jak prodat ještě víc aut, když se lidé do autosalonů nehrnou? Ceny už níž klesat nemohou – jsou na dně – a automobilky proto hledají nové zbraně, třeba nadstandardní záruční podmínky.

Stojatými vodami takzvaných poprodejních služeb zahýbala začátkem roku ambiciózní značka Hyundai se svou pětiletou zárukou na kompletně celé auto – a to bez omezení najetých kilometrů. To nemá v Česku obdoby – sesterská značka Kia má sice rekordní garanci sedm let, nesmíte však najet víc než 150 tisíc km, u některých modelů Chevroletu přes 120 tisíc km do pěti let. Opel dává šest let jen na vybrané komponenty, hlavně motor a převodovku.

Může se hodit

Budete kupovat auto? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Hyundai však kromě pěti let asistenční služby vymyslel i drobnost, na niž lidé budou slyšet: bezplatné půjčení náhradního vozu při opravě delší než jeden den. To sice mají i jiní, nikdo však takhle plošně a bez dodatečných podmínek.

Evropané zaostávají

Z 23 největších značek na českém trhu jich 10 (převážně evropských) nabízí běžnou, zákonem stanovenou dvouletou záruční dobu na celý vůz; dalších devět, vesměs japonských, garanci tříletou. A pak jsou tady rekordmani, o nichž byla řeč v úvodu – tři ze čtyř těchto značek (Kia, Hyundai, Chevrolet) jsou doma v Koreji.

U většiny ostatních automobilek je ovšem možné za prodloužení záruky (2–3 roky do čtyř nebo pěti let stáří auta) připlatit. Nebývá to úplně málo: tuzemská Škoda se řadí k ještě levnějším, když chce za další dva roky nebo 120 000 km třeba u octavie příplatek 11 100 Kč, Ford žádá za totéž u mondea rovných 20 tisíc korun. Prodlouženou záruku u některých značek dostanete i při koupi auta na značkový úvěr či leasing.

Ke standardním zárukám prakticky všechny automobilky poskytují zdarma i asistenční služby pro případ poruchy či havárie. Pokud připlatíte za delší záruku, asistenci často dostanete také, občas za nevelký poplatek. Pak se ale pozorně podívejte na vaši smlouvu o povinném ručení, případně i havarijním pojištění: pojišťovny dnes totiž většinou také přidávají k pojistce asistenci, tak abyste zbytečně neplatili za něco, co už máte zdarma.

Kdy záruka platí?

Aby záruka (standardní i rozšířená) platila, musíte pravidelně jezdit na servisní prohlídky, jež má většina značek minimálně jednou ročně (nebo po 15 tisících km) a jejich absolvování musí být zaneseno v servisní knížce. Práci i materiál při nich ovšem musíte zaplatit, zdarma je nenabízí žádná značka, jen Hyundai a Citroën mají roční bezplatné "kondiční" prohlídky, třeba před dovolenou.

Intervaly servisních prohlídek je dobré dodržovat, jinak byste mohli mít problémy. Dokládá to konkrétní příklad Tomáše S. z Prahy, kterému v servisu Fordu odmítli uznat špatnou funkci posilovače řízení jen proto, že na pravidelnou garanční prohlídku spojenou s výměnou oleje přijel místo při 20 tisících km až při 26 tisících – tím mu prý přestala platit záruka.

Specialista na dopravní právo Michal Dlabola ale s takovým výkladem nesouhlasí. "Nelze paušálně tvrdit, že neabsolvováním pravidelné prohlídky záruka 'padá', leda by bylo dokázáno, že jejím absolvováním se dalo vzniku závady zabránit – pak může prodejce tvrdit, že za vadu může kupující," říká. Musel by to ovšem dokázat u případného soudu, což by v tomto případě bylo dost obtížné, protože závada se na autě objevila už dávno před prohlídkou.

Automobilky se snaží kupcům svých strojů podsunout, že na prohlídky musí dojíždět do jejich autorizovaných servisů. V tištěných podmínkách to sice uvádět nesmí, ale podle zkušeností to zákazníkům tvrdí většina prodejců nových aut. A u prodloužené, "smluvní" záruky to mnohdy i píší.

Právníci však takový výklad odmítají. "Ani zákonná, ani smluvní záruka nesmí být omezena požadavkem jezdit výhradně do autorizovaného servisu, to je protiprávní," říká právník Tomáš Palla ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Můžete si tedy vybrat jakýkoli servis, s nímž máte dobré zkušenosti. Ovšem pozor, váš známý servisman sice smí provádět prohlídky a údržbu, ale už ne záruční opravy, to je vyhrazeno opravdu jen značkovým servisům. Občas se stává, že prodejce odmítne uznat reklamaci s tvrzením, že neautorizovaný opravář nepoužil originální náhradní díly nebo nedodržel postup stanovený výrobcem. Pak nezbývá než obrátit se na soud.

A právník Dlabola upozorňuje ještě na jeden častý zádrhel. Pokud kupujete auto "na IČO", tedy jako živnostníci, sepisuje se kupní smlouva většinou podle obchodního, ne občanského zákoníku. Což znamená, že zákonná dvouletá garance se ho netýká – platí jen a pouze to, co je uvedeno ve smluvních a záručních podmínkách.

"Pokud by tam tedy stálo, že podmínkou trvání záruky je absolvování všech servisních prohlídek a že všechny musejí být provedeny ve značkovém servisu, pak to prostě platí a porušením této povinnosti záruka jako celek padá," varuje Michal Dlabola.

Záruky u vybraných značek

Co nabízí 24 nejprodávanějších značek na českém trhu

Škoda

loni prodaných aut v ČR: 53 050 (1.)
nejprodávanější model: octavia (23 661 ks)
standardní záruka: 2 roky na celý vůz, 3 roky na lak, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: ANO, prodloužení o rok nebo o dva a 60, resp. 120 000 km za poplatek od 2 600 Kč (citigo/60 000 km); fabia 3 000 Kč, octavia 5 600 Kč, yeti 6 000 Kč, superb 6 100 Kč; na 120 000 km je to dvojnásobek
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, Škoda Assistance po celou dobu životnosti auta (doživotní záruka mobility), podmínkou jsou kontroly v autorizovaném servisu. Pokud si nejste jisti, zda máte platnou záruku mobility, můžete si to ověřit u dealera značky, při splnění podmínek do ní můžete být znovu zařazeni
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE, záleží na dealerovi
 
Volkswagen

loni prodaných aut v ČR: 14 921 ks (2.)
nejprodávanější model: golf (4 125 ks)
standardní záruka: 2 roky na celý vůz, 3 roky na lak, 12 let na prorezivění karoserie
prodloužená záruka: ANO, další 2 roky, omezení 180 000 km
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, komplexní záruka mobility po dobu životnosti vozu, podmínkou je dodržování automobilkou předepsaných prohlídek a schválených náhradních dílů, garance se prodlužuje od prohlídky k prohlídce
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: v individuálních případech ano (pokud hrozí vrácení vozu, skluz dílů apod.)
výhodnější pojištění: NE
další služby: Airport servis (pro modely Touareg a Phaeton): servis s odevzdáním a příjmem vozu na letišti Praha-Ruzyně; vyzvednutí a vrácení vozu domů, náhradní vůz (za poplatek)

Ford

loni prodaných aut v ČR: 14 447 (3.)
nejprodávanější model: focus (4 536 ks)
standardní záruka: 2 roky na auto, 2 na lak, 12 neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: ano, Ford Protect, do 5 let stáří auta/120 000 km (modely Ka, Fiesta, Fusion 9 000 Kč; Focus 15 000 Kč; C-Max, Kuga, Mondeo 20 000; S-Max, Galaxy 30 000 Kč)
bezplatné servisní prohlídky: NE, ale mají fixní ceny
bezplatná asistenční služba: 1 rok
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE
 
Renault

loni prodaných aut v ČR: 12 370 (4.)
nejprodávanější model: mégane (3 359 ks)
standardní záruka: 2 roky, na modely latitude, espace IV, laguna III a koleos 3 roky/150 000 km; 3 roky na lak, 12 let na neprorezivění karoserie (model Master 6 let)
prodloužená záruka: při značkovém financování záruka 4 roky/40 000 km (clio, twingo, thalia), resp. 5 let/100 000 km (mégane grandtour, fluence)
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky
bezplatné servisní prohlídky: při značkovém úvěru/leasingu jsou servisní prohlídky na 4 roky zdarma (mimo ceny oleje)
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: ANO, pokud auto v záruce není možné opravit týž den, nejdéle na dobu tří dnů. U modelů latitude, espace IV, laguna III a koleos při záruční opravě, která trvá déle než 2 hodiny

Hyundai

loni prodaných aut v ČR: 12 086 (5.)
nejprodávanější model: i30 (3 618 ks)
standardní záruka: 5letá komplexní záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů
prodloužená záruka: NE
bezplatné servisní prohlídky: NE, ale 5 let má značka bezplatné kondiční prohlídky (jednou ročně, 12 kontrolních úkonů (motor, podvozek, brzdy, provozní kapaliny, atd.).
bezplatná asistenční služba: ANO, pětiletá asistenční služba ve všech zemích EU
bezplatné zapůjčení auta během opravy: ANO, pokud bude auto v servisu déle než 1 den, Hyundai zajistí po dobu opravy náhradní vůz (ve stejné nebo vyšší kategorii). Bezplatné zapůjčení se vztahuje nejen na auta v záruce, ale i na opravy, kdy dodání náhradního dílu trvá více než týden. Náklady na ujeté kilometry se nefakturují
 
Kia

loni prodaných aut v ČR: 8 575 ks (6.)
nejprodávanější model: ceed (3 841 ks)
standardní záruka: 7 let, lak 5 let/150 000 km, karoserie 12 let/ bez limitu km
prodloužená záruka: NE
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: 3 roky, pak lze vždy na rok službu prodloužit, podmínkou je zpoplatněná prohlídka vozidla (1 hod. podle sazby dealera)
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: obecně ne, ale pokud náhradní díl není skladem více než 2 dny, může dealer poskytnout náhradní vozidlo na 10 dnů
další služby: zákazník, který zakoupil vozidlo z druhé ruky nebo dovezl ze zahraničí, může u kteréhokoli dealera KIA nechat udělat kompletní prohlídku vozidla včetně diagnostiky za 250 Kč

Peugeot

loni prodaných aut v ČR: 7 397 (7. místo)
nejprodávanější model: 207 (1 989 ks)
standardní záruka: 2 roky
prodloužená záruka: ano, Peugeot Optiway - od 36 do 60 měsíců nebo na 60 000 až 140 000 km (po 40 000 km) s možností změny během platnosti smlouvy.
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu standardní záruky a po dobu prodloužené záruky
výhodnější pojištění: často bývá součástí akčních nabídek, při koupi přes Peugeot Finance. Nově je nabízeno GAP havarijní připojištění, kdy je v případě nehody či krádeže vozu klientovi doplacena částka jako by se jednalo o zcela nový
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: není automaticky nárok, záleží na dealerovi značky

Citroën

loni prodaných aut v ČR: 5 197 (8.)
nejprodávanější model: C 4 (1 119 ks)
standardní záruka: 2 roky
prodloužená záruka: ANO, Essential Drive až na 5 let s limitem 150 000 km
bezplatné servisní prohlídky: NE, zdarma je "roční prohlídka pro klid a pohodu", zahrnující 14 kontrolních bodů na vozidle
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky (základní i prodloužené), zdarma i k ojetým vozům se Select zárukou
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE, pouze v případě odtahu asistenční službou při opravě delší než 24 hodin
další služby: prodloužená záruka 5 let/90 000km zdarma k vozům pořízeným s financováním Citroën Financial Services. Záruka 1 až 4 roky na prověřené ojeté vozy prodané přes systém Citroën Select. Záruka Select a asistence zdarma pro ojeté vozy Citroën řady DS, při koupi na značkový úvěr je záruka 5 let/120 000 km; rozšířená asistence platí i pro vozy DS pořízené bez financování Citroën

Opel

loni prodaných aut v ČR: 4 474 ks (9.)
nejprodávanější model: astra (2 069 ks)
standardní záruka: 6 let/120 000 km
prodloužená záruka: NE
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, 1. rok Opel assistance zdarma, na další roky lze dokoupit za zvýhodněných podmínek
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: při garanční opravě ano
další služby: May day servis Opel: Pomoc zákazníkovi při havárii vozidla Opel, Classic servis Opel: Slevy na opravy starších vozů (podle stáří vozu až 30 % sleva)

Dacia

loni prodaných aut v ČR: 4 047 (10.)
nejprodávanější model: duster (2 324 ks)
standardní záruka: 3 roky/100 000 km, 2 roky na lak, 6 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: ANO, Garance+ až na 6 let/100 000 km, příplatek od 5 490 Kč do 6 990 Kč (všechny modely)
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu standardní nebo prodloužené záruky
další služby: paušální servisní ceny v "servisních balíčcích"

Toyota

loni prodaných aut v ČR: 3 906 ks (11.)
nejprodávanější model: auris (1 201 ks)
standardní záruka: 3 roky/100 000 km, u vozů s hybridním pohonem 5 let/100 000 km na hybridní systém
prodloužená záruka: možnost prodloužení záruky a asistenční služby o další 2 roky/160 000 km
bezplatné servisní prohlídky: NE, mají fixní ceník všech pravidelných prohlídek do 6 let/90 000 km
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu 3 let od zakoupení vozidla (zdarma služby v případě poruchy a nově i nehody)
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: záleží na autorizovaném servisu, někde ano
další služby: standardně zdarma odvoz zákazníka, přistavení vozidla, při čekání v servisu občerstvení zdarma, denní tisk, přístup zdarma na internet

Audi

loni prodaných aut v ČR: 3 675 ks (12.)
nejprodávanější model: A 6 (557 ks)
standardní záruka: 2 roky na celý vůz, 3 roky na lak, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: za příplatek prodloužená záruka výrobce až 5 let nebo 150 000 km
bezplatné servisní prohlídky: NE, za příplatek servisní balíčky ve dvou variantách (povinná údržba nebo vč. běžného opotřebení) až 5 let nebo 150 000 km
bezplatná asistenční služba: ANO, zdarma asistenční služba Audi, doživotní záruka mobility (při splnění podmínek)
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: Program Audi za Audi u vybraných autorizovaných servisů Audi, v případě opravy záručního charakteru náhradní vůz zdarma
další služby: odvezení/přivezení vozidla, zákazníka apod.

BMW

loni prodaných aut v ČR: 3 377 (13.)
nejprodávanější model: BMW 5 (859 ks)
standardní záruka: 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: ANO, do 5 let stáří auta (BMW Extended Warranty)
bezplatné servisní prohlídky: ANO, jako součást standardní výbavy Service Inclusive na 5let/100 000 km (pravidelná údržba zdarma). U vozidel Mini je od března 2012 součást standardní výbavy Service Inclusive na 5let/50 000 km
bezplatná asistenční služba: ano, zdarma po dobu záruky 2 roky, při provedení pravidelné údržby v autorizovaném servisu bude automaticky nárok prodloužen až na 5 let
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: individuálně po dohodě s dealerem
 
Seat

loni prodaných aut v ČR: 3 310 ks (14.)
nejprodávanější model: ibiza 2 123 ks
standardní záruka: 2 roky, 3 roky na vady laku, 12 na prorezavění karoserie
prodloužená záruka: od letoška je možnost přikoupit další až dva roky záruky po skončení zákonné. Existuje 6 variant, záleží na době a ujetých km. Např. u modelu ibiza je to od 1 350 za 1 rok/30 tisíc km až po 10 450 Kč za 2 roky/120 tisíc km (maximum), u rodinné alhambry je to zhruba dvojnásobek.
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE
 
Chevrolet

loni prodaných aut v ČR: 2 979 ks (15.)
nejprodávanější model: cruze (770 ks)
standardní záruka: 3 roky/max 100 000 km (omezení neplatí pro první dva roky) + 2 roky prodloužená komerční záruka zdarma/max. 120 000 km - celkem tedy 5 let
prodloužená záruka: nyní součástí standardní záruky
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: po dobu základní záruky - odtah nebo oprava na místě, zapůjčení náhr. vozu, nebo proplacení ubytování, nebo proplacení nákladů na dopravu
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: ANO, v případě odtahu vozu z důvodu poruchy nárok na zapůjčení náhradního vozu až na 4 dny zdarma
 
Suzuki

loni prodaných aut v ČR: 2 917 ks (16.)
nejprodávanější model: SX 4 (1 853 ks)
standardní záruka: 3 roky, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: ANO, možnost prodloužit tříletou záruku až o dva roky, u vozů do max. stáří 36 měsíců za poplatek od 2 290 Kč (Alto, Splash, Swift) na rok, do 7 200 Kč za 2 roky pro Grand Vitaru
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, zdarma v záruce, na 4. a 5. rok užívání vozu za 300 Kč ročně
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE centrálně, servis může mít individuální nabídku
 
Mercedes-Benz

loni prodaných aut v ČR: 2 820 ks (17.)
nejprodávanější model: Mercedes E (400 ks)
standardní záruka: 2 roky, 30 let na neprorezivění karoserie zevnitř ven
prodloužená záruka: ne
bezplatné servisní prohlídky: ANO, každý nový vůz od autorizovaného dealera má Integrovaný servisní paket, který obsahuje pravidelné servisní prohlídky předepsané výrobcem na 6 let nebo 120 000 km zdarma (práce i materiál, např. filtry, oleje)
bezplatná asistenční služba: ANO, Mercedes-Benz Mobilo, až do 30 let stáří auta při pravidelných servisních prohlídkách
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: ANO, zahrnuté ve službě M-B Mobilo
 
Fiat

loni prodaných aut v ČR: 2 274 ks (18.)
nejprodávanější model: panda (664 ks)
standardní záruka: 2 roky
prodloužená záruka: ANO, KomfortPlus až na 5 let. Ceny: plus 1 rok/50 000 pro pandu 4000 Kč, pro grande punto 8 250, plus 3 roky/200 000 km pro pandu 22 950, pro grande punto 55 050 Kč
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky (CiaoFiat), možnost prodloužení
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE

Nissan

loni prodaných aut v ČR: 1 915 ks (19.)
nejprodávanější model: Qashqai (842 ks)
standardní záruka: 3 roky/100 000 km, 3 roky na lak, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: NE
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: v případě nečekané opravy, poskytuje asistenční služba

Volvo

loni prodaných aut v ČR: 1 717 ks (20.)
nejprodávanější model: XC 60 (599 ks)
standardní záruka: 2 roky, 12 na prorezivění karoserie, u XC 90 na 8 let
prodloužená záruka: všeobecně ne, jednotliví dealeři ano
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, dva roky, lze za poplatek prodloužit
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: centrálně NE, obecně záleží na dealerovi
 
Mitsubishi

loni prodaných aut v ČR: 1 658 ks (21.)
nejprodávanější model: ASX (792 ks)
standardní záruka: 3 roky
prodloužená záruka: prodloužená záruka 5 let nebo do najetí 150 000 km: 10 000 Kč pro Lancer a ASX, 15 000 Kč Pajero, Outlander, L200
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, 3 roky bez omezení od data uvedení do provozu, dále bezplatné prodloužení asistenční služby vždy na 1 rok po provedené servisní prohlídce v autorizované síti opravců Mitsubishi, nejdéle však do 10 let od uvedení do provozu
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE

Honda

loni prodaných aut v ČR: 1 578 ks (22.)
nejprodávanější model: CR-V (667 ks)
standardní záruka: 3/100 000 km, 12 let neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: NE
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, po dobu záruky, možnost dokoupit program na vozidla po záruce za 690 Kč/rok
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE plošně, záleží na servisu

Mazda

loni prodaných aut v ČR: 1 041 (23.)
nejprodávanější model: Mazda 3 (348 ks)
standardní záruka: 3 roky/100 000 km
prodloužená záruka: ANO, lze prodloužit na 5 let
bezplatné servisní prohlídky: NE
bezplatná asistenční služba: ANO, Mazda Assistance, je prodlužována po dobu návštěv autorizovaných servisů, při každé garanční prohlídce o další servisní interval
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: NE
další služby: Aplikace MyMazda pro iPhone a iPad (brzy i pro BlackBerry a Android) pro rychlý kontakt s asistenční službou a zároveň přístup ke kompletní servisní historii konkrétního vozu Mazda. Elektronická servisní knížka – servis má přístup k servisní historii auta v celé Evropě

Subaru

loni prodaných aut v ČR: 924 (24.)
nejprodávanější model: legacy (308 ks)
standardní záruka: 3 roky/100 000 km, 12 let na neprorezivění karoserie
prodloužená záruka: někteří dealeři po dohodě s pojišťovnou nabízejí záruku 5 let
bezplatné servisní prohlídky: někdy ano, je to v kompetenci dealera
bezplatná asistenční služba: ano, ke každému oficiálně dovezenému vozu po dobu záruky
bezplatné zapůjčení vozu během opravy: je to v kompetenci dealera; většinou ano, pokud se jedná o vlastního zákazníka, který koupil auto u dealera, kde opravuje.





Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.