Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záruky na auta se prodlužují

  9:10aktualizováno  9:10
Výrobci nových aut lákají až na sedmiletou záruku. Chtějí přebít ojetiny, kterých se prodá víc.

MÉNĚ LIDÍ, DELŠÍ ZÁRUKA. V továrně Kia v Žilině pracuje méně lidí než ve starších závodech, většinu práce obstarají roboti. | foto: Profimedia.cz

Některé světové automobilky vyjely do boje o českého zákazníka nabídkou, která dosud nebyla na tuzemském trhu obvyklá. Namísto běžných dvou až tří let prodlužují záruky na vozidlo až na sedm roků.

Hlavním důvodem je snaha získat větší kus trhu a postavit se rostoucímu zájmu o dovoz ojetin. Jen od ledna do září se u nás prodalo přes 170 tisíc ojetých aut, těch nových bylo jen 99 tisíc.

Bonusy v podobě akčních cen zabírají míň, nastupuje právě přesvědčování prodloužením záruky.

Se sedmiletou zárukou přišla koncem loňského roku Kia na model Cee'd vyráběný v Žilině. Teď už nabízejí prodlouženou záruku na vybrané modely také například Chevrolet nebo Mitsubishi.

"Zákonnou dvouletou záruku už skoro nikdo nemá, čím dál více značek záruku prodlužuje,“ říká tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

odle něj jde hlavně o reklamní tah, který dokáže přilákat nové zákazníky.

To potvrzují i zkušenosti samotných značek, které s takovou nabídkou přišly, částečně i statistiky dovozců.

"Reakce je na to velmi silná, ostatně se prodlužení záruky chytli i ostatní,“ říká Patric Fanc z Kia Motors.

Firma vysvětluje záruku, která platí na celé auto pět let a další dva na motor a pohonné ústrojí, svojí novou automobilkou v Žilině, kde je valná většina vozu vyráběna zcela automaticky bez zásahu člověka.

Nově s nabídkou na prodlouženou záruku přišlo například Mitsubishi. Pět let platí na vozy řady Colt. "Výrazně se oživila návštěvnost autosalonů, to je velice pozitivní. Přineslo nám to i řadu objednávek jiných modelů,“ říká Martin Krob ze společnosti M Motors, dovozce aut Mitsubishi. Delší záruku nabízí Mitsubishi jen v Česku.

Chevrolet má záruku pět let na všechny vozy kromě modelu Captiva. "Týká se to nejzatěžovanějších dílů na autě,“ uvedl Sales and Marketing manager Chevroletu Pavel Baštář.

Delší záruky jsou na modely vyráběné v nejmodernějších závodech, kde mají výrobci jistotu, že nebude příliš reklamací a na tak dlouhé záruce nakonec neprodělají. Zavádějí je také spíše automobilky, které mají v Česku menší podíl na trhu.

Největší prodejce aut v Česku, Škoda Auto, zatím prodloužení garance nechystá a drží se zpátky. "Máme dva roky standardní záruku na celé auto, tři roky na lak a dvanáct let na prorezivění plechů u nových modelů Octavia, Roomster a Fabia,“ vypočítává mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Byznys pro opravny
Nabídka dlouhé záruky je však také dobrým způsobem na stálé příjmy od majitelů nových aut. Každý totiž musí jednou ročně nebo po určitém počtu najetých kilometrů na garanční prohlídku.

A ta něco stojí. Například u dieselového modelu Kia cee'd kolem pěti tisíc korun. Pokud majitel vozu na prohlídku nepřijde, o záruku přichází.

Aut s delší zárukou bude přibývat. "Přizpůsobí se i další značky,“ věří ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

Trh s novými vozy jde u nás nahoru. Meziroční nárůst od ledna do konce září je u nových osobních aut 6,5 procenta, celkem se zatím prodalo 98 709 nových vozů. V prodejích vede Škoda Auto, ale postupně ztrácí – její podíl na trhu klesl pod 40 procent.

Prodej aut v ČR
počet za leden až září 07
2006 2007 nárůst
S prodlouženou zárukou
Kia 1898 3195 68 %
Mitsubishi 544 648 19 %
Chevrolet 1818 2125 17 %
Ostatní značky
Škoda 38 216 35 676 - 7 %
Ford 3883 6295 62 %
Renault 6311 5921 - 6 %
VW 5606 5287 - 6 %
Peugeot 4216 4947 17 %
Hyundai 4852 4859 0,1 %
Citroën 4052 4787 18 %
Toyota 3387 3925 16 %
Fiat 2214 2615 18 %
Celkem prodáno
nových aut 98 709
ojetých aut z dovozu 162 979
ojetých aut z Česka 7 599

Pramen: SDA, Sdružení autom. průmyslu

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.