Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zásady náhrady zimních pneumatik letními

aktualizováno 
* Ještě na autě změřte hloubku dezénu zimních pneumatik, a mají -
li méně než čtyři milimetry, tak je »dojeďte« jako letní. Pro tvrdé podmínky příští zimy už nejsou vhodné,a navíc se ve své zbytkové části neopotřebují v letním provozu tak rychle, jako kdyby byly nové nebo zánovní.

* Před demontáží zimních pneumatik poznamenejte jejich současné postavení na vozidle - to pro změnu před příští zimou.

* Pokud měníte jen pneumatiky, a nikoliv celá kola, zvažte, zda už nejste v situaci, kdy můžete investovat do koupě samostatných disků pro zimní i letní pláště. V situaci, kdy přezouvání jednoho kola stojí od 50 do 200 korun, se koupě samostatných disků brzy vyplatí.

* Demontovaná zimní kola pečlivě očistěte vodou, změřte tlak a případně dohustěte na normál. Když při kontrole stavu zjistíte poškození či závadu, jeďte s pláštěm do pneuservisu včas, aby mohl dobře sloužit příští zimu.

* Poslední dobou přibývá pneuservisů, které zimní kola v létě a letní kola v zimě lacino či zdarma vhodně uloží. Pokud takové služby nevyužijete, m ůžete pneumatiky na ráfcích stohovat na sebe nebo zavěsit na stěnu. V případě plášťů bez ráfků je vhodné uložení ve vertikální poloze s tím, že je dobré jednou za měsíc každou pneumatiku pootočit. Nejlepší je uskladnění v temnu a pokud možno ve stabilní teplotě.

* Při montáži kol s letními pneumatikami změňte postavení, které měly před nasazením zimních kol. Současné zkušenosti doporučují měnit kola jen po jedné straně vozidla s tím, že rozdíl výšky dezénu by neměl být větší než dva milimetry a lepší pláště patří na přední nápravu.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.