Zásady náhrady zimních pneumatik letními

* Ještě na autě změřte hloubku dezénu zimních pneumatik, a mají -
li méně než čtyři milimetry, tak je »dojeďte« jako letní. Pro tvrdé podmínky příští zimy už nejsou vhodné,a navíc se ve své zbytkové části neopotřebují v letním provozu tak rychle, jako kdyby byly nové nebo zánovní.

* Před demontáží zimních pneumatik poznamenejte jejich současné postavení na vozidle - to pro změnu před příští zimou.

* Pokud měníte jen pneumatiky, a nikoliv celá kola, zvažte, zda už nejste v situaci, kdy můžete investovat do koupě samostatných disků pro zimní i letní pláště. V situaci, kdy přezouvání jednoho kola stojí od 50 do 200 korun, se koupě samostatných disků brzy vyplatí.

* Demontovaná zimní kola pečlivě očistěte vodou, změřte tlak a případně dohustěte na normál. Když při kontrole stavu zjistíte poškození či závadu, jeďte s pláštěm do pneuservisu včas, aby mohl dobře sloužit příští zimu.

* Poslední dobou přibývá pneuservisů, které zimní kola v létě a letní kola v zimě lacino či zdarma vhodně uloží. Pokud takové služby nevyužijete, m ůžete pneumatiky na ráfcích stohovat na sebe nebo zavěsit na stěnu. V případě plášťů bez ráfků je vhodné uložení ve vertikální poloze s tím, že je dobré jednou za měsíc každou pneumatiku pootočit. Nejlepší je uskladnění v temnu a pokud možno ve stabilní teplotě.

* Při montáži kol s letními pneumatikami změňte postavení, které měly před nasazením zimních kol. Současné zkušenosti doporučují měnit kola jen po jedné straně vozidla s tím, že rozdíl výšky dezénu by neměl být větší než dva milimetry a lepší pláště patří na přední nápravu.