Na aukční server eBay umístil tři fotografie vozu přikrytého pěti centimetry sněhové nadílky a dodal pouze několik upřesňujících údajů - schválně však tajil stáří a typ auta.
V průběhu aukce dokonce otevřel vlastní internetové stránky, na nichž zveřejnil nejčastější tipy na typ vozu a několik drobných upřesnění.
Vyvolávací cena byla pouhá jedna libra, podivná tajemná aukce ovšem začala Brity bavit a během deseti dnů vyhnalo čtyřicet přihazujících cenu na konečných 2 150 liber (asi 70 tisíc korun). Majitel auta se už na počátku aukce zavázal, že dvě třetiny z vydražené sumy věnuje na charitu (sdružení CitizenAdvice).
tajemná aukceNeznámé zasněžené auto v aukci ZDE |
Konec příběhu se vlastně dal trochu čekat. Když se po uzavření aukce ukázalo, že prodávaným vozem je Ford Sierra z roku 1990 (což mnozí i tipovali) s najetými 160 tisíci mílemi na tachometru, vítěz po sedmidenní lhůtě odmítl transakci uzavřít. Prodejce tedy nabídl auto druhému v pořadí, ten už však také neměl zájem. Další to udělali stejně...
Zkrátka, dokud měli kupující dojem, že by na autě mohli vydělat, přihazovali jako diví. V momentě, kdy měli v rámci této hry zaplatit v přepočtu 70 tisíc korun za auto, jež se prodává přinejlepším za 20 tisíc, raději couvli.
Aukce samotná, jež se dokonce ocitla na prvním místě v návštěvnosti britské eBay, ovšem majiteli auta pomohla možná k něčemu důležitějšímu, než je pár tisíc (zbytek by byl dal charitě) za starou "šunku". Ke zviditelnění.
Jak se na svých stránkách pochlubil, podařilo se mu dosáhnout slušného ohlasu nejen v Británii, ale i v USA, a dokonce i na zahraničních zpravodajských serverech - právě i na iDNES.cz.
A to se mu hodí. Student posledního ročníku archeologie na londýnské univerzitě UCL bude po prázdninách hledat práci a rád by našel něco v oboru marketingu, prodeje, realit nebo práva. Nevyhýbá se ale ani jiným nabídkám.
"Nápad udělat tuhle aukci byl výhradně můj a je to příklad mých různorodých dovedností a unikátních perspektiv, jež mohu přinést svému novému zaměstnavateli," nabízí mladík, který v roce 2007 získal třetí místo v soutěži podnikatelských nápadů s modelem neziskové organizace.