Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastaví vysoké náklady projekt Jaguaru F?

  10:08aktualizováno  10:08
Konec září byl stanoven jako konečný termín, do kdy musí tým odpovědný za vývoj supersportu předložit kalkulaci ziskovosti. Pokud se do té doby nepodaří snížit náklady na přijatelnou mez, nadějná i obdivovaná studie se na silnicích neobjeví.

Jaguar F byl poprvé představen na loňském autosalonu v Detroitu. Nejenom u americké veřejnosti tehdy vzbudil velkou pozornost, a proto se vedení firmy začalo vážně zabývat myšlenkou přetvoření studie v sériový model. Vývoj se dle informací z Británie podařilo úspěšně nastartovat i urychlit, problémem se však staly finanční komplikace mateřské společnosti Jaguaru - amerického Fordu.

Dle šéfa koncernu Billa Forda musí každý jednotlivý model přinášet zisk. Časy, kdy byly sportovní malosériové modely dotovány ziskem z masové produkce běžných vozů, jsou prý již minulostí. "Zatím pro F-type neexistuje žádná konkrétní kalkulace, chystáme se ji teprve provést," prozradil jeden z šéfů Jaguaru Mike Beasley. "Už jsme hodně pokročili v samotném vývoji, který však není nejzávažnějším problémem. Nyní musíme více počítat."

Diskuse se vedou hlavně o prodejnosti nového modelu a jeho konstrukci. Zvažuje se totiž použití lehkých hliníkových materiálů, které by z Jaguaru F udělaly pravý sporťák, ale výrazně by výrobu prodražily. Alternativně se mluví o využití klasických slitin. V tomto případě by se ale znatelně zvedla hmotnost vozu. Konstruktéři pak navrhují vývoj nového silného motoru, aby zůstal zachován poměr výkon/váha. I tato varianta však finanční experty z automobilky odrazuje.

Řešením se může stát kompromisní kombinace materiálů. "Některé díly by měly být z hliníkových slitin, jiné však z důvodu redukce nákladů můžeme nahradit ocelí," vysvětluje situaci výkonný manažer Jaguaru.

Jasno nemá britský výrobce ani ve výbavě interiéru. Připravovaný model F by totiž měl historicky navázat na úspěšný sporťák E z let sedmdesátých, který byl uvnitř velmi spartánský. V současnosti by ale podobně odlehčený automobil - ač ryze sportovní - u zákazníků neuspěl. "Nyní kupující vyžadují kožené doplňky, nadstandartní audiosoustavu a spoustu dalších technických vymožeností," popisuje rozdíl Mike Beasley. "Plánovaný vůz by tedy měl být jakýmsi luxusním, moderním typem E."

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.