Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastavit superb? Určitě ne!

  16:48aktualizováno  16:48
Jeden z nejvyšších mužů německého koncernu VW, který vlastní i českou automobilku Škoda, Detlef Wittig, tvrdí, že mladoboleslavská automobilka není v koncernu outsiderem.

Před pár měsíci se objevily zprávy o tom, že v koncernu převládá názor, že Škoda by se měla držet produkce laciných neprestižních vozů a že superb byla chyba. Ještě žije nápad stopnout výrobu superbu?

Byly to dohady nejprve v českých a pak trochu i v německých médiích. Jen spekulace. Otevřeně říkám: Je to hloupost! Vždyť my sami jsme zahájili vývoj superbu. Přece si ho zase nezrušíme.

Škoda má své místo a v nejbližších třech letech nevidím nic, co by se na tom mělo změnit. Vždyť si vede celkem dobře i v situaci, kdy zpevňuje koruna: osmdesát procent její produkce jde na vývoz.

Značka VW představila v Ženevě vozy Touran a Multivan. Který z nich bude podle vašeho předpokladu na českém trhu průbojnější?

Multivan je pokračováním transportérů, jde o technický modelový vývoj. Transportéry jsou v českém prostředí velmi oblíbené, jsou dvojkou ve svém segmentu. Přál bych si, aby multivan pomohl naší značce atakovat vedoucí místo v prodeji. Ale i bez toho je celá tahle řada úspěšná.

A touran?

To je zcela nový vůz. Dalo by se možná očekávat, že bude mít nástup složitější. Ale úžasně variabilní automobil je jen o něco málo menší než sharan, technicky spolehlivý jako golf a v odpovídající cenové relaci - ten by žádné překážky před sebou také mít neměl.

Takže ani nepřipravujete nějakou masivní reklamní kampaň pro český trh?

Na každé auto, které přichází na trh, je třeba upozornit. Je otázkou, kolik je nutné na to vynaložit prostředků...

Podle nedávno zveřejněného průzkumu mezi vrcholnými manažery největších automobilek zažívá trh útlum. Prý čím hůř teď, tím rychleji bude zase lépe. Platí to i pro VW?

Zažíváme jako všichni složitější poslední dva roky. Nemyslím si, že by to bylo všechno vinou automobilek. Nejde o nic jiného než o to, kdy se lidé přestanou obávat příštího vývoje a poroste ochota investovat.

A nemá VW v současné době obtíže na severoamerickém trhu, když se vztahy mezi Německem a USA tak ochladily?

Jedna věc je trh, zájem a zvyk na konkrétní značku automobilů, a druhá věc je politika. VW je na severoamerickém trhu dobře zavedená značka, a tak se příliš neobávám, že by nějaké prudké výkyvy, jako například irácká krize, toto postavení změnily.

 

Evropská komise zahájila proti Německu řízení kvůli Volkswagenu

Evropská komise zahájila řízení proti Německu kvůli legislativě, která chrání největší evropskou automobilku před nepřátelským převzetím.

Potvrdil to dnes mluvčí komise Reijo Kempinen "Komise je znepokojena některými ustanoveními, která by mohla fungovat jako odrazování investic z jiných členských států. To by porušovalo pravidla smluv EU o volném pohybu kapitálu a právu firem na usídlení," řekl mluvčí.

Právní postup exekutiva EU zahájila zasláním oficiálního upozornění, žádajícího Německo o zdůvodnění napadeného zákona. Berlín má na odpověď dva měsíce.  Zahájením právních kroků komise riskuje další střet s německým kancléřem Gerhardem Schröderem. Ten byl dříve šéfem vlády spolkové země Dolní Sasko, sídla Volkswagenu, a ochrannou legislativu veřejně bránil.

Kancléř zároveň v minulosti obviňoval komisaře pro vnitřní trh Fritse Bolkensteina z toho, že se snaží záměrně poškozovat německý průmysl, především v připravovaných pravidlech, usnadňujících převzetí v mezistátním rámci. 

Volkswagen má legislativně zaručeno, že žádný z podílníků nebude mít více než 20 procent hlasovacích práv, tedy maximálně tolik, kolik má vláda Dolního Saska.

Komise EU nyní vede kampaň za odstranění zbylých bariér volného pohybu kapitálu v unii, a v tom ji v poslední době podpořilo několik rozhodnutí Evropského soudního dvoru. 

Komise již u soudu vyhrála v boji proti takzvaným zlatým akciím, kterými si vlády v privatizovaných firmách zajišťují kontrolu nad důležitými rozhodnutími. Evropský soudní dvůr však v nedávné době neshledal nic závadného na systému blokovacích minorit ve španělských firmách.

Pozorovatelé tak upozorňují na možnou slabost právních argumentů Evropské komise proti německé legislativě.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.