Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ujíždějící řidiče může policie chytat do sítí

  10:53aktualizováno  10:53
Honičky policistů s ujíždějícími řidiči jsou velmi nebezpečné. Agresivních motoristů navíc přibývá. Zastavit rozjeté auto není jednoduché. Při propíchnutí pneumatik na zastavovacím pásu se auto stane neovladatelným a může ohrozit ostatní vozy. K nejmodernějším prostředkům patří speciální sítě.

Síť se při přejetí zamotá do kol, zablokuje je, a auto tak zastaví. Podívejte se na záběry z testování, kam se přijeli podívat také zástupci Policie ČR.

Výrobce zdůrazňuje, že jde o nejbezpečnější zastavovací zařízení, které je momentálně k mání. Na klasických zastavovacích pásech se propíchnou pneumatiky, ale auto může pokračovat dál v jízdě, často nekontrolovaně několik desítek metrů.

Zastavovací sít X-net má také hroty, které se zapíchnou do běhounu pneumatiky ujíždějícího vozidla. Síť se tak zachytí za kolo a omotá se kolem něj. Utáhne se a zablokuje kola tak, že zastaví motor. „Auto pak bezpečně zastaví na vzdálenosti kratší než třicet metrů,“ uvádí Tomáš Tureček ze společnosti Eurolamp, která zastavovací sítě prodává.

Síť o rozměrech 6 × 3 metry váží 22 kilogramů a může se použít i pro zastavení větších vozidel až do čtyř tun hmotnosti. Větší provedení 6 × 5 metrů je o deset kilogramů těžší a zastaví až patnáctitunové vozidlo.

„Cena se stanovuje individuálně podle počtu odebraných kusů,“ vysvětluje pro iDNES.cz Tomáš Tureček.



Témata: Testování


Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.