Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zástupce motoristů zklamala Fabia kombi jízdními vlastnostmi

aktualizováno 
Škoda Octavia 1.6 Classic kombi udělala největší dojem na porotce, kteří v testu svými různými zkušenostmi, potřebami a zájmy zastupovali širokou motoristickou veřejnost. V přesile se shodli, že zhruba sto tisíc korun, o které octavia na ceně převyšuje své menší konkurenty, není zbytečnou investicí. Rozhodování jim přitom usnadnil fakt, že Škoda Fabia 1.4 Classic jakožto jeden z hlavních uchazečů o prvenství v testu neprokázala pověstně výborné jízdní vlastnosti, jimiž se pyšní krátká verze modelu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda Fabia 
můžete koupit na www.automodul.cz

Kateřina Trojanová, 23 let, recepční mezinárodní školy v Praze a jezdkyně automobilových rallye, v nichž například vloni v mezinárodním Poháru Mitropa byla první v hodnocení dámských posádek i v pořadí jezdců ve věku do 23 let, jako řidička má za sebou kolem 200 tisíc kilometrů a vlastní Škodu Favorit: Velký úložný prostor pro mě není tak důležitý, proto dávám na poslední místo jinak určitě velmi praktický Opel Astra kombi. Nejlépe jsem se cítila za volantem Škody Octavia, Fabia je naopak až moc strohá. Na felicii je hodně znát věk, ale nikdo jí neupře výhody provozně nejlevnějšího ze všech srovnávaných automobilů. Ze seatu jsem hůř viděla, i když oceňuji jeho jízdní vlastnosti.

Jakub Stehlík, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, za volantem absolvoval přes 300 tisíc kilometrů, má veterána Tatraplan 600, Tatru 613 a Trabanta 601: Jako rodinné auto je octavia z celé pětice nejideálnější, ale vzhledem k její ceně považuji za rozumnější volbu o více než sto tisíc korun levnější fabii. Ta sice má menší kufr, ale v prostoru pro cestující velký rozdíl není. Astra má ideální tvar zavazadlového prostoru, ale stejně jako v případě felicie její doba už dávno skončila. Cordoba mě ničím neurazila, ale ani nenadchla.

Erika Hlaváčková, 27 let, tlumočnice a řidička nákladních automobilů, na kontě má přes 300 tisíc kilometrů, soukromě jezdí s Peugeotem 205 a služebně také s Audi 80: Kdybych těch sto tisíc korun, o které je octavia dražší než zbývající auta, měla, tak bych je do celkově větší jezdecké pohody investovala. Starou dobrou felicii upřednostňuji před novou fabií proto, že se mi provedení Fabia kombi nelíbí. Ve srovnání s krátkou verzí ztratila masivní karoserie na eleganci, má malé okno vzadu a já špatně vidím ven. Raději než Fabii kombi bych zvolila Felicii kombi - už proto, že víc pobere.

Ivan Zatyko, 36 let, zkušební technik automobilů v Praze, řidič s více než půl milionem kilometrů a majitel Volkswagenu Passat 1.9 TD kombi: Octavia u mě vítězí s velkým odstupem, a pokud kupec může vydat větší peníze, určitě udělá podle mého názoru dobře, když se pro ni rozhodne. Je po všech stránkách lepší a bezpečnější než ostatní srovnávané vozy. Kritizovat nemohu víc, než že je méně prostoru na zadních sedadlech, nelíbí se mi modernizované přístroje, které ztratily na přehlednosti. Astra zřejmě měla něco s podvozkem a také koncepce vozu je stará, ale příjemně překvapila prostorem. Rovněž nemá tak tlusté sloupky jako konkurenti, takže je z ní zřejmě na úkor bezpečnosti lépe vidět. Felicia dává prostorově nejlepší pocit - ve výhledu, kolem posádky i v kufru. Fabia kombi se mi v jízdních vlastnostech zdála snad až nebezpečná, ale přednosti nových škodovek si udržuje: je perfektně dílensky zpracovaná a robustní, má přehledné ovládání a dává pocit bezpečí. Cordoba se mi jeví jako nejméně užitečná, a pokud mám něco ocenit, tak její jízdní vlastnosti.

Jan Prokop, 28 let, majitel designérské firmy v Praze, absolvoval přes 300 tisíc kilometrů a má Toyotu Avensis: Octavia je ve všech ohledech zcela jednoznačně o třídu výš a cenu o zhruba sto tisíc korun vyšší si zaslouží. Líbí se mi designem, budu ji hájit, i pokud se týká mnohými motoristy kritizovaného prostoru v interiéru. Když se řidič bude jen trochu snažit a zřekne se snad až sportovního posezení, které místo za volantem nabízí, určitě vytvoří dost prostoru nejenom pro sebe, ale i pro pasažéra vzadu. Škodu Octavia bych si rád pořídil, ale bojím se, že bych o ni přičiněním zlodějů zase přišel. Už jsem ji jednou měl - k maximální spokojenosti ve verzi 1.9 TDi, ale jen dva měsíce.

Fabia v mém hodnocení zaostává s velkým odstupem. Dokonce ji nepovažuji za plnohodnotné kombi - pro mě to je hatchback, prostě fabia s větším kufrem. Jízdními vlastnostmi zaostává za krátkou verzí. Zato astra je kombi v pravém slova smyslu. Oproti octavii, které by měla konkurovat, má jako výhodu nižší nakládací hranu, větší nakládací prostor a zcela rovnou zavazadlovou plochu. Stará felicia má špatnou ergonomii, ale mile mě překvapila jízdními vlastnostmi, živým motorem 1.6 a k tomu výhodným zavazadlovým prostorem. Cordobu hodnotím jako nevýrazné auto se špatnými jízdními vlastnostmi při obsazení jedním člověkem a výrazně lepšími jízdními vlastnostmi v plném zatížení. Její interiér působí lacině. Za výhodu naopak považuji posuvné lišty na zahrádce.

Miloslav Pořádek, 55 let, pražský zkušební technik automobilů s více než milionem kilometrů, vlastník Škody Forman: Octavii preferuji hlavně pro vynikající jízdní vlastnosti a pohodlné sezení vpředu, kritizuji vlastně jen malé pravé vnější zrcátko a méně místa na zadních sedadlech. Fabia se mi vzhledově líbí, oceňuji prostor k sezení i na zadních sedadlech a dost místa v kufru. Naopak spotřeba není dobrá, a pokud se týká jízdních vlastností, je lepší krátká verze. U felicie oceňuji příznivý poměr ceny a užitné hodnoty nejen při pořizování, ale také v provozu. Astra je typická výborným - rovným - zavazadlovým prostorem po sklopení sedadel. U cordoby vyšla nízká - jen šestilitrová - spotřeba, hůř si vůz stojí při hodnocení výšky hrany kufru. A také má málo místa na zadních sedadlech.

Dan Bechný, 28 let, ředitel pobočky pojišťovací a makléřské společnosti v Ostravě, najel 250 tisíc kilometrů, soukromý vůz nemá: Octavia kombi je i pro manažery, kteří přes týden cestují služebně a víkendy věnují výletům s rodinou. Astra je celkově velmi užitečný vůz, u kterého mi vadí jen vyšší posez řidiče. Felicia mě ve verzi 1.6 zaujala nízkou - šestapůllitrovou - spotřebou a pro motoristy je dodnes zajímavá nejnižšími provozními náklady. Ale nic naplat, je už celkově stará. Seata jsem původně měl kvůli zavazadlovému prostoru za favorita mého hodnocení, ale po bližším seznámení mě zklamal laciným interiérem. Fabia zůstala za mým očekáváním - sice má zajímavý design, ale zešikmená zadní část omezuje zavazadlový prostor natolik, že se přikláním k názoru, že to není klasický vůz kombi. Navíc je těžká a žíznivá.

Vladimír Petruš, 45 let, podnikatel - správce motoristických internetových stránek a volný novinář z Plzně, v minulosti technický komisař při motoristických sportovních podnicích, ujel 440 tisíc kilometrů se škodovkami, nyní má Škodu Felicia 1.3: Octavia má jediné minus ve srovnání s testovanými auty - je zhruba o sto tisíc dražší. Astra má nejlépe využitý zavazadlový prostor, felicii dávám na solidní třetí místo kvůli celkově nejlevnějšímu provozu. Fabia kombi se mi na první pohled okamžitě zalíbila, ale brzy zklamala jízdními vlastnostmi a hodně skloněným zadním víkem. Nenápadný seat nemá nejlepší dynamické vlastnosti, i když v řízení je příjemný.

Klady a zápory testovaných aut

Škoda Fabia kombi 
PLUSY
kvalita zpracování
prostorná karoserie
objemný kufr
levnější havarijní pojištění
největší síť servisů v Česku
moderní konstrukce
perspektiva výroby pro řadu příštích let
výborné a úsporné naftové motory
velký komfort řidiče (citlivý posilovač řízení a volant nastavitelný ve dvou směrech)
vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
možnost levné úpravy na plynový pohon
zájem a vyšší cena na trhu ojetin 
MINUSY
základní motor 1.4 (50 kW) je málo pružný a má vysokou spotřebu
testovaný vůz neměl bezchybné jízdní vlastnosti
střední část palubní desky omezuje prostor pro řidičovu nohu
není to typický kombík
ceny součástek se blíží či už dosahují úrovně zahraničních vozů


Seat Cordoba Vario 
PLUSY
motor 1. 4 má nízkou spotřebu
solidní jízdní vlastnosti
moderní automobil v nízkých rychlostech
značná pružnost motoru 
MINUSY
menší prostor uvnitř i v kufru
drahé náhradní díly
image laciného západního vozu
vysoká hrana a malý otvor kufru
nepraktické ovladače ventilace
vyšší vnitřní hluk
vysoká cena
chudá základní výbava
slabší brzdy


Opel Astra Classic Caravan
PLUSY
jednoduchost, robustnost, nenáročnost
prostorný kufr před i po sklopení sedadel, jeho příkladné tvarování
výborný přístup k nákladovému prostoru
velký vnitřní prostor 
MINUSY
chudá výbava
posilovač řízení za příplatek
horší výrobní zpracování
zastaralá koncepce
líný a hlučný motor
náchylnost ke korozi
dražší náhradní díly a servis


Škoda Felicia kombi
PLUSY
prostorná karoserie
jednoduchost, možnost některých svépomocných oprav
levnější havarijní pojištění
příznivá cena s motory 1.3
největší síť servisů v Česku
levnější součástky
možnost nejlevnější úpravy na plynový pohon
zájem na trhu ojetin
vysoká užitná hodnota 
MINUSY
malý komfort řidiče
zastaralá koncepce
horší zpracování
vnitřní hluk
nepřesné řazení
nepohodlná sedadla
přídavný prostor v kufru (akční verze Space line) ubírá na praktičnosti
blíží se ke konci výroby
malé pravé vnější zrcátko


Škoda Octavia kombi 
PLUSY
moderní vůz nižší střední třídy
vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
mimořádně prostorný kufr
zbavila se potíží z počátku výroby
místo na předních sedadlech
široká servisní síť
jízdní vlastnosti
ovladatelnost vozu
komfort řidiče
obzvláště zdařilý design
možnost bezproblémové úpravy na plynový pohon
zájem a vyšší cena na trhu ojetin 
MINUSY
málo prostoru na zadních sedadlech
ceny dílů se blíží či už dosahují západní úrovně
vyšší cena
malé pravé vnější zrcátko
velký zájem zlodějů

Škoda Octavia kombi

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.