Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Brouci závodili v Praze na silnici i po Vltavě

  11:15aktualizováno  16:47
Sprinty brouků jsou jednou z nejparádnějších autařských akcí konaných v Praze. Na letošní ročník se brouci, kteří právě slaví osmdesát let od představení, s celou akcí přestěhovali z pražského vrchu Vítkova dolů k Vltavě do Modřan.

Podívejte se na jarní sraz majitelů jednoho z nejslavnějších aut všech dob. Závodění začalo prologem ve Vltavě, ve kterém závodily obojživelné vozy KdF 166 Schwimmwagen. Plovoucí auto ve čtyřicátých letech minulého století zkonstruoval Ferdinand Porsche pro potřeby vojáků.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky vozů k prodeji na Automodul.cz.

Po poledni pak začali brouci závodit ve sprintech dvojic vyřazovacím způsobem. Volkswageny se vzduchem chlazenými motory soupeří ve třídách rozdělených podle kubatury. Svou vlastní kategorii mají Volkswageny Transporter.

Na letošní sraz brouků dorazilo do Modřan dorazilo 170 aut, na start sprintů se postavila šedesátka soutěžících. K vidění byly krásné kousky. Některé v původním stavu, další se slušivou patinou a jiné po kompletní přestavbě. K vidění byl brouk, který má v útrobách osmiválec audi, další kousek pohání motor z Tatry 613. Zlatým hřebem byl nejstarší dochovaný brouk, černá perla má sériové číslo 20 (prohlédněte si ho zde).

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo Bertone 145 Sportut
Autofotka týdne: SUV mohla mít Alfa už před dvaceti lety

Italský autodesignér Nuccio Bertone zemřel před 20 lety, jen pár dní před zahájením ženevského autosalonu, který se koná tradičně začátkem března. Bertoneho...  celý článek

Poutací plakát na Velké ceny Kuby v letech 1957 (vlevo) a 1958
Havana 1958: Dramatický únos slavného šampióna F1 s požehnáním Fidela Castra

V únoru 1958 hnutí budoucího dlouholetého kubánského diktátora Fidela Castra uneslo největší hvězdu šampionátu Formule 1 Juana Manuela Fangia těsně před...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.