Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Brouci závodili v Praze na silnici i po Vltavě

  11:15aktualizováno  16:47
Sprinty brouků jsou jednou z nejparádnějších autařských akcí konaných v Praze. Na letošní ročník se brouci, kteří právě slaví osmdesát let od představení, s celou akcí přestěhovali z pražského vrchu Vítkova dolů k Vltavě do Modřan.

Podívejte se na jarní sraz majitelů jednoho z nejslavnějších aut všech dob. Závodění začalo prologem ve Vltavě, ve kterém závodily obojživelné vozy KdF 166 Schwimmwagen. Plovoucí auto ve čtyřicátých letech minulého století zkonstruoval Ferdinand Porsche pro potřeby vojáků.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky vozů k prodeji na Automodul.cz.

Po poledni pak začali brouci závodit ve sprintech dvojic vyřazovacím způsobem. Volkswageny se vzduchem chlazenými motory soupeří ve třídách rozdělených podle kubatury. Svou vlastní kategorii mají Volkswageny Transporter.

Na letošní sraz brouků dorazilo do Modřan dorazilo 170 aut, na start sprintů se postavila šedesátka soutěžících. K vidění byly krásné kousky. Některé v původním stavu, další se slušivou patinou a jiné po kompletní přestavbě. K vidění byl brouk, který má v útrobách osmiválec audi, další kousek pohání motor z Tatry 613. Zlatým hřebem byl nejstarší dochovaný brouk, černá perla má sériové číslo 20 (prohlédněte si ho zde).

Autor:




Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Další z rubriky

Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu...
Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Studebaker Avanti
Avanti je krásné mizerné auto, kterým skončil Studebaker

Jsou tvary, které poznáte poslepu. Po ženském těle je to třeba lahev od coca-coly, jejímž autorem je Raymond Loewy. Z jeho hlavy je taky toto krásné auto s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.