Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závod, kde rychlost nerozhoduje

  9:40aktualizováno  9:40
Vyparáděné aerovky, tatrovky ale také osmilitrový cadillac patřily k lákadlům, která přivedla v sobotu ráno stovky lidí na Boleveckou náves v Plzni. Majitelé desítek veteránů odtud startovali na tradiční jízdu, pořádanou Veteran car clubem Plzeň.

Závod veteránů | foto: Jaroslav NedvědMF DNES

Na startu se hlásilo padesát aut a dvě desítky motocyklů, které musely zvládnout okruh dlouhý 102 kilometrů. "Při akci nehodnotíme rychlost. Soutěží se v dovednostech a vědomostních testech,“ vysvětlil předseda klubu František Nečas.

Prodat veterána? Kdepak. Je to totiž už člen rodiny
V garáži ještě přeleštil červený lak a pak šestapadesátiletý Jaroslav Cibulka ve své bezmála stoleté Aerovce 30 se staženou střechou vyrazil na Boleveckou náves v Plzni.

S veteránem by dojel i k moři
"To auto jsem koupil v roce 1973 za tři a půl tisíce. Jezdil jsem s ním na chatu s dětmi. Běžný provoz. Až později jsem začal jezdit na veteránské srazy," vzpomínal Jaroslav Cibulka. Přiznává, že se jedná o koníčka náročného na peníze a především na čas.

"To je každý měsíc něco. Údržba je nutná. Potřebovalo by to nový lak, tenhle je už starý pětadvacet let," vysvětloval Cibulka.

Jeho auto je třiadevadesátý vůz Aero, jedna z prvních "třicítek", vyrobených v roce 1934. Přesto jeho majitel tvrdí, že by si s Aerovkou troufl dojet třeba i na dovolenou do Chorvatska.

"Dnes s tím dosáhnu rychlosti až sto deset kilometrů v hodině. Ale ne dlouhodobě," upozornil. Jaroslav Cibulka prý už dostal nabídky, aby své auto prodal, ale zájemci zatím neuspěli.

"Myslím, že dnes by se dalo prodat přibližně za tři sta tisíc. Ale nechci, je to člen rodiny," řekl Jaroslav Cibulka.

Jen o pár metrů dál měl plné ruce práce dvacetiletý Tomáš Vlasák. Hlavu plnou dredů měl schovanou pod kapotou zelené Aerovky 30 z roku 1938. "Nechtělo to startovat, ale už to snad pojede," oddechl si po půl hodině mladík ze Stříbra.

Jeho otec koupil auto za šest tisíc korun přesně v roce, kdy se on narodil. Také proto se prý auto u Vlasáků rychle stalo rodinnou záležitostí.

"Tak těch sto v hodině to jede. Náhradní díly se dají sehnat všechny. Repliky se vyrábějí jakékoliv, ale stojí to peníze," řekl Tomáš Vlasák. Otec Jaroslav prozradil, že na běžný provoz má rodina mercedes. "Ale taky už je starší. Ze sedmdesátých let," usmál se Jaroslav Vlasák.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.