Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závod milionářů v Praze: Cannonball obrazem

  16:19aktualizováno  16:19
Nablýskaná kapota luxusního sporťáku se zatřese a motor s hlubokým zabubláním naskočí. Pak už se jen nad chromovaným výfukem zvedne oblak dýmu a auto se zapískáním gum zmizí v dáli. Vítejte na ilegálním závodu milionářských aut Cannonball 8000, který měl o víkendu zastávku v Praze. Účastníků ilegálního Cannonballu přijel kvůli policii jen zlomek.

Konec druhé etapy ilegálního závodu Cannonball 8000 v Praze zpestřily krásné dívky | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Luxusní auta za miliony přilákala v sobotu odpoledne před hotel Corinthia Towers v Praze 4 desítky zvědavců.

Dostaveníčko si tu dali účastníci ilegálního závodu Cannonball 8000, který odstartoval ve čtvrtek z Londýna a pokračoval do Záhřebu. K vidění byla kromě několika ferrari i auta značky Audi, BMW či Bentley.

"Je to luxusní, ale i extravagantní rallye, jejíž účastníci nejedou na čas, ale hlavně proto, aby se pobavili a předvedli," vysvětlil jeden z organizátorů Vít Vojtěch.


Závod milionářů překazili Němci
"Letošní ročník je pátý, výroční," řekl manažer značky Jan Becher Vít Vojtěch, který se na pořádání akce podílel.

"Původně mělo přijet asi sto třicet luxusních aut, ale nakonec jich dorazilo jen čtyřicet," popsal Vojtěch. Důvodem byl "zátah" německých policistů, kteří se na účastníky ilegálního závodu důkladně přichystali.

"Zadrželi jsme celkem dvacet účastníků nezákonného závodu," uvedlo podle agentury DPA policejní dopravní ředitelství v Koblenci.

Zadržení závodníci museli na místě složit bezpečnostní zálohu ve výši zhruba tisíc eur na osobu, což je asi 28 tisíc korun, a ti, kteří pocházeli z Německa, dostali pokutu.

"Ostatní účastníci se buď vrátili domů, nebo Prahu minuli a vydali se rovnou do cíle závodu, do Záhřebu," vysvětlil Vojtěch.

Ti, kteří do Prahy dorazili, si to však pořádně užili. "Zhruba o půlnoci dorazili do klubu Občanská plovárna, kde se bavili až do ranních hodin, a v neděli dopoledne pokračovali v cestě," dodal Vojtěch.

Závod luxusních vozů s názvem Cannonball 8000 vznikl jako "umírněnější" verze ilegálního závodu Gumball 3000. Založil jej 29. července 2002 Conrad Wall – bratranec zakladatele Gumballu.

"Cannonball 8000 mění trasu každý rok. Myšlenkou je jet po nejlepších silnicích v Evropě, ale také představit řidičům trasy a cesty, na kterých jinak nemají příležitost jet," vysvětlil Vojtěch.
V Praze se milionářští závodníci zastavili už podruhé v historii závodu.

Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze



Cannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v PrazeCannonball 8000 v Praze




Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.