Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: V unikátním projektu zkusíte opravdové závodění s okruhovým BMW

aktualizováno 
I známí jezdci si často místo za volantem závodního speciálu zaplatit. Až na ty nejzářivější hvězdy musí mít v zádech bohatého sponzora. Motorsport je velmi nákladný, ale vyzkoušet si řízení, závodění a atmosféru je díky zajímavému českému projektu možné za necelých deset tisíc.

O kariéře závodníka sní mnozí, ale jen málokdo má dost peněz, talentu a odvahy, aby do kokpitu ostrého speciálu usedl. Martin Příhoda závodí v seriálu českých vytrvalostních závodů, ale má problém sehnat parťáka, se kterým se v několikahodinových závodech dělí o volant. A tak nabízí možnost vyzkoušet své schopnosti i těm, kteří nemají se závoděním zkušenosti. S organizátorem vytrvalostních závodů (jezdí se závody šest až čtyřiadvacet hodin na českých a slovenských okruzích) se dohodl, že mohou jet i řádně proškolení lidé bez licence. Stačí řidičský průkaz a dohled zkušeného pilota na místě spolujezdce.

Závodní tým Martina Příhody tak třeba najde skrytý talent. Vzhledem k obrovským nákladům, které celé závodění stojí, přestože jde o „staré“ BMW kupé řady E36 z devadesátých let, je cena devět a půl tisíce za čtyřicet minut v závodě velmi slušná. Znalci říkají, že u čistokrevného závodního speciálu s karoserií z karbonu je to částka odpovídající nákladům na základní provoz.

Necelou tunu vážící okruhový stroj pohání dvouapůllitrový řadový šestiválec. Samozřejmostí je bezpečnostní rám v interiéru, samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě, stavitelný podvozek a kromě dalších specialit hlavně dvě závodní anatomické sedačky, které v okruhových speciálech obvykle nenajdete.

Závodní speciál BMW

Zazávodit si v karbonovém speciálu může každý, stačí řidičský průkaz a zdravotní pojištění, licenci netřeba. 40 minut přijde na 9 500 korun.



Témata: BMW, Poradna: Závody


Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 958 km, diesel
630 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.