Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: V unikátním projektu zkusíte opravdové závodění s okruhovým BMW

aktualizováno 
I známí jezdci si často místo za volantem závodního speciálu zaplatit. Až na ty nejzářivější hvězdy musí mít v zádech bohatého sponzora. Motorsport je velmi nákladný, ale vyzkoušet si řízení, závodění a atmosféru je díky zajímavému českému projektu možné za necelých deset tisíc.

O kariéře závodníka sní mnozí, ale jen málokdo má dost peněz, talentu a odvahy, aby do kokpitu ostrého speciálu usedl. Martin Příhoda závodí v seriálu českých vytrvalostních závodů, ale má problém sehnat parťáka, se kterým se v několikahodinových závodech dělí o volant. A tak nabízí možnost vyzkoušet své schopnosti i těm, kteří nemají se závoděním zkušenosti. S organizátorem vytrvalostních závodů (jezdí se závody šest až čtyřiadvacet hodin na českých a slovenských okruzích) se dohodl, že mohou jet i řádně proškolení lidé bez licence. Stačí řidičský průkaz a dohled zkušeného pilota na místě spolujezdce.

Závodní tým Martina Příhody tak třeba najde skrytý talent. Vzhledem k obrovským nákladům, které celé závodění stojí, přestože jde o „staré“ BMW kupé řady E36 z devadesátých let, je cena devět a půl tisíce za čtyřicet minut v závodě velmi slušná. Znalci říkají, že u čistokrevného závodního speciálu s karoserií z karbonu je to částka odpovídající nákladům na základní provoz.

Necelou tunu vážící okruhový stroj pohání dvouapůllitrový řadový šestiválec. Samozřejmostí je bezpečnostní rám v interiéru, samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě, stavitelný podvozek a kromě dalších specialit hlavně dvě závodní anatomické sedačky, které v okruhových speciálech obvykle nenajdete.

Závodní speciál BMW

Zazávodit si v karbonovém speciálu může každý, stačí řidičský průkaz a zdravotní pojištění, licenci netřeba. 40 minut přijde na 9 500 korun.



Témata: BMW, Poradna: Závody


Nejčtenější

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Volkswagen Golf TGI
Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má...  celý článek

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.