Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Stařičkou dodávku zazdili, našla se náhodou po 69 letech

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Zazdívat nezbedné ženy je zapomenutý zvyk středověkých hradních pánů, proč ale zazdili v Lyonu celé auto, nad tím si teď lámou hlavu badatelé. Peugeot 163 z roku 1922, který 69 let spal uvězněný za zdí, je hvězdou veteránského autosalonu Retromobile, který končí dnes, v neděli 8. února, v Paříži.

Letošní Rétromobile si pro sebe zabral Peugeot, slaví tu kulatiny hned čtyř modelů. Kromě narozenin 204, 402, 403, a 604 budí obrovskou pozornost omšelý typ 163 z roku 1922. Dodávku objevili v červenci 2014 po 69 letech spánku dělníci, kteří bourali starou budovu v Lyonu.

Spící krasavec bylo zazděný v místnosti, o které nikdo neví, k čemu sloužila. V kabině se našel výtisk deníku Le Progrès de Lyon s datem 12.12.1945 a poukázka na benzin platná až do roku 1947. Proto se předpokládá, že právě v té době skončil Type 163 v té tajné kobce.

Peugeot 163

Z bádání vyčetli, že vůz vyjel z továrny v Beaulieu 30. 3. 1922 a zamířil právě do Lyonu, města, ve kterém se loni našel. Teď bydlí v Muzeu Peugeotu v Sochaux, kde se stal nejstarším lehkým užitkovým vozidlem sbírky. Právě teď se rozhoduje o jeho zrestaurování.

Peugeot vyráběl typ 163 pouhých pět let, od roku 1919 do roku 1924, celkem vzniklo přes jedenáct tisíc aut. Motor objemu 1,4 litru s výkonem deset koní poháněl zadní kola.

Peugeot 163
Peugeot 163
Peugeot typ 163
Témata: Peugeot, Poradny


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.