Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Stařičkou dodávku zazdili, našla se náhodou po 69 letech

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Zazdívat nezbedné ženy je zapomenutý zvyk středověkých hradních pánů, proč ale zazdili v Lyonu celé auto, nad tím si teď lámou hlavu badatelé. Peugeot 163 z roku 1922, který 69 let spal uvězněný za zdí, je hvězdou veteránského autosalonu Retromobile, který končí dnes, v neděli 8. února, v Paříži.

Letošní Rétromobile si pro sebe zabral Peugeot, slaví tu kulatiny hned čtyř modelů. Kromě narozenin 204, 402, 403, a 604 budí obrovskou pozornost omšelý typ 163 z roku 1922. Dodávku objevili v červenci 2014 po 69 letech spánku dělníci, kteří bourali starou budovu v Lyonu.

Spící krasavec bylo zazděný v místnosti, o které nikdo neví, k čemu sloužila. V kabině se našel výtisk deníku Le Progrès de Lyon s datem 12.12.1945 a poukázka na benzin platná až do roku 1947. Proto se předpokládá, že právě v té době skončil Type 163 v té tajné kobce.

Peugeot 163

Z bádání vyčetli, že vůz vyjel z továrny v Beaulieu 30. 3. 1922 a zamířil právě do Lyonu, města, ve kterém se loni našel. Teď bydlí v Muzeu Peugeotu v Sochaux, kde se stal nejstarším lehkým užitkovým vozidlem sbírky. Právě teď se rozhoduje o jeho zrestaurování.

Peugeot vyráběl typ 163 pouhých pět let, od roku 1919 do roku 1924, celkem vzniklo přes jedenáct tisíc aut. Motor objemu 1,4 litru s výkonem deset koní poháněl zadní kola.

Peugeot 163
Peugeot 163
Peugeot typ 163


Témata: Peugeot, Poradny


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké...
Autofotka týdne: Motorka křížená s pásákem řidítka má, ale nepotřebuje je

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu používal...  celý článek

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

Museo Enzo Ferrari Modena
Nejslavnější automobilka slaví 70 let. První ferrari testoval sám Enzo

Je středa 12. března 1947, na dvorku malé fabriky v Maranellu se kolem čtvrté odpolední sešlo sedmnáct lidí. Konstruktéři a mechanici sledují, jak za volant...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.