Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žbirka miluje aristokratickou jízdu

  1:44aktualizováno  1:44
Vždycky jsem byl takový japonsko-korejský řidič. Dřív jsem jezdil hyundaiem, teď mám k naprosté spokojenosti Nissana Primeru Combi.
Až čtyřicet tisíc kilometrů najede každoročně zpěvák Miroslav Žbirka. Ačkoliv si myslí, že by se ohleduplnost na českých silnicích rozhodně měla zlepšit, skutečnou nehodu vinou bezohlednosti zažil v Rakousku.

Jak se cítíte na českých silnicích a dálnicích?

Mohlo by to být lepší. Je stále hodně suverénů, kteří vjedou do nepřehledné zatáčky v protisměru s tím, že když někdo pojede proti, tak jim přece musí uhnout.

A ta rakouská událost?

Na silnici zužující se ze tří proudů do dvou jela dvě auta souběžně a oba řidiči si mysleli, že uhýbat bude ten druhý. Ale neuhnul. Vrazili do sebe.

Čím jezdíte?

Teď mám Nissan Primera Combi. Jsem moc spokojený. Hlavně proto, že když jsem do toho auta poprvé usedl, už v něm všechny ty důležité věci byly a já nemusel nic dokupovat. Má navíc docela odvážný design, a to mám rád.

Byl jste se všemi dosavadními vozy stejně spokojený?

Víceméně ano. Já byl vždycky takový "japonsko-korejský" řidič. Pokaždé jsem měl nějakého nissana nebo hyundai.

Ta druhá značka ještě donedávna neplatila zrovna za prestižní. Netrpěl váš image?

Já nejsem takový hňup, že bych si přál, aby lidi říkali: Byl tu Mirek a má bohovské fáro. Já budu podstatně spokojenější, když řeknou: Byl tu Mirek a má prima pesničky. A pokud jde o automobil, jde mi především o kvalitu.

Čtyřicet tisíc kilometrů za rok je dost. Kde je najezdíte?

Často absolvuju Bratislavu nebo Ostravu. Třeba na otočku. Proto vlastně nikdy nemám nové auto - koupím ho, nasednu a hned je na tachometru třicet tisíc!

Myslíte si o sobě, že jste dobrý šofér?

Řidičák jsem si dělal až v nějakých pětatřiceti. Mám za to, že taková ta léta klukovského furiantství a předvádění se za volantem jsem vlastně minul, takže jsem rovnou začal jezdit klidně.

Klidně znamená vždy podle předpisů?

Znamená to, že nejsem žádný střelec. Někdy však spěchám a jedu třeba na dálnici rychle.

Jak rychle?

Nechci se takhle prozrazovat... U silného auta stačí si pustit dobré cédéčko a hned tam těch sto šedesát máte. Je třeba to sledovat. Já se ani nedivím mercedesům, že jezdí tak rychle. Vždyť ono to šoférovi v dobrém autě ani nepřijde. Ale zase na druhou stranu - jezdit dvoustovkou nemá smysl. To pořád za někým brzdíte.

Co byste tedy těmto řidičům doporučil?

Miluju aristokratickou jízdu. To, když s drahým krásným autem jedete pomalu. To je ten správný luxus.

Na častých cestách mezi Bratislavou a Prahou se určitě dostaví únava. Jak proti ní bojujete?

Neuznávám rychlé zastávky na dvojitou kávu. Já mám krizi obvykle někde u Jihlavy. Tak zastavím a přinutím se půl hodiny spát.

Dokážete na povel usnout?

Dělal jsem před časem jógu, a tak kromě toho, že se dodneška umím postavit na hlavu, ovládám i umění relaxace. Je to umění opětovně nabrat síly, i když není moc času

Jak se vám jako zkušenému řidiči, který tráví na silnicích spousty hodin, koukalo na záběry rozbitého autobusu a spoustu obětí nedávno u Kaplice?

Já jsem se ani nechtěl dívat. Chci říct všem: Lidi, kdo jste na cestě, dávejte si pozor!

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.