Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zdrsnění terénní dacie: z dusteru je off-road

aktualizováno 
Německá firma Travec odstrojila Dacii Duster, vyrobila novou karoserii z plastů a výtvor pojmenovala Tecdrah. Malý teréňák připomíná starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru.

Základní technika Dacie Duster, současného bestselleru rumunské automobilky, je velmi slušná. A to především s ohledem na nízkou cenu auta. Není proto divu, že si právě toto auto vzali u německé firmy Travec do parády.

Z původního dusteru použili u Travecu šasi, motory a interiér. Prostorový rám vlastní konstrukce vytvořili z hliníku a zinkem potažené oceli. A panely karoserie jsou z převážně recyklovaných plastů. Díky tomu je celé auto velmi lehké, podle verze od jedné tuny do 1 300 kilogramů, což je na terénní auto velmi slušná hodnota. Pro porovnání: originální nejlehčí duster váží 1 190 kilogramů.

Design karoserie se docela povedl. Jasně odkazuje na starší off-roady od Suzuki, Mercedesu nebo Land Roveru, ale v příjemně moderním hávu. Na první pohled ani není příliš patrné, že za autem stojí malosériový výrobce. Na druhou stranu je karoserie čistě účelová, s dnešní módou městských SUV nemá nic společného.

Travec Tecdrah TTi

Na výběr budou varianty se stahovací plátěnou nebo pevnou střechou. Karoserii dokáže Travec dodat v osmi barvách, povětšinou dost výrazných pastelových. Ve všech případech jsou pak některé části černé, jako například vystouplé blatníky. Což dodává autu na jeho off-roadovém vzezření. Výrobce se chlubí, že rám karoserie je pevný a bezpečný. Auto prošlo i nárazovými zkouškami.  

Vůz sedí o poznání výše než originální duster. Světlá výška je téměř 40 centimetrů a dobrou prostupnost terénem zaručí nájezdové úhly: přední 47 stupňů, zadní 41 stupňů a přechodový 25 stupňů. Pro jízdu v terénu je tecdrah vybaven kryty podvozku, podle výrobce by měl zdolat i opravdu náročný terén.

Celkově je auto o poznání menší než originální duster. Travec zkrátil šasi na 4,18 metru a rozvor na 2,45 metru. To je v obou případech přibližně o 20 centimetrů méně než u Dacie Duster.

Fotogalerie

Základní verzi auta bude pohánět benzinová šestnáctistovka od Dacie s pohonem jen jedné nápravy.  Ale je málo pravděpodobné, že by právě verze s jednou poháněnou nápravou byla prodejním hitem. Mnohem zajímavější je proto verze s dieselem 1,7 litru, pravděpodobně taktéž od Renaultu, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Motor dává maximální výkon 130 koní a má dokonce start-stop systém. Je pravděpodobné, že v prodeji bude i varianta se slabším dieselem z dusteru.

Interiér je stejný s dusterem, jen je vyveden v mnohem divočejších barvách. Podle karoserie má tecdrah probarvené i výplně dveří a nalakované části palubní desky a středního tunelu. Původ auta u Dacie prozradí přelakovaný znak rumunské automobilky na volantu. Zajímavostí je použití LED technologie i do hlavních světel.

Travec Tecdrah se začne prodávat v první polovině příštího roku a výrobce již shromažďuje předobjednávky. Ceny zatím nestanovil. Prozatím se neoficiálně mluví o startovací částce kolem 340 tisíc korun.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.