Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět aut smutní, zemřel velikán autodesignu Sergio Pininfarina

  12:36aktualizováno  18:15
Ve věku 85 let zemřel v noci na úterý italský automobilový návrhář Sergio Pininfarina, šéf stejnojmenné slavné automobilové designérské firmy.

Automobilový designér Sergio Pininfarina | foto: Profimedia.cz

Firmu muže, který zemřel na blíže neupřesněnou nemoc, nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. V portfoliu známého designéra najdete například Ferrari F40, Ferrari Testarossa, Fiat 124 Spider, Fiat Dino, Maserati GranTurismo nebo Alfa Romeo 164.

"Nejsem ve stavu, abych se k této smutné události mohl vyjádřit," reagoval na telefonát redakce iDNES.cz šéfdesignér studia Fabio Fillippini. "Každopádně děkujeme za projevenou soustrast," uzavřel.

Pininfarina se s oblibou věnoval technologiím blízké budoucnosti, od počátku podporoval snížení emisí a ekonomičtější využití paliva a také založil centrum počítačového designu. V roce 1972 otevřel první aerodynamický tunel v Itálii, který byl zároveň jedním z prvních na celém světě.

Sergio věřil, že design automobilů by měl být tak jednoduchý, jak to jen půjde. "Už odmalička si pamatuji svého otce, jak křičel na své zaměstnance: Udělejte to jednodušší." Sám se pak snažil jeho představy co nejvíce naplňovat. Sergio vedl stejnojmennou společnost v dobách největší slávy studia.

Ferrari F40 patří k největším ikonám, na kterých Sergio Pininfarina pracoval.

Ferrari F40 patří k největším ikonám, na kterých Sergio Pininfarina pracoval. Vůz se testoval v aerodynamickém tunelu vlastněném jeho společností.

"Osobně spatřuji jeho největší přínos v tom, že dokázal nadčasově elegantní styl, který vypracoval jeho otec v 60. letech, udržet po všechna ta desetiletí. A to i v době současných moderních technologií," říká Jiří Hulák z Národního technického muzea v Praze.

Studio Pininfarina navrhlo téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku padesátých let dvacátého století, na svém kontě má i jediné čtyřdveřové ferrari. Stříbrný vůz se dvěma páry dveří měl svoji premiéru na autosalonu v Turíně a vznikl na přání Sergia Pininfariny, který ho pojmenoval po svém otci, zakladateli studia Battistovi. Tímto ojedinělým vozem chtěl Sergio oslavit padesát let fungování studia. Více informací o spolupráci studia Pininfarina s automobilkou Ferrari se dozvíte ZDE.

Ferrari Pinin Prototipo

Ferrari Pinin Prototipo

V Česku je studio Pininfarina známé také tím, že navrhlo design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Předsedou společnosti je od roku 2008 syn zesnulého Paolo Pininfarina.

Přečtěte si: Exkluzivní rozhovor se současným šéfdesignérem studia Pininfarina Fabiem Fillippinim

Autoři: , ,




Nejčtenější

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.