Marcela Neumannová se marně snaží o reklamaci laku na střeše svého vozu Suzuki SX4. Dovozce jí nevyhověl.

Marcela Neumannová se marně snaží o reklamaci laku na střeše svého vozu Suzuki SX4. Dovozce jí nevyhověl. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Žena odhalila na voze odloupaný lak, Suzuki reklamaci neuznalo

  • 70
Kvůli odloupanému laku na svém vozu Suzuki SX4 bojuje Marcela Neumannová z České Lípy s japonskou automobilkou. Automobil má žena stále v záruce a je přesvědčená, že se lak na střeše vozu začal odlupovat kvůli špatné výrobní technologii. Její reklamaci však nechce nikdo uznat.

Poslední šancí je podle ní žaloba. "Nechtěla jsem se soudit. Ale aby mi někdo tvrdil, že dva a půl roku staré auto, které myju pravidelně a navíc jen ručně, má lak poškozený kvůli ptačím exkrementům a teplu v létě, je podle mě nehoráznost," říká Marcela Neumannová.

Auto má od května 2008 a loni v srpnu přišla na to, že se loupe značná část laku. Především na střeše a na dalších částech auta. Lak se loupe až na plech karoserie a v drobných oblých flecích. Přitom, jak říká, auto nechává pravidelně ručně umývat. Lak je tak poškozený, že auto začíná rezivět.

"Lak se odloupl třeba i pod logem suzuki, kam ani podle experta, který vypracoval znalecký posudek, nemohly biologické vlivy zasáhnout. Hlavní zastoupení Suzuki Praha mi ale reklamaci zamítlo. Přitom se na auto nepřijel nikdo osobně podíval. Posuzovali ji jen na základě fotografií," popisuje Neumannová začátek své anabáze.

Prý ani poté, když přijel přímo zástupce vedení Suzuki, se postoj k vadnému laku nezměnil. "Působilo to na mě tak, jakoby hledal jiná poškození laku, která jsem nereklamovala, jeho chování mě uráželo. Auto má rozšířenou záruku a není přece možné, aby lak popraskal po dvou letech provozu," nechápe poškozená.

Tvrdí, že expert si jen mikroskopem vyfotografoval odloupnutou část a nezkoumal lak jako takový. "Nikdo nezkoumal, z čeho by mohla závada vznikat," trvá na svém žena.

Lak se poškodil kvůli nedostatečné údržbě, tvrdí dovozce

Výsledek zkoumání? Lak prý poškodily vysoké teploty, pyl nebo ptačí exkrementy. Majitelka auta se snažila spojit i s japonskou centrálou a poukazovala na postup generálního importéra do České republiky. Japonské vedení ji znovu odkázalo na české zastoupení značky.

Pomoci ženě prý nemůže ani liberecký prodejce. "Expert společnosti Suzuki Motor Czech vozidlo prohlédl a v technické zprávě stanovil, že se nejedná o závadu z výroby, ale z používání nebo nedostatečné údržby."

"My bohužel musíme respektovat vyjádření dovozce, který nám reklamaci za úhradu ze strany Suzuki neuznal. V tomto smyslu jsme paní Neumannové odpověděli," komentoval Marek Petr, jednatel společnosti Auto KP plus.

"Je to takový precedentní případ. U aut Suzuki se nám to za dobu naší existence ještě nestalo. Kdyby se to projevilo třeba na několika autech současně, máte jakýsi argument, že to je vada z výroby. Teď už ale nemůžeme pro paní víc udělat," dodal jednatel Petr.