Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženeva 2005: Ve znamení českých aut

  11:52aktualizováno  11:52
Ve čtvrtek dopoledne se otevřely brány ženevského autosalonu. Desítky novinek se budou ve světle reflektorů naparovat do 13. března. Na své si přijdou především milovníci větších aut. K vidění jsou například nové BMW řady 3, VW Passat, Citroën C6 nebo Fiat Croma.
Auta z Kolína

Auta z Kolína - Auta z Kolína: Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 | foto: Dan MaternaMF DNES

Premiéru mají i čtyři novinky pocházející z české kotliny: tři trpaslíci z Kolína a Yeti od Boleslavi.

Co je k vidění?
Pro českého návštěvníka je bezesporu nejatraktivnějším exponátem studie malého auta pro volný čas pojmenovaná Yeti.

Kolem bleděmodrého konceptu pobíhá kromě desítek zvědavců s fotoaparáty také pravý nefalšovaný chlupatý yetti. Na rozdíl od toho himalájského není plachý a rád se fotí.

Šéfové automobilky prohlásili, že o dalším osudu Yetiho se rozhodne podle toho, jak moc bude na autosalonu obletován. Konceptů a studií automobilky do Ženevy moc nepřivezly, sněžný muž z Mladé Boleslavi tak má jedinečnou šanci vyniknout.

Druhou velkou novinkou jsou kolínská miniauta, jejichž výroba se rozběhla v poslední únorový den. Trpaslíci z Kolína jsou tři, novinku v podobě malého auta pro město tak návštěvník najde hned ve třech expozicích: u Citroënu, Peugeotu a Toyoty.

Rušno je i na stánku BMW, které představuje další generaci své stěžejní řady 3. Na druhém konci haly, do které se všechny důležité značky automobilového světa směstnaly, stojí nový Volkswagen Passat, etalon tzv. manažerských automobilů našich končin.

Loňský rok byl ve znamení nových modelů nižší střední třídy. Od aut velikosti Fordu Focus nebo Škody Octavia se letos pozornost přesunuje k autům o jeden až dva stupně vyšším.

S velkými auty přijeli do Ženevy Italové, téměř vedle sebe stojí agresivní Alfa Romeo 159 a bachratý rodinný Fiat Croma, kterým se turínská automobilka po mnoha letech vrací do segmentu střední třídy.

Ještě o stupínek výš je pak nový koráb pro Fantomase: Citroën C6. Obrovská, chromem se blýskající a tajemně se tvářící limuzína přetéká zajímavými technickými i designérskými řešeními a patří na ženevském výstavišti Palexpo k nejobletovanějším exponátům.

Mercedes přivezl do Ženevy hned dvě novinky. Velkoprostorová novinka označená jako řada B se chlubí nabídkou prostoru pro posádku hodnou auta o několik tříd výše. Milovníci jízdy v terénu chodí na stánek okukovat druhou generaci "třídy M".

Snílci zavítají na stánek Ferrari, kde se naparuje hrdý Ital beze střechy. Kabriolet F430 Spider vychází z loni představeného nástupce modelu Modena.

Kořením autosalonů, kterým jsou koncepty a studie, letos automobilky šetřily. Kromě Škody Yeti stojí za vidění třeba malinkatý třímístný renault pojmenovaný Zoe. Hned vedle, u Nissanu, stojí studie auta do terénu, za který by se nemuseli stydět ani konstruktéři vesmírného programu NASA. Jmenuje se Zaroot.

Koncepty, které naznačují, jak budou pravděpodobně vypadat novinky letošního podzimu přivezly Seat a Honda. Modely Leon (Seat) a Civic (Honda) ukazují auta formátu VW Golf, ovšem v agresivnější a avantgardnější podobě. Kompletní přehled novinek najdete TADY

Za auty k ženevskému jezeru je možno zavítat až do neděle 13. března, otevřeno je každý den od 10 do 20 hodin. Na vstupné si připravte 12 švýcarských franků (asi 240 korun), pokud se chystáte vyrazit autem počítejte přibližně s tisícikilometrovou cestou.

Stejně jako Českou republiku i Švýcarsko překvapily mrazy, haly Palexpa jsou sice příjemně vytápěné, pro večerní procházku Ženevou je ale dobré přibalit teplé oblečení. Více informací najdete ZDE

Pokud se vám nechce opouštět teplo domova, vše podstatné, co se na autosalonu v Ženevě děje, najdete ve zvláštní příloze autosalon.idnes.cz

Autosalon slaví stovku
Ženeva má mezi evropskými autosalony výsadní postavení. Na rozdíl od pařížského a frankfurtského, které se musí v pořádání podzimního automobilového salonu dělit, zahajuje ženevský autosalon motoristův rok každoročně.

Za století své existence si vydobyl výsadní postavení, 120 000 metrů čtverečních výstaviště Palexpo se začátkem března stává automobilovým pupkem světa. 

Nejprestižnější autosalon starého kontinentu letos ke všemu slaví dvojité jubileum. Uplyne sto let od první výstavy automobilů v Ženevě, zároveň je letošní přehlídka 75. mezinárodním ženevským autosalonem. - podrobnosti zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.