Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženeva: uspějí škodovky?

aktualizováno 
Škodovky vzbudily na ženevském výstavišti zájem a řadu diskusí. Najde velký a drahý model z Mladé Boleslavi dostatek zákazníků? - ptají se jedni a druzí se zajímají, proč je design Škody Montreux tak podobný ostatním vozům koncernu Volkswagen? Otázkám se nevyhnula ani další ženevská novinka - Fabia sedan: Jsou tvary její zádě zdařilé? A proč vůbec vyrábět čtyřdveřové auto, když jiné typy karoserií se osvědčily lépe?

Jaká opravdu bude velká škodovka, to dosud není jisté. Alespoň představitelé automobilky prezentují studii Montreux jako projekt, který ještě může zasáhnout řada změn. Ale jestli se něco změní určitě, bude to jméno této limuzíny.

Poučka totiž říká, že název automobilu musí být snadno vyslovitelný a zapamatovatelný. A to pokud možno ve všech národních jazycích zemí, v nichž se vůz prodává. Na motorech pro velkou škodovku není nic překvapujícího. Budou z produkce koncernu Volkswagen.

Bohemia jak studii Montreux pracovně v Mladé Boleslavi říkají - asi nedostane nejvýkonnější agregáty. Ty zůstanou výsadou volkswagenů a audi. Podobně je tomu už nyní u octavií, které dostávají z koncernové palety motory o krok zastaralejší, než se objeví pod kapotami koncernových bratrů Volkswagenu Golf a Audi A3.

Bohemia bude mít základ na platformě Volkswagenu Passat, její rozvor však asi zůstane o deset centimetrů delší než u německého vozu. Řada dílů bude společných. "Podle mých informací bude asi 20 procent součástek stejných jako u passatu," říká mluvčí automobilky Roman Meliška Škodovka je připravená zlomit nedůvěru západoevropanů k vozům z východní části starého kontinentu.

 Automobilka bude lidem připomínat svou více než stoletou tradici, která se ve své první polovině odvíjela také od výroby velkých a luxusních aut. "O úspěchu velké škodovky na zdejším trhu jsem téměř přesvědčen," říká Pavel Hejda, šéf pražské společnosti Auto Jarov, která vedle škodovek prodává i vozy Audi, Volkswagen a Seat.

"Dokázala to octavia, u které byly obavy podobné, a přesto se stala suverénně nejprodávanějším vozem ve své třídě. Vytlačila z trhu oply, volkswageny i ostatní." Problémy se zájmem zákazníků ale může mít Fabia sedan. Oproti kombíku sice bude o několik tisíc korun levnější, ale po praktické stránce využití kufru před i po sklopení sedadel nemůže sedan fabii kombi konkurovat.

Pro krátkou verzi zase hovoří její rozměry, jež usnadňují parkování ve městech. Základní verze sedanu bude stát méně než 300 tisíc korun, další podrobnosti automobilka neoznámila Škoda Auto v Ženevě nabídla ještě dvě novinky, které se týkají octavií s pohonem všech kol.

V květnu doplní již déle prodávaného kombíka i hatchback 4x4, jediným motorem v nabídce bude 1.8 turbo. To kombík 4x4 dostává již třetí pohon. Bude jím 1.9 TDI (74 kW), který Škoda nenabídne do octavie s pohonem jedné nápravy.

Trendy autosalonu

* Renault a Peugeot oslovují designem
* Zájem o drahé a luxusní vozy poroste
* Na stěnu se vrací Bugatti
* Pohon všech kol se rozšiřuje
* Lada má roadster
* K nejkrásnějším vozům patřil VW Microbus
* Autům přibylo bezpečnostních doplňků
* Zdokonalují se naftové motory
* Italské karosárny představily zajímavá auta

Koncept Škoda Montreux

Škoda Fabia sedan

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux

Už na podzim může vstoupit na trh největší škodovka v historii - její studie zatím nese název Škoda Montreux.

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.