Ženeva: uspějí škodovky?

Škodovky vzbudily na ženevském výstavišti zájem a řadu diskusí. Najde velký a drahý model z Mladé Boleslavi dostatek zákazníků? - ptají se jedni a druzí se zajímají, proč je design Škody Montreux tak podobný ostatním vozům koncernu Volkswagen? Otázkám se nevyhnula ani další ženevská novinka - Fabia sedan: Jsou tvary její zádě zdařilé? A proč vůbec vyrábět čtyřdveřové auto, když jiné typy karoserií se osvědčily lépe?

Jaká opravdu bude velká škodovka, to dosud není jisté. Alespoň představitelé automobilky prezentují studii Montreux jako projekt, který ještě může zasáhnout řada změn. Ale jestli se něco změní určitě, bude to jméno této limuzíny.

Poučka totiž říká, že název automobilu musí být snadno vyslovitelný a zapamatovatelný. A to pokud možno ve všech národních jazycích zemí, v nichž se vůz prodává. Na motorech pro velkou škodovku není nic překvapujícího. Budou z produkce koncernu Volkswagen.

Bohemia jak studii Montreux pracovně v Mladé Boleslavi říkají - asi nedostane nejvýkonnější agregáty. Ty zůstanou výsadou volkswagenů a audi. Podobně je tomu už nyní u octavií, které dostávají z koncernové palety motory o krok zastaralejší, než se objeví pod kapotami koncernových bratrů Volkswagenu Golf a Audi A3.

Bohemia bude mít základ na platformě Volkswagenu Passat, její rozvor však asi zůstane o deset centimetrů delší než u německého vozu. Řada dílů bude společných. "Podle mých informací bude asi 20 procent součástek stejných jako u passatu," říká mluvčí automobilky Roman Meliška Škodovka je připravená zlomit nedůvěru západoevropanů k vozům z východní části starého kontinentu.

 Automobilka bude lidem připomínat svou více než stoletou tradici, která se ve své první polovině odvíjela také od výroby velkých a luxusních aut. "O úspěchu velké škodovky na zdejším trhu jsem téměř přesvědčen," říká Pavel Hejda, šéf pražské společnosti Auto Jarov, která vedle škodovek prodává i vozy Audi, Volkswagen a Seat.

"Dokázala to octavia, u které byly obavy podobné, a přesto se stala suverénně nejprodávanějším vozem ve své třídě. Vytlačila z trhu oply, volkswageny i ostatní." Problémy se zájmem zákazníků ale může mít Fabia sedan. Oproti kombíku sice bude o několik tisíc korun levnější, ale po praktické stránce využití kufru před i po sklopení sedadel nemůže sedan fabii kombi konkurovat.

Pro krátkou verzi zase hovoří její rozměry, jež usnadňují parkování ve městech. Základní verze sedanu bude stát méně než 300 tisíc korun, další podrobnosti automobilka neoznámila Škoda Auto v Ženevě nabídla ještě dvě novinky, které se týkají octavií s pohonem všech kol.

V květnu doplní již déle prodávaného kombíka i hatchback 4x4, jediným motorem v nabídce bude 1.8 turbo. To kombík 4x4 dostává již třetí pohon. Bude jím 1.9 TDI (74 kW), který Škoda nenabídne do octavie s pohonem jedné nápravy.

Trendy autosalonu

* Renault a Peugeot oslovují designem
* Zájem o drahé a luxusní vozy poroste
* Na stěnu se vrací Bugatti
* Pohon všech kol se rozšiřuje
* Lada má roadster
* K nejkrásnějším vozům patřil VW Microbus
* Autům přibylo bezpečnostních doplňků
* Zdokonalují se naftové motory
* Italské karosárny představily zajímavá auta

Koncept Škoda Montreux

Škoda Fabia sedan

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux

Už na podzim může vstoupit na trh největší škodovka v historii - její studie zatím nese název Škoda Montreux.

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan

Škoda Fabia sedan