Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda do tří let představí až další tři SUV, letos dorazí yeti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Kodiaq je jen začátek. Ještě letos Škoda začne prodávat novou generaci modelu Yeti a během dalších dvou let by měla v Evropě představit ještě dva modely SUV. V rozhovoru pro iDNES.cz to naznačil šéf českého zastoupení Luboš Vlček, který již čtvrtým rokem vede zastoupení Škoda Auto pro český trh.

Škoda Kodiaq Sportline | foto: Lukáš Hron, Mobil

Předseda představenstva Bernhard Maier na tiskové konferenci prohlásil, že Škoda letos představí 11 nových modelů. Které to jsou?
Především je to nová Octavia, vůz, který je mimořádně důležitý nejen z pohledu našeho trhu, ale i toho švýcarského. Octavia je stejně jako u nás i ve Švýcarsku nejprodávanějším kombi, nejprodávanějším naftovým vozem, nejprodávanějším modelem s pohonem všech kol a od loňského roku nejprodávanějším osobním automobilem vůbec.

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Na ženevském autosalonu jsou poprvé k vidění také modernizované deriváty Octavia Scout a novinka Octavia RS 245 – nejrychlejší Škoda všech dob. Dále zde slaví premiéru modernizované modely Citigo a Rapid a také nové verze kodiaqu, varianty Scout a Sportline.

Když spočítáte všechny varianty, jste už na našem ženevském stánku na počtu deseti nových modelů, to je dříve nevídaný počet premiér. A ještě letos také představíme a na sklonku roku v Česku začneme prodávat také novou generaci SUV Yeti.

Fotogalerie

Tématem číslo jedna je teď u Škody zahájení prodeje kodiaqu. Jak hodnotíte jeho příchod na trh?
Kodiaq se dostal k prvním zákazníkům teprve nedávno, 22. února. Od té doby jsme na českém trhu obdrželi už 1030 klientských objednávek. Prodej jsme ale odstartovali mnohem dřív, už v říjnu hned po premiéře na autosalonu v Paříži. Díky tomu evidujeme celkem již 3850 klientských objednávek, což nemohu hodnotit jinak než jako úspěch.

Trochu ve stínu faceliftů a nových verzí kodiaqu je představení motoru 1.0 TSI pro fabii a rapid. Kdy dorazí k českým zákazníkům?
Se zahájením prodeje nebudeme zbytečně vyčkávat. Objednávky začneme přijímat ještě tento týden, první auta s novým motorem dodáme zákazníkům v polovině června. Tříválcový agregát 1.0 TSI bude přímou náhradou za stávající čtyřválec 1.2 TSI, který ve fabii a rapidu skončí. Nový motor v základním provedení posílí na 70 kW, vrcholná verze si uchová výkon 81 kW.

Nebojíte se reakce zákazníků na vymazání benzinového čtyřválce z nabídky fabie?
Technicky se jedná o stejný motor, jaký již rok nabízíme v octavii. A hodnocení v testech i přijetí ze strany zákazníků má Octavia 1.0 TSI velmi dobré. Když tento motor obstál v tak velkém modelu, nemám obavy, že by zákazníkům vadilo jeho nasazení do fabie a rapidu. Zvlášť když litrové TSI má spotřebu nižší o šest procent.

Litr má o válec méně, ale jedná se o technicky pokročilejší motor – nepřinese to zvýšení cen?
Rapid, ale i citigo, se po faceliftu udrží na stávající cenové úrovni. Nějaké drobné korekce v ceníku chystáme, ale budou se týkat příplatků za výbavy a položky volitelné výbavy.

Chystáte u kodiaqu ještě nějaké rozšíření nabídky?
Nový derivát Sportline se dostane do prodeje ke konci roku, Scout dorazí k prodejcům už během léta. Kodiaq ale v derivátech ještě neřekl poslední slovo, dovedu si představit ještě sportovnější variantu než je Sportline.

Tím myslíte tolik diskutovaný Kodiaq kupé...?
To je jiná kapitola. Jak nejspíš víte, tento model chystáme pro čínský trh. O tom, jestli se bude prodávat i v Evropě, zatím nebylo rozhodnuto.

V Evropě tedy končí SUV ofenziva příchodem nového yeti?
To určitě ne. Teď se rozebíhá prodej kodiaqu, ještě před koncem roku začneme prodávat yeti a do dvou až tří let naši nabídku SUV a crossoverů v Evropě dále rozšíříme. Nechci zatím prozrazovat další podrobnosti, ale Škoda tu nebude mít jen yeti a kodiaq – celkem by to mohly být tři nebo čtyři modely.

Autoři:




Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Další z rubriky

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.