Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda do tří let představí až další tři SUV, letos dorazí yeti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Kodiaq je jen začátek. Ještě letos Škoda začne prodávat novou generaci modelu Yeti a během dalších dvou let by měla v Evropě představit ještě dva modely SUV. V rozhovoru pro iDNES.cz to naznačil šéf českého zastoupení Luboš Vlček, který již čtvrtým rokem vede zastoupení Škoda Auto pro český trh.

Škoda Kodiaq Sportline | foto: Lukáš Hron, Mobil

Předseda představenstva Bernhard Maier na tiskové konferenci prohlásil, že Škoda letos představí 11 nových modelů. Které to jsou?
Především je to nová Octavia, vůz, který je mimořádně důležitý nejen z pohledu našeho trhu, ale i toho švýcarského. Octavia je stejně jako u nás i ve Švýcarsku nejprodávanějším kombi, nejprodávanějším naftovým vozem, nejprodávanějším modelem s pohonem všech kol a od loňského roku nejprodávanějším osobním automobilem vůbec.

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Na ženevském autosalonu jsou poprvé k vidění také modernizované deriváty Octavia Scout a novinka Octavia RS 245 – nejrychlejší Škoda všech dob. Dále zde slaví premiéru modernizované modely Citigo a Rapid a také nové verze kodiaqu, varianty Scout a Sportline.

Když spočítáte všechny varianty, jste už na našem ženevském stánku na počtu deseti nových modelů, to je dříve nevídaný počet premiér. A ještě letos také představíme a na sklonku roku v Česku začneme prodávat také novou generaci SUV Yeti.

Fotogalerie

Tématem číslo jedna je teď u Škody zahájení prodeje kodiaqu. Jak hodnotíte jeho příchod na trh?
Kodiaq se dostal k prvním zákazníkům teprve nedávno, 22. února. Od té doby jsme na českém trhu obdrželi už 1030 klientských objednávek. Prodej jsme ale odstartovali mnohem dřív, už v říjnu hned po premiéře na autosalonu v Paříži. Díky tomu evidujeme celkem již 3850 klientských objednávek, což nemohu hodnotit jinak než jako úspěch.

Trochu ve stínu faceliftů a nových verzí kodiaqu je představení motoru 1.0 TSI pro fabii a rapid. Kdy dorazí k českým zákazníkům?
Se zahájením prodeje nebudeme zbytečně vyčkávat. Objednávky začneme přijímat ještě tento týden, první auta s novým motorem dodáme zákazníkům v polovině června. Tříválcový agregát 1.0 TSI bude přímou náhradou za stávající čtyřválec 1.2 TSI, který ve fabii a rapidu skončí. Nový motor v základním provedení posílí na 70 kW, vrcholná verze si uchová výkon 81 kW.

Nebojíte se reakce zákazníků na vymazání benzinového čtyřválce z nabídky fabie?
Technicky se jedná o stejný motor, jaký již rok nabízíme v octavii. A hodnocení v testech i přijetí ze strany zákazníků má Octavia 1.0 TSI velmi dobré. Když tento motor obstál v tak velkém modelu, nemám obavy, že by zákazníkům vadilo jeho nasazení do fabie a rapidu. Zvlášť když litrové TSI má spotřebu nižší o šest procent.

Litr má o válec méně, ale jedná se o technicky pokročilejší motor – nepřinese to zvýšení cen?
Rapid, ale i citigo, se po faceliftu udrží na stávající cenové úrovni. Nějaké drobné korekce v ceníku chystáme, ale budou se týkat příplatků za výbavy a položky volitelné výbavy.

Chystáte u kodiaqu ještě nějaké rozšíření nabídky?
Nový derivát Sportline se dostane do prodeje ke konci roku, Scout dorazí k prodejcům už během léta. Kodiaq ale v derivátech ještě neřekl poslední slovo, dovedu si představit ještě sportovnější variantu než je Sportline.

Tím myslíte tolik diskutovaný Kodiaq kupé...?
To je jiná kapitola. Jak nejspíš víte, tento model chystáme pro čínský trh. O tom, jestli se bude prodávat i v Evropě, zatím nebylo rozhodnuto.

V Evropě tedy končí SUV ofenziva příchodem nového yeti?
To určitě ne. Teď se rozebíhá prodej kodiaqu, ještě před koncem roku začneme prodávat yeti a do dvou až tří let naši nabídku SUV a crossoverů v Evropě dále rozšíříme. Nechci zatím prozrazovat další podrobnosti, ale Škoda tu nebude mít jen yeti a kodiaq – celkem by to mohly být tři nebo čtyři modely.

Autoři:




Nejčtenější

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

První volvo vyrobené v Číně
Vlaková hedvábná stezka přiveze první auto z Číny, je to volvo

Ve středu 31. května dorazí do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii první sedan Volvo S90 vyrobený v Číně. Čínská automobilka Geely vlastní Volvo od roku...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.