Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda do tří let představí až další tři SUV, letos dorazí yeti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Kodiaq je jen začátek. Ještě letos Škoda začne prodávat novou generaci modelu Yeti a během dalších dvou let by měla v Evropě představit ještě dva modely SUV. V rozhovoru pro iDNES.cz to naznačil šéf českého zastoupení Luboš Vlček, který již čtvrtým rokem vede zastoupení Škoda Auto pro český trh.

Škoda Kodiaq Sportline | foto: Lukáš Hron, Mobil

Předseda představenstva Bernhard Maier na tiskové konferenci prohlásil, že Škoda letos představí 11 nových modelů. Které to jsou?
Především je to nová Octavia, vůz, který je mimořádně důležitý nejen z pohledu našeho trhu, ale i toho švýcarského. Octavia je stejně jako u nás i ve Švýcarsku nejprodávanějším kombi, nejprodávanějším naftovým vozem, nejprodávanějším modelem s pohonem všech kol a od loňského roku nejprodávanějším osobním automobilem vůbec.

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Luboš Vlček, šéf Škoda Auto pro Česko

Na ženevském autosalonu jsou poprvé k vidění také modernizované deriváty Octavia Scout a novinka Octavia RS 245 – nejrychlejší Škoda všech dob. Dále zde slaví premiéru modernizované modely Citigo a Rapid a také nové verze kodiaqu, varianty Scout a Sportline.

Když spočítáte všechny varianty, jste už na našem ženevském stánku na počtu deseti nových modelů, to je dříve nevídaný počet premiér. A ještě letos také představíme a na sklonku roku v Česku začneme prodávat také novou generaci SUV Yeti.

Fotogalerie

Tématem číslo jedna je teď u Škody zahájení prodeje kodiaqu. Jak hodnotíte jeho příchod na trh?
Kodiaq se dostal k prvním zákazníkům teprve nedávno, 22. února. Od té doby jsme na českém trhu obdrželi už 1030 klientských objednávek. Prodej jsme ale odstartovali mnohem dřív, už v říjnu hned po premiéře na autosalonu v Paříži. Díky tomu evidujeme celkem již 3850 klientských objednávek, což nemohu hodnotit jinak než jako úspěch.

Trochu ve stínu faceliftů a nových verzí kodiaqu je představení motoru 1.0 TSI pro fabii a rapid. Kdy dorazí k českým zákazníkům?
Se zahájením prodeje nebudeme zbytečně vyčkávat. Objednávky začneme přijímat ještě tento týden, první auta s novým motorem dodáme zákazníkům v polovině června. Tříválcový agregát 1.0 TSI bude přímou náhradou za stávající čtyřválec 1.2 TSI, který ve fabii a rapidu skončí. Nový motor v základním provedení posílí na 70 kW, vrcholná verze si uchová výkon 81 kW.

Nebojíte se reakce zákazníků na vymazání benzinového čtyřválce z nabídky fabie?
Technicky se jedná o stejný motor, jaký již rok nabízíme v octavii. A hodnocení v testech i přijetí ze strany zákazníků má Octavia 1.0 TSI velmi dobré. Když tento motor obstál v tak velkém modelu, nemám obavy, že by zákazníkům vadilo jeho nasazení do fabie a rapidu. Zvlášť když litrové TSI má spotřebu nižší o šest procent.

Litr má o válec méně, ale jedná se o technicky pokročilejší motor – nepřinese to zvýšení cen?
Rapid, ale i citigo, se po faceliftu udrží na stávající cenové úrovni. Nějaké drobné korekce v ceníku chystáme, ale budou se týkat příplatků za výbavy a položky volitelné výbavy.

Chystáte u kodiaqu ještě nějaké rozšíření nabídky?
Nový derivát Sportline se dostane do prodeje ke konci roku, Scout dorazí k prodejcům už během léta. Kodiaq ale v derivátech ještě neřekl poslední slovo, dovedu si představit ještě sportovnější variantu než je Sportline.

Tím myslíte tolik diskutovaný Kodiaq kupé...?
To je jiná kapitola. Jak nejspíš víte, tento model chystáme pro čínský trh. O tom, jestli se bude prodávat i v Evropě, zatím nebylo rozhodnuto.

V Evropě tedy končí SUV ofenziva příchodem nového yeti?
To určitě ne. Teď se rozebíhá prodej kodiaqu, ještě před koncem roku začneme prodávat yeti a do dvou až tří let naši nabídku SUV a crossoverů v Evropě dále rozšíříme. Nechci zatím prozrazovat další podrobnosti, ale Škoda tu nebude mít jen yeti a kodiaq – celkem by to mohly být tři nebo čtyři modely.

Autoři:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.